Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)  (gelezen 17748 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Gepost op: 26 februari 2012, 10:42:38 »
Hallo,

Na wat aandringen van niet verder bij naam te noemen personen heb ik wat platen geschoten van mijn baan in opbouw.
Die komen straks in de volgende post, laat ik beginnen met de inleiding:

In december vorig jaar ben ik verhuisd, we hebben tijdelijk in een recreatiewoning gewoond en daar heeft alles braaf in dozen gezeten. Nu in het nieuwe huis wil ik er zo snel mogelijk mee aan de slag, de dingen die in het huis zelf nog moeten gebeuren komen ooit nog wel eens, al zul je er op een gegeven moment best aan wennen dat er ergens een plintje ontbreekt.

Bij de zoektocht naar een koopwoning heb ik natuurlijk bijzonder gelet op de mogelijkheid een goede ruimte voor de treinen, en dat is gelukt. Ik wilde graag lang en smal, en het is een zolderruimte geworden van 3,0 bij 9,4 meter (vloeropp.). Daar moest nog wel wat aan gebeuren, was niet geisoleerd, stond nog een dragend muurtje die de ruimte in tweeen splitste en ook een dakraam zat er niet in. Dat hebben we laten veranderen, toen dat klaar was hebben mijn broer en ik half januari het houtwerk voor de baan geplaatst (grotendeels nog bewaard uit mijn vorige huis in Emmerich).

Houtwerk: MDF van 1,8 centimeter dik, meeste platen van 70 x 120 centimeter. Platen waren 80, maar ik ben uitgegaan van 70 breedte zodat ik ze hoger kon plaatsen. Aan iedere zijde is de baan 70 breed, loopruimte 60. Hoogte van de poten 86 centimeter (ze waren 90, dus ik moest van 36 poten elk 4 centimeter afhalen).

Daarna ben ik aan de slag gegaan met rails leggen. Als je weet wat je wilt en je hebt een beetje kennis van het grootbedrijf is dat binnen een week wel klaar. Vraag me niet naar een baanplan, veel zat in mijn hoofd en gewoon beginnen werkt voor mij het meest makkelijke.

De nadruk van de baan ligt bij het rangeren. Dom rondjes rijden gaat bij mij zo vervelen. Meeste treinen zijn gemengde goederentreinen die ik met een rangeerlok uit elkaar trek en waarvan ik de wagens op de juiste bestemming neerzet, of klaarzet voor doortransport.
Daarom heb ik geprobeerd zoveel mogelijk aansluitingen te maken waar ik goederenwagens kwijt kan. Aan de hand van de foto´s gaan we die straks bij langs.

Reizigersvervoer is er wel, maar beperkt zich tot een drietal treinen. De eerste is een moderne SBB-stam met o.a. een panorama-, restauratie- en slaaprijtuig, de tweede een stammetje Halberstadter (groen/creme) met DB AG-logo aangevuld met een Mitropa en de derde is een railbus in altrot met MBV-reclame.
Ik had totaal geen plannen om een station te maken voor reizigerstreinen, ware het niet dat ik op de laatste beurs vorig jaar in Houten eindelijk de railbus tegenkwam die ik al wat langer zocht. Zodoende is er toch een mini-halte gebouwd, en ach, het staat nog wel leuk ook.
De andere 2 treinen kun je dus rondjes mee rijden (yeeha) met een willekeurige bijpassende lok uit de cargo-omloop, al zal ik het niet nalaten om te simuleren dat er een defect rijtuig moet worden uitgezet (niet IND-stijl, uitzetten = uit trein rangereren)

Cargo-omloop? Ja. Loks komen in vast patroon op de baan, zoveel mogelijk passende bij elkaar gezocht (al zijn er combinaties bij die vloeken met de werkelijkheid) en die op volgorde gezet van tijdperk 4 naar 6. Misschien wat moeilijk uit te leggen, hopelijk wordt het in het verloop van dit draadje duidelijk. In ieder geval gaat het om loks uit Duitsland (DB en privaten), CH (idem), A (ook al) en Frankrijk die in het echt ook de landsgrenzen opzoeken en overschrijden.

Hoe werkt het? Vanaf de dubbelsporige hoofdbaan komt iedere ochtend uit elke richting een gemengde goederentrein. Uit de ene richting komt een lok uit Duitsland met een sleep wagens, uit de andere richting een lok uit CH, A of F.
De lokale rangeerlok duwt de trein naar de sorteersporen en sorteert op:

1. Wagens met bestemming bedieningspunten `linkerzijde' rangeerterrein;
2. Wagens met bestemming bedieningspunten `rechterzijde`rangeerterrein;
3. Wagens bestemd voor buurtgoederentrein;
4. Wagens met bestemming industrieterrein dat buiten de modelbaan is gelegen;
5. Wagens met bestemming industrieterrein te bedienen vanaf de hoofdbaan.

De wagens van spoor 3 gaan met een aparte lok weer verder. Per omloop zijn dus eigenijk 4 diensten, dus 4 loks.

De rangeerlok neemt de wagens van spoor 1, 2, 4 en 5 voor zijn rekening, en daar ben je dan ook nog wel even mee zoet.

