Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
04 August 2025, 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46
  

Auteur Topic: D284 Amsterdam - Parijs 1979  (gelezen 21361 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #30 Gepost op: 12 March 2012, 21:00:48 »
Kwam het niet voor dat er ook Belgische Eurofirm rijtuigen meereden?

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #31 Gepost op: 12 March 2012, 23:07:39 »
Ik heb op de door mij bestudeerde foto's geen B logo kunnen ontdekken, danwel een passend wagentype van de NMBS.

dirkjan

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #32 Gepost op: 02 April 2012, 13:00:21 »
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #33 Gepost op: 02 April 2012, 13:19:55 »
Leuke trein, al moet je die laatste twee rijtuigen wel voor de Frans-Belgische grens afkoppelen.  ;)
Dat zijn USI rijtuigen, uitsluitend voor binnenlands verkeer.
In de trein naar Amsterdam zaten UIC's.

Huub

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
  • http://www.amsac.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #34 Gepost op: 12 August 2012, 12:07:48 »
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=25715&start=3660
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=5&t=23081&start=45
http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4006&whichpage=11

in deze linken zie je Int.(ook slaaptreinen)treinen, wel echt eens de  moeite om deze te doorlopen( en eens je tijd nemen) en misschien vind je hier nog mooiere combinaties, ik weet Franstalige sites (er staat een vertaal- functie op je computer) dus daar kom je al ver mee en mocht je je registreren de persoon Freccia del  Sol spreekt  behoorlijk Nederlands mocht je vragen hebben  !
Misschien opslaan in je links ?

Groeten Peter ;)
« Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 12:10:48 door metpetergaathetbeter »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #35 Gepost op: 12 August 2012, 13:10:17 »
Volgens mij foto's van de D 284 en tegentrein, al ben ik daar bij de 2347 niet zeker van. Alles te Roosendaal.







Groet, Frank

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
  • http://www.amsac.be/
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #36 Gepost op: 12 August 2012, 15:20:01 »
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/197X/1979-XXX1

mogelijks deze samenstelling, echter met groene uitvoering van loc

Groeten Peter ;)

Trouwens 2 verschillende reeksen van loc 22 met ventilatorenroosters op het dak
                                                            23 met ventilatorenroosters onder de ruiten
mogelijks ook de 25 maar dat weet ik niet, maar niet onmogelijk de 25 en 25.5 later ?
« Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 15:27:06 door metpetergaathetbeter »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #37 Gepost op: 12 August 2012, 16:16:06 »
Leuk de D284 ook in België, jammer dat de LS Models modellen nu zo slecht verkrijgbaar zijn.

dirkjan
« Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 17:00:46 door Falkenberg »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #38 Gepost op: 03 October 2012, 20:23:24 »
Dat ik nu pas dit draadje tegenkom! Ben eigenlijk wel klaar met mn Amsterdam-Parijs 1980. Die LSM rijtuigen zijn prachtig, het ratelen van de wielen (ander draadje) valt bij gewoon rijden niet op, alleen jammer dat overal de oranje gordijntjes "toevallig" precies op dezelfde plek geschoven zijn.

.

Trouwens die USI-rijtuigen mogen dan officieel misschien niet naar "l'étranger", toch zijn er twee te zien in Den Haas HS op de site van Nico Spilt. Wat zou het verhaal daarachter zijn?

Gert1

  • Gast
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #39 Gepost op: 03 October 2012, 20:28:09 »
Dat gebeurde wel meer hoor. Ook een deel van de Corail-rijtuigen die in de Randstad Express reden mocht officieel Frankrijk niet verlaten. Het aardige is dat het voor ons juist iets makkelijker wordt om dan zulke treinen samen te stellen.

mvg,
Gert

ANTONY2003

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #40 Gepost op: 20 October 2012, 11:45:33 »
Nice

Bye
« Laatst bewerkt op: 20 October 2012, 12:20:34 door ANTONY2003 »

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1589
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #41 Gepost op: 06 December 2012, 20:17:33 »
Hebben de roco 45730 en 45736 Corail rijtuigen ook in NL gereden (int. A'dam-Parijs)?



« Laatst bewerkt op: 06 December 2012, 20:38:40 door Lucf »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #42 Gepost op: 06 December 2012, 21:47:39 »
Beide hebben als eerste twee getallen van het UIC nummer 50 (kijk maar op de wagens). In principe zouden ze dan dus niet in NL hebben gereden, maar net als bij de USI rijtuigen kwam het wel voor, maar niet typisch.

dirkjan

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1589
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #43 Gepost op: 06 December 2012, 22:08:27 »
Hartelijk dank.

Wat is dan, los van het uic nummer, het belangrijkste (uiterlijke) verschil met de wagens die standaard in de int A'dam-Parijs reden?

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re:D284 Amsterdam - Parijs 1979
« Reactie #44 Gepost op: 06 December 2012, 22:30:04 »
Het eerste klasse rijtuig was meestal een Eurofima A9, zijgang ipv middengang, op een enkele foto zie je een oudere UIC A9 daarvoor in de plaats. Een A met middengang ben ik niet tegengekomen op foto's maar dat zegt niet dat het nooit is voorgekomen. Die B lijkt wat mij betreft als 2 druppels water op de 'internationale'.