Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Een leuke vrachtwagen
door
Duikeend
Vandaag
om 00:03:31
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
06 October 2025, 23:05:39
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon
door
RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Frans Peeters
06 October 2025, 22:33:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Gert Arkema
06 October 2025, 22:32:07
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig
door
TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo
door
R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Pauldg
06 October 2025, 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn
door
einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0
door
Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze
door
Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
KNed
06 October 2025, 12:27:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
D284 Amsterdam - Parijs 1979
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: D284 Amsterdam - Parijs 1979 (gelezen 21851 keer)
nederbelg
Offline
Berichten: 1453
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #30 Gepost op:
12 March 2012, 21:00:48 »
Kwam het niet voor dat er ook Belgische Eurofirm rijtuigen meereden?
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
Falkenberg
Offline
Berichten: 4061
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #31 Gepost op:
12 March 2012, 23:07:39 »
Ik heb op de door mij bestudeerde foto's geen B logo kunnen ontdekken, danwel een passend wagentype van de NMBS.
dirkjan
Gelogd
nederbelg
Offline
Berichten: 1453
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #32 Gepost op:
02 April 2012, 13:00:21 »
Video.
http://www.youtube.com/watch?v=vHkV0hXJt4w
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
hubertus
Offline
Berichten: 3270
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #33 Gepost op:
02 April 2012, 13:19:55 »
Leuke trein, al moet je die laatste twee rijtuigen wel voor de Frans-Belgische grens afkoppelen.
Dat zijn USI rijtuigen, uitsluitend voor binnenlands verkeer.
In de trein naar Amsterdam zaten UIC's.
Huub
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1099
http://www.amsac.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #34 Gepost op:
12 August 2012, 12:07:48 »
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=25715&start=3660
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=5&t=23081&start=45
http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4006&whichpage=11
in deze linken zie je Int.(ook slaaptreinen)treinen, wel echt eens de moeite om deze te doorlopen( en eens je tijd nemen) en misschien vind je hier nog mooiere combinaties, ik weet Franstalige sites (er staat een vertaal- functie op je computer) dus daar kom je al ver mee en mocht je je registreren de persoon Freccia del Sol spreekt behoorlijk Nederlands mocht je vragen hebben !
Misschien opslaan in je links ?
Groeten Peter
«
Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 12:10:48 door metpetergaathetbeter
»
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
spoorzeven
Offline
Berichten: 5614
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #35 Gepost op:
12 August 2012, 13:10:17 »
Volgens mij foto's van de D 284 en tegentrein, al ben ik daar bij de 2347 niet zeker van. Alles te Roosendaal.
Gelogd
Groet, Frank
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1099
http://www.amsac.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #36 Gepost op:
12 August 2012, 15:20:01 »
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/197X/1979-XXX1
mogelijks deze samenstelling, echter met groene uitvoering van loc
Groeten Peter
Trouwens 2 verschillende reeksen van loc 22 met ventilatorenroosters op het dak
23 met ventilatorenroosters onder de ruiten
mogelijks ook de 25 maar dat weet ik niet, maar niet onmogelijk de 25 en 25.5 later ?
«
Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 15:27:06 door metpetergaathetbeter
»
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Falkenberg
Offline
Berichten: 4061
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #37 Gepost op:
12 August 2012, 16:16:06 »
Leuk de D284 ook in België, jammer dat de LS Models modellen nu zo slecht verkrijgbaar zijn.
dirkjan
«
Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 17:00:46 door Falkenberg
»
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1093
The perfect is the enemy of the good
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #38 Gepost op:
03 October 2012, 20:23:24 »
Dat ik nu pas dit draadje tegenkom! Ben eigenlijk wel klaar met mn Amsterdam-Parijs 1980. Die LSM rijtuigen zijn prachtig, het ratelen van de wielen (ander draadje) valt bij gewoon rijden niet op, alleen jammer dat overal de oranje gordijntjes "toevallig" precies op dezelfde plek geschoven zijn.
.
Trouwens die USI-rijtuigen mogen dan officieel misschien niet naar "l'étranger", toch zijn er twee te zien in Den Haas HS op de site van Nico Spilt. Wat zou het verhaal daarachter zijn?
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Gert1
Gast
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #39 Gepost op:
03 October 2012, 20:28:09 »
Dat gebeurde wel meer hoor. Ook een deel van de Corail-rijtuigen die in de Randstad Express reden mocht officieel Frankrijk niet verlaten. Het aardige is dat het voor ons juist iets makkelijker wordt om dan zulke treinen samen te stellen.
mvg,
Gert
Gelogd
ANTONY2003
Offline
Berichten: 14
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #40 Gepost op:
20 October 2012, 11:45:33 »
Nice
Bye
«
Laatst bewerkt op: 20 October 2012, 12:20:34 door ANTONY2003
»
Gelogd
Luc2000
Offline
Berichten: 1602
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #41 Gepost op:
06 December 2012, 20:17:33 »
Hebben de roco 45730 en 45736 Corail rijtuigen ook in NL gereden (int. A'dam-Parijs)?
«
Laatst bewerkt op: 06 December 2012, 20:38:40 door Lucf
»
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4061
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #42 Gepost op:
06 December 2012, 21:47:39 »
Beide hebben als eerste twee getallen van het UIC nummer 50 (kijk maar op de wagens). In principe zouden ze dan dus niet in NL hebben gereden, maar net als bij de USI rijtuigen kwam het wel voor, maar niet typisch.
dirkjan
Gelogd
Luc2000
Offline
Berichten: 1602
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #43 Gepost op:
06 December 2012, 22:08:27 »
Hartelijk dank.
Wat is dan, los van het uic nummer, het belangrijkste (uiterlijke) verschil met de wagens die standaard in de int A'dam-Parijs reden?
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1093
The perfect is the enemy of the good
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #44 Gepost op:
06 December 2012, 22:30:04 »
Het eerste klasse rijtuig was meestal een Eurofima A9, zijgang ipv middengang, op een enkele foto zie je een oudere UIC A9 daarvoor in de plaats. Een A met middengang ben ik niet tegengekomen op foto's maar dat zegt niet dat het nooit is voorgekomen. Die B lijkt wat mij betreft als 2 druppels water op de 'internationale'.
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
D284 Amsterdam - Parijs 1979