Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 11:27:53
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 11:18:53
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
7 april De Karel on tour door Rick
Vandaag om 10:39:15
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
  

Auteur Topic: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000  (gelezen 367068 keer)

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #750 Gepost op: 10 oktober 2020, 17:57:25 »
Peter:
Maak je over de afrondingen van de huiven geen zorgen. Ik heb de platen aan de binnenzijde voorzien van buiggroeven.
Dat maakt de buiging heel erg makkelijk en als je goed oplet ook gelijkmatig.

Ik heb wel eens opmerkingen over de buiggroeven gekregen dat het geen ronde buiging geeft maar een buiging met vlakjes.
Mijn opmerking daar tegen is:
Nou dan moet je ook maar eens heel goed naar het één op één voorbeeld kijken. Dan kun je zien dat de grote radi buigingen met een kantbank gezet zijn.
En dat geeft ook vlakjes in de buiging. Zie de neus van de SGB NS600.



Gebruik maken van simpele houten buigmallen of plaatjes vereenvoudig het buigen. Zeker als je er niet zo zeker van ben.
Ik heb foto's van de hulpstukjes gemaakt, dus die komen nog.

Edsko, welkom in de "club".
Wim

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #751 Gepost op: 10 oktober 2020, 19:41:33 »
Nou dan zal het ongetwijfeld helemaal goed komen. Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Peter

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #752 Gepost op: 06 november 2020, 18:21:11 »
Hallo.
Laatste nieuws: de schaal 1 op 43.5 etsontwerpen zijn afgelopen Maandag naar de etser gegaan. 8 itens in totaal.
Ik heb er veel werk aan gespendeerd om alles wat ik nog verbeteren wou er in te krijgen. En nu maar duimen dat alles goed is overgekomen.
Dit had de hoogste prioriteit omdat het etsen ook nog de nodige tijd gaat kosten. Het wordt helaas de laatste week van November, ondanks een voorrangs-investering.

Onder tussen ben ik ook bezig met materiaal te bestellen, samenbouw tekeningen verder afmaken, nog wat frees werk enz.. Ook ben ik nog bezig met bouwen.
Ik ben bijna klaar met de 2000 uitvoering (1 op 45)met soldeerwerk. Alleen de voor- en achter railingen nog en wat er nog op de bufferplaat gaat komen.
Oh ja, ik moet ook de reminstallatie ook nog gaan samenstellen en op de draaistellen aanbrengen.



De andere kant.



Ik moet de boel hoog nodig eens gaan schoonmaken, sorry voor de vieze plaatjes.
Ik heb ook nog geen handpomp voor het pompbakje op de onderste foto....

Nog werk genoeg dus. Wim

 

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1679
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #753 Gepost op: 06 november 2020, 18:48:04 »
Fraai

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #754 Gepost op: 06 november 2020, 18:50:00 »
 (y) (y) (y)
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5541
  • Team Mitropa
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #755 Gepost op: 06 november 2020, 19:52:25 »
Mooi hoor , dat gaat een fijne kerst vakantie worden (y)
Gr Jan

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #756 Gepost op: 06 november 2020, 20:07:31 »
Geweldig mooi, Wim!  (y) (y)
Groeten Joop, machinist Lls

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1679
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #757 Gepost op: 07 november 2020, 06:45:04 »
Hallo Wim,

zijn ze nou te bestellen of kan dat nog niet in 1:43,5?
En wat zijn de kosten?

Gr Arnout.

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #758 Gepost op: 07 november 2020, 18:36:43 »
Hallo,
Degenen die zich hebben opgegeven belangstelling te hebben voor de loc, 1 : 43,5 of 1 : 45, krijgen, als er wat leverbaar komt, allemaal persoonlijk bericht.
Je kan dan mijn prijzen vernemen en ook aangeven wat je wil hebben. Dan kunnen we tot het kopen overgaan.
Over wat ik er bij kan leveren of wat je zelf event. nog moet aanschaffen neem ik nog een besluit.
Om van alles van tevoren aan te schaffen lukt me nu even niet. De bodum van mijn schatkist komt in zicht.....gietstukken....etswerk.....en nog veel meer etswerk.
Maar ik ga nog wel informeren naar rabat voor de bijkomende zaken.
 
Je nu nog een keer opgeven is niet nodig. Ik heb je op mijn lijst staan, met je wensen erbij genoteerd.

