Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 18:03:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
  

Auteur Topic: D284 Amsterdam - Parijs 1979  (gelezen 21314 keer)

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #15 Gepost op: 12 March 2012, 12:42:50 »
vind ik leuk   (y)
We're all riders on this train.

AlexDalex

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #16 Gepost op: 12 March 2012, 12:43:53 »
Die oranje SNCF rijtuigen komen toch nog uit van LSM ooit eens ?
Ze staan al een hele tijd op verwacht

Set 40230 - VU B6Dd2 + VTU B10tu - oranje, witte band, omkaderd logo (---)
Set 40231 - VU A4B6 + VTU B10tu - oranje, witte band, omkaderd logo (---)

Of zijn ze dat niet ?

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #17 Gepost op: 12 March 2012, 12:48:18 »
Waar staat voor dit rijtuig het nummer 70 voor, terwijl de andere 3 nummers 71 dragen?
70 en 71 hebben dezelfde betekenis: rijtuigen voor 140 - 160 km/u, geschikt voor alle RIC-spanningen.
Maar er waren meer dan 1000 rijtuigen, moest dus over minimaal twee van deze codes verdeeld worden.
Ik weet niet of deze codes internationaal genormeerd zijn, maar dit is in ieder geval van toepassing voor deze rijtuigen.

Huub

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #18 Gepost op: 12 March 2012, 12:49:01 »
Hoofdzakelijk waren dat 2de klasse EurofimaCorail rijtuigen van LS Models met artikkelnummer 40122
Er zou een rerun van komen maar nooit meer wat van gezien helaas.

Dus LSM 40122 zou in deze samenstelling voor de D284 kunnen.



Jeroen
« Laatst bewerkt op: 12 March 2012, 14:03:15 door Thowra »
We're all riders on this train.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #19 Gepost op: 12 March 2012, 12:50:39 »
Dankje Huub. Duidelijk!  (y)

Jeroen
We're all riders on this train.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #20 Gepost op: 12 March 2012, 12:54:21 »
Verrek AlexDalex je hebt gelijk. De set die jij op noemt is veel beter toepasbaar met een betere samenstelling aan rijtuigen. Kan dus ook.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 12 March 2012, 12:55:58 door Thowra »
We're all riders on this train.

AlexDalex

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #21 Gepost op: 12 March 2012, 13:31:23 »
Ik snap alleen niet hoe het zit met de deuren ? Je hebt rijtuigen met deuren die gelijk
zijn met de zijwand van het rijtuig. En je hebt rijtuigen waarvan de deuren iets naar
binnen zitten in de bak.

Deze 2 setjes komen trouwens ook uit in Corail kleur stelling

40232 - VU B6Dd2 + VU A9u - Corail, omkaderd logo (---)
40233 - VU A4B6u + VU B10u - Corail, omkaderd logo (---)


hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #22 Gepost op: 12 March 2012, 13:40:28 »
Je hebt rijtuigen type VSE, VU en VTU die ten onrechte soms allemaal corail worden genoemd.
VSE zijn Eurofima-rijtuigen met zijgang en hebben deuren gelijk met de zijwand.
VU zijn Corail-rijtuigen met zijgang en hebben deuren naar binnen zitten. Die deuren zitten aan het eind van de bak.
VTU zijn Corail-rijtuigen met middengang. De deuren zitten niet helemaal aan het einde van de bak en kunnen zowel gelijk met de zijwand als iets naar binnen zitten. Maar gelijk met de zijwand hebben ze niet in het oranje rondgereden.

Huub
« Laatst bewerkt op: 12 March 2012, 14:46:53 door hubertus. Reden: zpelvout »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #23 Gepost op: 12 March 2012, 14:22:53 »
Ik heb de treinen samengesteld met wagens die al eerder uitgebracht zijn. Latere uitgaven zoals die zijn aangekondigd door LS zijn goed in te zetten, maar daarvan is natuurlijk wel afwachten wanneer ze komen. De AB en BD in VU uitvoering van Roco worden nu voor weinig gedumpt, dus heb je snel de trein bij elkaar.

dirkjan

Dennis

  • Gast
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #24 Gepost op: 12 March 2012, 17:15:32 »
Dat is niet helemaal waar.
De 45212 en de 44658 zijn nog best lastig.

LS 40122 is een set van twee, is de andere wagen nog ergens voor te gebruiken?
Evt als extra wagon in deze trein?

Grtn,
Dennis

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #25 Gepost op: 12 March 2012, 17:21:10 »
Die set van LS kun je toch gewoon voor de twee B10 inzetten? In die tijd was het een megeling van C1 en Corail kleurstelling. Of je geeft m aan mij  ;)

Dennis

  • Gast
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #26 Gepost op: 12 March 2012, 17:24:31 »
Vindt het alleen wel geinig om er ook een moderne kleur in te hebben.
Maar mocht jij interesse hebben in de overname van 1 LS B10....... dan bestel ik hem wel ja ;D

Grtn,
Dennis

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #27 Gepost op: 12 March 2012, 17:32:37 »
C1 kleur is moderner dan Corail-kleur.  ;D
Bij of kort na de aflevering heeft een beperkt aantal rijtuigen C1 kleuren gekregen, maar toen reden er al exemplaren in de corail kleuren.

Huub

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #28 Gepost op: 12 March 2012, 17:42:00 »
Maar mocht jij interesse hebben in de overname van 1 LS B10....... dan bestel ik hem wel ja ;D
doen dus  ;D

Dennis

  • Gast
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #29 Gepost op: 12 March 2012, 19:35:15 »
Zo, de LS wagens zijn besteld (y)

Mochten er nog mensen zijn die een Roco 45212 of een 44658 hebben.
Ik heb zeer veel interesse ;D

Grtn,
Dennis