Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:04:13
Vreemd probleem
door
spock
Vandaag
om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 18:49:49
Aachenau West
door
Overet
Vandaag
om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
gtw6016
Vandaag
om 18:10:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:22:52
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
D284 Amsterdam - Parijs 1979
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: D284 Amsterdam - Parijs 1979 (gelezen 21331 keer)
nederbelg
Offline
Berichten: 1452
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #30 Gepost op:
12 March 2012, 21:00:48 »
Kwam het niet voor dat er ook Belgische Eurofirm rijtuigen meereden?
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #31 Gepost op:
12 March 2012, 23:07:39 »
Ik heb op de door mij bestudeerde foto's geen B logo kunnen ontdekken, danwel een passend wagentype van de NMBS.
dirkjan
Gelogd
nederbelg
Offline
Berichten: 1452
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #32 Gepost op:
02 April 2012, 13:00:21 »
Video.
http://www.youtube.com/watch?v=vHkV0hXJt4w
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
hubertus
Offline
Berichten: 3271
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #33 Gepost op:
02 April 2012, 13:19:55 »
Leuke trein, al moet je die laatste twee rijtuigen wel voor de Frans-Belgische grens afkoppelen.
Dat zijn USI rijtuigen, uitsluitend voor binnenlands verkeer.
In de trein naar Amsterdam zaten UIC's.
Huub
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1108
http://www.amsac.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #34 Gepost op:
12 August 2012, 12:07:48 »
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=25715&start=3660
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=5&t=23081&start=45
http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4006&whichpage=11
in deze linken zie je Int.(ook slaaptreinen)treinen, wel echt eens de moeite om deze te doorlopen( en eens je tijd nemen) en misschien vind je hier nog mooiere combinaties, ik weet Franstalige sites (er staat een vertaal- functie op je computer) dus daar kom je al ver mee en mocht je je registreren de persoon Freccia del Sol spreekt behoorlijk Nederlands mocht je vragen hebben !
Misschien opslaan in je links ?
Groeten Peter
«
Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 12:10:48 door metpetergaathetbeter
»
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
spoorzeven
Offline
Berichten: 5568
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #35 Gepost op:
12 August 2012, 13:10:17 »
Volgens mij foto's van de D 284 en tegentrein, al ben ik daar bij de 2347 niet zeker van. Alles te Roosendaal.
Gelogd
Groet, Frank
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1108
http://www.amsac.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #36 Gepost op:
12 August 2012, 15:20:01 »
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/197X/1979-XXX1
mogelijks deze samenstelling, echter met groene uitvoering van loc
Groeten Peter
Trouwens 2 verschillende reeksen van loc 22 met ventilatorenroosters op het dak
23 met ventilatorenroosters onder de ruiten
mogelijks ook de 25 maar dat weet ik niet, maar niet onmogelijk de 25 en 25.5 later ?
«
Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 15:27:06 door metpetergaathetbeter
»
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #37 Gepost op:
12 August 2012, 16:16:06 »
Leuk de D284 ook in België, jammer dat de LS Models modellen nu zo slecht verkrijgbaar zijn.
dirkjan
«
Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 17:00:46 door Falkenberg
»
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1094
The perfect is the enemy of the good
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #38 Gepost op:
03 October 2012, 20:23:24 »
Dat ik nu pas dit draadje tegenkom! Ben eigenlijk wel klaar met mn Amsterdam-Parijs 1980. Die LSM rijtuigen zijn prachtig, het ratelen van de wielen (ander draadje) valt bij gewoon rijden niet op, alleen jammer dat overal de oranje gordijntjes "toevallig" precies op dezelfde plek geschoven zijn.
.
Trouwens die USI-rijtuigen mogen dan officieel misschien niet naar "l'étranger", toch zijn er twee te zien in Den Haas HS op de site van Nico Spilt. Wat zou het verhaal daarachter zijn?
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Gert1
Gast
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #39 Gepost op:
03 October 2012, 20:28:09 »
Dat gebeurde wel meer hoor. Ook een deel van de Corail-rijtuigen die in de Randstad Express reden mocht officieel Frankrijk niet verlaten. Het aardige is dat het voor ons juist iets makkelijker wordt om dan zulke treinen samen te stellen.
mvg,
Gert
Gelogd
ANTONY2003
Offline
Berichten: 14
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #40 Gepost op:
20 October 2012, 11:45:33 »
Nice
Bye
«
Laatst bewerkt op: 20 October 2012, 12:20:34 door ANTONY2003
»
Gelogd
Luc2000
Offline
Berichten: 1589
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #41 Gepost op:
06 December 2012, 20:17:33 »
Hebben de roco 45730 en 45736 Corail rijtuigen ook in NL gereden (int. A'dam-Parijs)?
«
Laatst bewerkt op: 06 December 2012, 20:38:40 door Lucf
»
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #42 Gepost op:
06 December 2012, 21:47:39 »
Beide hebben als eerste twee getallen van het UIC nummer 50 (kijk maar op de wagens). In principe zouden ze dan dus niet in NL hebben gereden, maar net als bij de USI rijtuigen kwam het wel voor, maar niet typisch.
dirkjan
Gelogd
Luc2000
Offline
Berichten: 1589
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #43 Gepost op:
06 December 2012, 22:08:27 »
Hartelijk dank.
Wat is dan, los van het uic nummer, het belangrijkste (uiterlijke) verschil met de wagens die standaard in de int A'dam-Parijs reden?
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1094
The perfect is the enemy of the good
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
«
Reactie #44 Gepost op:
06 December 2012, 22:30:04 »
Het eerste klasse rijtuig was meestal een Eurofima A9, zijgang ipv middengang, op een enkele foto zie je een oudere UIC A9 daarvoor in de plaats. Een A met middengang ben ik niet tegengekomen op foto's maar dat zegt niet dat het nooit is voorgekomen. Die B lijkt wat mij betreft als 2 druppels water op de 'internationale'.
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
D284 Amsterdam - Parijs 1979