Het is nu wel spannend; wat zal er binnen komen de komende weken.
Als eind November het eerste etswerk binnen is, en het is o.k., dan duurt het weer 3, 4 weken om al de platen weer binnen te krijgen. Helaas.
En dan moet ik ook nog om voorrang vragen (en er extra voor betalen) anders duurt het tegenwoordig 6 weken.
Ik durf nu niet direct alle platen voor alle klanten te bestellen. Stel je voor dat iets niet goed is. Er gaat te veel geld in zitten.
En men kan me er ook nog mee laten zitten (doemdenken)
Mvrgr.
Wim
Nog een keer de 620.

« Laatst bewerkt op: 20 november 2020, 14:22:45 door WimM. Reden: verbeterd, aangevuld »

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #759 Gepost op: 19 december 2020, 23:06:05 »
Hallo,

Hoogste tijd voor nieuwe info van mijn kant.
De gietstukken zijn eindelijk binnen, waren eerst kwijt, verkeerd bezorgd. Maar ze zien er goed uit.
De nieuwe etsplaten en lasercutdelen 1 op 43,5 zijn ook eindelijk binnen. Ondanks spoedlevering was mijn pakket toch in een donker hoekje van het magazijn van de producent blijven liggen. ??? ???
Wat een gedoe allemaal, maar er is nog veel meer gedoe...

Ik ben dus bijna in staat een paar bouwpakketten in elkaar te steken. Daar ben ik ook al mee bezig geweest......

In het bassisset zitten: 11 etsplaten, grote en kleine, 5 lasercut delen/platen met diverse delen, 15 stuks profielen: U, L, vierkant, buis, 16 of 18 gietstukken (afhankelijk van de uitvoering), 17 kunststofdelen en deeltjes, 1 transfersheet, ~23 elektrodelen, 75 diverse delen, zoals schroeven, lagers, div. draad enz. en ik denk zo'n 375 gram contragewicht voor in de tank.
Daar komen nog bij: onderdelenlijsten: 5 bladen A4. Samenbouw-tekeningen; ik denk zo'n blad of 15, ook pdf's. Verf en tranfer-locatie tekening. Tekeningen voor degenen die draaiwerk zelf doen en freeswerk tekeningen voor degenen die dit zelf doen.

Voor degenen die draaiwerk meebestellen krijgen 20 stuks draaidelen en degenen die freeswerk erbij nemen 12 stuks delen en bewerkingen. De freesdelen zijn niet voor de degenen die zelf een aandrijving gaan maken.

Tenslotte is er nog de lijst van koopdelen die men zelf moet kopen: 1 of 2 motoren, decoder, 2 of 4 wormaandrijving, 8 wielen en 4 wielassen, 4 buffers, 2 trekhaak/ koppelingen en luchtslangen.

Het opschrijven van alle delen is al een heel karwei. Maar.......... er is dus een maar:
Ik ben nog steeds bezig met het maken van delen, nu nog zo'n 100 tal grof weg om die te draaien, enz...
Zo ben ik bijvoorbeeld afgelopen dagen bezig geweest zo'n 128 gaatjes M1.4 x3 te boren en te tappen in een bepaald type onderdeel... :P

Maar wat het verdelen van de eerste bouwpaketten het meest tegenhoud is het nog ontbreken van de samenbouw tekeningen.
Daar ben ik dus ook hard mee bezig deze klaar te maken, dag en nacht. Ik ben al een heel eind gevorderd, maar er zit ook zo veel in de loc.

Er is dus goede vooruitgang te melden, al zal het nooit snel genoeg gaan. Ik ben er constant mee bezig geweest en heb niks anders gedaan. Ik zal nog in een gat vallen als alles klaar is.
Ik ga komende week belangstellenden die zich hebben opgegeven mailen/pb-en wat de kostprijs gaat worden.
Met vriendelijke groeten en hou je gezond, Oh ja, als er iemand is die al direct zou willen/kunnen beginnen, geef je op.. dan proberen we wat te regelen, ondanks.................

