Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door Bahn-AG
Vandaag om 19:31:15
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 19:29:23
Au bord de la Cèze door Paul1969
Vandaag om 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:35:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 18:27:22
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 17:50:17
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 17:49:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 17:47:48
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
Vandaag om 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 16:41:42
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 14:29:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
  

Auteur Topic: D284 Amsterdam - Parijs 1979  (gelezen 21827 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #30 Gepost op: 12 March 2012, 21:00:48 »
Kwam het niet voor dat er ook Belgische Eurofirm rijtuigen meereden?

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4061
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #31 Gepost op: 12 March 2012, 23:07:39 »
Ik heb op de door mij bestudeerde foto's geen B logo kunnen ontdekken, danwel een passend wagentype van de NMBS.

dirkjan

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #32 Gepost op: 02 April 2012, 13:00:21 »
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #33 Gepost op: 02 April 2012, 13:19:55 »
Leuke trein, al moet je die laatste twee rijtuigen wel voor de Frans-Belgische grens afkoppelen.  ;)
Dat zijn USI rijtuigen, uitsluitend voor binnenlands verkeer.
In de trein naar Amsterdam zaten UIC's.

Huub

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
  • http://www.amsac.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #34 Gepost op: 12 August 2012, 12:07:48 »
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=25715&start=3660
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=5&t=23081&start=45
http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4006&whichpage=11

in deze linken zie je Int.(ook slaaptreinen)treinen, wel echt eens de  moeite om deze te doorlopen( en eens je tijd nemen) en misschien vind je hier nog mooiere combinaties, ik weet Franstalige sites (er staat een vertaal- functie op je computer) dus daar kom je al ver mee en mocht je je registreren de persoon Freccia del  Sol spreekt  behoorlijk Nederlands mocht je vragen hebben  !
Misschien opslaan in je links ?

Groeten Peter ;)
« Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 12:10:48 door metpetergaathetbeter »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5614
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #35 Gepost op: 12 August 2012, 13:10:17 »
Volgens mij foto's van de D 284 en tegentrein, al ben ik daar bij de 2347 niet zeker van. Alles te Roosendaal.







Groet, Frank

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
  • http://www.amsac.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #36 Gepost op: 12 August 2012, 15:20:01 »
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/197X/1979-XXX1

mogelijks deze samenstelling, echter met groene uitvoering van loc

Groeten Peter ;)

Trouwens 2 verschillende reeksen van loc 22 met ventilatorenroosters op het dak
                                                            23 met ventilatorenroosters onder de ruiten
mogelijks ook de 25 maar dat weet ik niet, maar niet onmogelijk de 25 en 25.5 later ?
« Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 15:27:06 door metpetergaathetbeter »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4061
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #37 Gepost op: 12 August 2012, 16:16:06 »
Leuk de D284 ook in België, jammer dat de LS Models modellen nu zo slecht verkrijgbaar zijn.

dirkjan
« Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 17:00:46 door Falkenberg »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #38 Gepost op: 03 October 2012, 20:23:24 »
Dat ik nu pas dit draadje tegenkom! Ben eigenlijk wel klaar met mn Amsterdam-Parijs 1980. Die LSM rijtuigen zijn prachtig, het ratelen van de wielen (ander draadje) valt bij gewoon rijden niet op, alleen jammer dat overal de oranje gordijntjes "toevallig" precies op dezelfde plek geschoven zijn.

.

Trouwens die USI-rijtuigen mogen dan officieel misschien niet naar "l'étranger", toch zijn er twee te zien in Den Haas HS op de site van Nico Spilt. Wat zou het verhaal daarachter zijn?

Gert1

  • Gast
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #39 Gepost op: 03 October 2012, 20:28:09 »
Dat gebeurde wel meer hoor. Ook een deel van de Corail-rijtuigen die in de Randstad Express reden mocht officieel Frankrijk niet verlaten. Het aardige is dat het voor ons juist iets makkelijker wordt om dan zulke treinen samen te stellen.

mvg,
Gert

ANTONY2003

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #40 Gepost op: 20 October 2012, 11:45:33 »
Nice

Bye
« Laatst bewerkt op: 20 October 2012, 12:20:34 door ANTONY2003 »

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1602
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #41 Gepost op: 06 December 2012, 20:17:33 »
Hebben de roco 45730 en 45736 Corail rijtuigen ook in NL gereden (int. A'dam-Parijs)?



« Laatst bewerkt op: 06 December 2012, 20:38:40 door Lucf »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4061
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #42 Gepost op: 06 December 2012, 21:47:39 »
Beide hebben als eerste twee getallen van het UIC nummer 50 (kijk maar op de wagens). In principe zouden ze dan dus niet in NL hebben gereden, maar net als bij de USI rijtuigen kwam het wel voor, maar niet typisch.

dirkjan

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1602
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #43 Gepost op: 06 December 2012, 22:08:27 »
Hartelijk dank.

Wat is dan, los van het uic nummer, het belangrijkste (uiterlijke) verschil met de wagens die standaard in de int A'dam-Parijs reden?

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #44 Gepost op: 06 December 2012, 22:30:04 »
Het eerste klasse rijtuig was meestal een Eurofima A9, zijgang ipv middengang, op een enkele foto zie je een oudere UIC A9 daarvoor in de plaats. Een A met middengang ben ik niet tegengekomen op foto's maar dat zegt niet dat het nooit is voorgekomen. Die B lijkt wat mij betreft als 2 druppels water op de 'internationale'.