Oh kijk! Jullie zitten alweer klaar voor de zoveelste aflevering van deze melodramatische tragiek van de Lümmelnse kroniek.... Goedemiddag! Waar zullen we het vandaag eens over gaan hebben? Eerst nog maar even een paar korte terugblikken op wat er recent aan de orde is geweest.De maaidorsmachine (vandaar de term "combine", een machine die maaien en dorsen combineert, er was trouwens ook een uitvoering die het overgebleven stro in pakjes achter zich deponeerde) die ik zondag heb kunnen spotten, moet ook te vinden zijn in het draadje Schwarzburg-Neuffen Bahn van Ruud K, zoals ook eerder opgemerkt. Het ding is nogal aan de prijs, zowel de duurdere als de minder dure uitvoering (dat zijn dan wel twee verschillende merken), persoonlijk zou ik een dergelijk bedrag nogal fors vinden voor een stukje scenery. Maar een mooi ding blijft het. Als lading op een rongenwagen zou het apparaat ook niet misstaan.Toevallig kwam ik nog een dia tegen, met daarop ook een maaidorsmachine, tevens te zien is een vroege versie van uw chroniqueur (in het huidige tijd-ruimte-continuüm niet meer verkrijgbaar), staand op de bok naast Gustav H. Als je er een keer behoefte aan hebt om elke denkbare opening van je lichaam (en dan bedoel ik ook elke) vol te krijgen met stof, dan moet je dit eens gaan doen.De merknaam van de machine is niet goed leesbaar, een Claas is het echter in geen geval.Cheerio,Jan
New Holland combines zijn trouwens niet te krijgen in 1:87 helaas.
modern spul geen raid aan? ik vindt van wel