Wim
« Laatst bewerkt op: 20 december 2020, 01:13:39 door WimM. Reden: verbeterd »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5541
  • Team Mitropa
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #760 Gepost op: 19 december 2020, 23:37:32 »
Hallo Wim,
Wat een ongelofelijke hoeveelheid werk heb je moeten verzetten.
Diep respect en alvast hartelijk dank dat je dat voor een handjevol belangstellenden hebt willen doen.
Ik ben zeer benieuwd naar de kit  (y) kan bijna niet wachten  ;D
Gr Jan

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #761 Gepost op: 19 december 2020, 23:53:13 »
Wim, wat een werk ben je aan het verzetten.
Handje klap voor je. (y) (y) (y)

Weet ook, dat ik met verzendingen bezig ben en dat ik wacht tot in januari om de zaak te gaan versturen.
Het heeft totaal geen zin om nu de boel in allerijl klaar te maken en het dan zoekgeraakt te laten worden in de massa van de pakketjes.
Daarbij is mijn post inleverpunt dicht (in boekhandeltje) en moet nu naar een centraalpunt waar het nu nog drukker is dan normaal.

Het excuus van dit alles (dat je later gaat leveren, op een rustig moment) begrijpen de bestellers heus wel.
Kan je "rustig-er" de zaak afhandelen en van de komende kerstdagen genieten.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #762 Gepost op: 20 december 2020, 08:44:50 »
Als je de loc zo ziet, zou je niet zeggen dat er zoveel onderdelen met navenante hoeveelheid werk inzit; ook van mijn kant veel respect voor al het werk dat je voor ons doet.  (y)

Ben het met Ronald eens dat gezien de huidige pakketdrukte en het sluiten van inlever- en ophaalpunten, je je momenteel maar eerst moet richten op een gezellige Kerst en nu niet dag en nacht moet werken om alles voor elkaar te maken. Wat mij betreft is januari een goed moment om je weer met volle energie bezig te houden met het samenstellen van alles.

Fijne feestdagen en blijf vooral gezond.
Met vriendelijke groet,
Peter

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5541
  • Team Mitropa
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #763 Gepost op: 20 december 2020, 09:54:35 »
Dergelijke aankopen haal ik liever op dan dat ik ze laat verzenden.
Ik heb helaas weinig vertrouwen in de div pakketdiensten.
Dan liever een ritje Arnhem - Vlissingen ;D
Gr Jan
« Laatst bewerkt op: 20 december 2020, 09:58:56 door roadster36 »

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000
« Reactie #764 Gepost op: 24 december 2020, 23:58:40 »
Hallo,

Info over de prijzen van bouwsets 1 op 43.5 zijn verzonden naar belangstellende, die zich hadden aangemeld. Niks vernomen? Meld je dan als nog bij me aan a.u.b..
Ik had, zoals eerder al gemeld, al een paar sets platen 1 op 43,5 thuis gekregen.
Ik zoek daarom een paar bouwers, die die direct met bouwen kunnen beginnen.
Omdat, als ik de bouwsets zelf nog moet gaan bouwen, we weer maanden verder zijn voordat ik klaar zou zijn. En dat willen we niet.
Daarom heeft Jan Bosman zo'n"pilot" bouwset, waar hij direct aan kon beginnen.
Er is wel een afspraak gemaakt, dat als hij iets tegenkomt wat niet goed is of onduidelijk, dit aan me doorgeeft zodat ik het kan verbeteren.
Maar het gaat goed. Hij gaat al een trein.
Ik ben bang dat ik hem niet voor kan blijven met het maken van de samenbouw tekeningen.

Ik heb nu nog één zo'n "pilot" bouwset beschikbaar, had ik in mijn vorige bericht ook al meegedeeld. Maar misschien nog niet duidelijk genoeg.
Voorwaarde is wel dat je "direct" wil gaan bouwen, om nu zo de onduidelijkheden of fouten uit het bouwset of tekeningen te kunnen gaan uitbannen.
De eerste verbeteringen zijn al aangebracht.
Overdracht op afspraak.

Als alles goed gaat kan ik dan begin Januari 2021 alle ets- en laserplaten bestellen, voor de rest van de geachte klanten.
In de tussentijd kan ik dan de nog ontbrekende delen kopen of maken. Ook kan ik me dan nog richten op het al dan niet gezamelijk kopen van koopdelen.
Matthias Hummel heeft al laten weten korting te willen geven op bijv. 10 set tegelijk te bestellen assen en wielen. 

Wim
« Laatst bewerkt op: 25 december 2020, 02:32:13 door WimM. Reden: aangevuld »