Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frank103
Vandaag om 08:24:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 08:14:01
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Edinburgh Haymarket  (gelezen 15346 keer)

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #60 Gepost op: 07 April 2012, 19:13:55 »
Ik heb alle gele draadjes aan een gele ringleiding zitten en alle bruine draadjes aan een aparte bruine ringleiding (dus niet die van het spoor.

Zal het soldeerwerk nog maar eens loshalen en ze nog eens één voor één testen.
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Duizendpoot

  • team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1189
    • wp.duizendpoot.de
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #61 Gepost op: 07 April 2012, 19:57:36 »
Johan, je gaat toch niet alle draadjes loshalen?
Maak eerst (bv de gele draadjes) een voor een los en kijk of de sluiting er nog in zit. Dan het volgende draadje etc.

Hans
Met vriendelijke groet, Hans.

https://wp.duizendpoot.de

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #62 Gepost op: 07 April 2012, 19:59:28 »
In het vervolg maar elk lampje testen na solderen??  ;)

vrgr Steef
Mvh Steef

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #63 Gepost op: 07 April 2012, 22:20:45 »
Er zij licht!



Bleek dat er bij de lampjes in de tunnel een draadje los zat.
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #64 Gepost op: 07 April 2012, 23:14:52 »
Sfeervol (y)

En wat een bouwtempo...  8)

Mvg,

Tis
********

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #65 Gepost op: 08 April 2012, 11:59:43 »
Dankje Tis, ik moet er wel op letten dat het niet 'te sfeervol' wordt. Een beetje viezigheid en roet moet natuurlijk midden in het stoomtijdperk, maar het moet natuurlijk niet helemaal Dickensiaans schmutzig worden  ;D

Even een printje gemaakt van het station om te kijken of ik nog een beetje op de goede weg ben met Autocatten.
Bij 1:160 past het net op een A4-tje, maar eigenlijk moet ie dus 1:148, een tikkie groter.



grtz,

J;)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9401
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #66 Gepost op: 08 April 2012, 12:24:56 »
Lekker bezig  (y)

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2150
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #67 Gepost op: 08 April 2012, 13:31:03 »
Hoi Johan,
Dickensiaans vies heeft lang stand gehouden in GB, denk ik. Als ik foto's van treinen in GB bekijk, valt het op dat tot in de jaren zeventig het hele land bedekt leek met een laag roet. Tot die tijd joegen ze geloof ik nog vooral kolen door de verwarmingsketels en de kachels. Zeker de stedelijke omgeving leek gedomineerd te worden door zwartige en grijzige kleuren. Zeker bij gebouwen van natuursteen was soms de oorspronkelijke kleur nog nauwelijks terug te zien. Baksteen heeft natuurlijk het relatieve voordeel wat meer eigen kleur te hebben. Ik denk dat je niet te voorzichtig hoeft te zijn met vervuilen.

Groeten,

Gerard

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #68 Gepost op: 08 April 2012, 17:49:49 »
Dan moet ik nog maar een paar spuitbussen zwart van de discounter halen ;)

Even stoeien met de opbouw van de rest van de modulebak.



Aan de achterkant moet het 4 cm hoog zijn zodat de treinen er nog onderdoor kunnen. Bij het station moet het 3 cm zijn. Er moet dus een flinke 'kuil' in komen. Eens kijken of het triplex dit aan kan.

grtz,

J;)

PS. De lantarenpalen liggen overdag los op de baan. Ben bang dat ik ze anders afknap als ik weer lomp bezig ben  ;D
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #69 Gepost op: 08 April 2012, 17:50:27 »
Leuk Johan!

Enne......is het nog gelukt met je boog? Ook met de meest idiote treinsamenstellingen? Ben benieuwd.......

Tot snel dan maar weer.

Grtz,

J.

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #70 Gepost op: 08 April 2012, 20:54:08 »
@Jeroni Niet met de meest idiote treinsamenstellingen. Ik lees altijd heel aandachtig de tips voor de natuurgetrouwe modelbaan  ;D

Waar Google Maps al niet goed voor is.



Even een rijtje huisjes neergeploft voor het ruimtelijk inzicht.

J;)

« Laatst bewerkt op: 08 April 2012, 21:05:53 door Johan Vermij »
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #71 Gepost op: 09 April 2012, 12:14:05 »
Vanmorgen nog wat gewerkt aan het autocad bestand van het station.



Ben er wel weer even gaar van. Vanmiddag maar eens een stoomtreintje van de VSM meepikken voor wat afleiding.

J;)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #72 Gepost op: 09 April 2012, 22:33:51 »

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #73 Gepost op: 10 April 2012, 08:37:47 »
Ik heb het gezien. Ben helaas onder curatele gesteld door mijn vrouw ;) Na vorige week de Queen Elisabeth dit weekend nog een J94 saddle tank gekocht (ruim een half jaar te laat om nog op het diorama te staan pronken ;)) Daarnaast ook nog wat wissels besteld.

De Gresley Coaches van Dapol staan ondertussen ook al hoog op de verlanglijst maar moeten nog even wachten.
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Edinburgh Haymarket
« Reactie #74 Gepost op: 12 April 2012, 15:56:43 »
Naast een stukje saai maar noodzakelijk Autocad werk om het station vorm te geven heb ik me de laatste dagen nog een beetje verdiept in de omgeving van het station. Met name de wegen die ik moet aanleggen.

In Edinburgh rijd een tram. Tot ca. 1900 was dat een paardentram en daarna een kabeltram zoals die nu nog in San Francisco rondgetrokken wordt. In de jaren 20 is dit toch wel ingewikkelde systeem vervangen door electrische trams.

In de buurt van Waterloo Place ligt het laatste stukje rails van de cable tram:


Bron: Edinphoto

Het aanleggen van de bovenleidingen in de jaren 20 gebeurde als volgt:


Bron wederom Edinphoto

Volgens de kaart die ik op de website van Granton History gevonden heb liepen er  in de jaren 20 twee tramlijnen langs Haymarket station. Eén langs de noordkant over Haymarket Terrace wat ik nog moet bouwen en één langs de zuidkant, de Dalry Road die ik er dus al ingelegd heb.

Op deze foto is de tramlijn al geelectrificeerd en staat de rood/witte tram voor het station Haymarket.


Bron Edinhoto

Ik ga toch eens nadenken of ik hier iets mee kan…

Groet,

J;)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery