Hallo,Naar aanleiding van een bericht in de topic over het boek van de NS600/2000 (wat onlangs uitgekomen is) dat de afmetingen aan de door mij uitgebrachte model niet goed zou zijn, het volgende.Hou wel in het achterhoofd dat, toen het model is opgezet in 2004, er bijna geen info of tekeningen van dit type locs beschikbaar waren.Betreffende de radstandIk heb direct mijn rekentuig gepakt en wat blijkt: 2134mm randstand : 87 = 24.53mm. Bij mijn model heb ik 24.5mm aangehouden, dat is 0.03mm tekort!!De draaistel afstand is 6960mm bij de echte loc. Gedeeld door 87 is 80mm bij het model. In mijn tekenwerk heb ik 80mm staan. Als je bij je model wat anders opmeet is het model niet goed in elkaar gezet.In 2004 tot 2007 toen het model is opgezet hadden we deze info wel. Het zou toch wel stom zijn in model er iets anders van te maken. Het Liliput draaistel was gewoon goed in radstand, mits de as in de juiste uitsparing is gezet.Waarom toch steeds het afgeven op Liliput? Afwijkingen in de kap.Ik ben bij de S.G.B. over de loc gegaan met het meetlint. Dat leverde qua kap het volgende resultaat op: zie foto van vergelijkend tekenwerk.Even wat uitleg:De witte lijnen zijn van de motorkap van mijn model. De oranje lijnen zijn van wat ik heb opgemeten bij De S.G.B. Whitcomb loc, verschaald naar Ho.Je ziet steeds 2 lijnen:de hoogste is tegen de cabine aan, de lagere is de doorsnede bij de neus.Wat opvalt is dat de motorkappen (en ook de cabinekap) iets lager hadden gemoeten. En dat de motorkappen iets schuiner hadden moeten aflopen naar voren toe.Tjah, als we alles van te voren hadden geweten... Ik had ook nog 15 jaar kunnen wachten met het uitbrengen van de loc. Wie had in die tijd ooit kunnen denken dat er nu 2 van die locs in Nederland zouden staan?Mvrgr. Wim Mesu