In de middag komt de buurtgoederentrein terug, ditmaal met een andere lok. Deze overnacht bij het depot. De rangeerlok verzamelt de wagens en formeert een tweetal treinen voor de loks die ´s ochtends zijn binnengekomen.
De wagens van de DB of ingeschreven in Duitsland gaan met de Duitse lok mee en de overige wagens met de andere lok. Je kunt natuurlijk willekeurig wagens in een trein donderen maar dit geeft een toch wat meer realistischer beeld, ook al gaat in het grootbedrijf ook alles door elkaar. Het beeld wordt gevormd door wagens die in het grootbedrijf ook weinig buiten de landsgrenzen vormen, vandaar.
Het lijkt bijna op dwangneurose, maar door jezelf dit soort dingetjes op te leggen krijg je A) een redelijk realistische treinenloop en B) een leuke rangeerpuzzel, en daar zit voor mij dus de uitdaging.

Digitaal? Nee. Ik zie de voordelen niet. Ik rij met 3 trafo´s, een voor ieder hoofdspoor en een regelaar voor de rangeerlok.

Wissels elektrisch? Nee. De meeste wissels liggen bij de aansluitingen waar ik wagens moet plaatsen. Ik stop met mijn rangeerdeel voor het wissel, leg het om, plaats een wagen etc. Zo ben ik voor mijn gevoel meer aan het rijden conform de werkelijkheid.

Sporen stroomloos? Sommige wel, lang leve de `denkende` wissels van Fl. Profi.

Modelbouwtechnische hoogstandjes? Nee. Ik ben een rijder, geen bouwer.

Railmateriaal: Fleischmann Profi. Ik rij dus gelijkstroom.

Gebouwen: Meest Kibri, wat Pola en in een enkel geval Walthers. Ik heb de meeste gebouwen wel behandeld door de muren te voegen (grijze verf of voegenpasta van AnitaDecor) en de te glimmende vlakken wat te behandelen met talkpoeder. Het grootste gedeelte van de gebouwen had ik al in bezit, sommige al een jaar of 10.

Scenery: Voor zover niet aanwezig komt dat in de loop der jaren.

Foto´s: Ja, die komen er aan. Zijn van dit weekend, updates komen vanzelf. Op dit moment staat er heel weinig rollend materiaal op, komt als de baan iets verder af is..
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2012, 12:36:04 door Arjan6511. Reden: Tikfoutjes..... »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1227
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2012, 10:48:43 »
Klinkt goed, ik ga dit draadje maar eens uitgebreid volgen denk ik... ;D

Veel succes!

Gr Marco.
Gr Marco.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2012, 10:54:16 »


Hier de toegang tot de aankomst/vertreksporen aan de linkerkant. We zien vlnr de 2 hoofdsporen met overloopwissels, een spoor wat naar wat bedrijven gaat, een spoor (met de bruine Piko railcleaner) naar de goederenloods en een kopspoortje waar nog een koplading gemaakt gaat worden. Achter het Pola-seinhuisje liggen de A/V-sporen.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2012, 11:00:54 »


Hier het andere einde van de ruim 3 meter lange A/V-sporen. Bovenaan de hoofdbaan, die nog van bovenleiding wordt voorzien, net als de bovenste 2 A/V-sporen en de 2 korte opstelsporen voor loks. Op eentje daarvan staat een groene R/e 6/6. Deze lok heb ik sinds mei vorig jaar en heeft onlangs de eerste meters gemaakt. Wow.....

Het 3e spoor links is voor de buurtgoederentrein, het 4e spoor was de oude laad-losweg en die wordt in deze tijd gebruikt als containeroverslag. Op dit kopspoor passen 11 wagens (33 TEU). Heb er 8 en een hele zwik containers ter variatie. Containerkraan staat op de zoeklijst.

De sporen die rechts uit beeld verdwijnen leiden naar de sorteersporen en het depot, zie volgende post.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2012, 11:02:55 »
Wat goed dat je een draadje bent gestart Arjan. Super goede intro en het smaakt naar meer  (y)
Ik blijf je op de voet volgen  8)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2012, 11:10:28 »


Ziehier het vervolg. Onderaan is de tankplaats voor dieselloks, de grote tank wordt natuurlijk per ketelwagen gevuld.

Locloods is van Kibri (Ottbergen), hier staat de lokale rangeerlok. Voorheen lag er voor de loods nog een draaischijf, helaas vervangen door een eenvoudig drieweg-wissel. Ik wil het zo maken dat je de contouren nog kunt zien.
Het andere kopspoortje is voor de lok die de buurtgoederentrein rijdt.

Duidelijk te zien is ook de aansluiting met de hoofbaan , en rechstboven het begin van de sorteersporen. Omdat ik om de (best wel grote) locloods heen moest en per se VOOR het seinhuis langswil liggen de sporen op deze manier.

Seinhuis is ook van Kibri (ook weer Ottbergen) en ik wilde graag het mooie driehoekige uitsteeksel wel in het zicht. De meeste rangeerbewegingen gaan hier dus langs, en op lage snelheid. Vanuit het seinhuis kijk je langs de locloods naar de sorteersporen.

Het spoor voor het seinhuis krijgt bovenleiding, de rest niet.

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2012, 11:19:14 »


De sorteersporen! 6 stuks. Relatief kort als je kijkt naar de A/V-sporen. De ervaring uit Emmerich heeft geleerd dat ik ze toch nooit volzet, dus konden ze wel iets korter. Enige is dan wel dat als ik een lange trein samenstel ik dat over 2 of meer sporen moet gaan doen, en die dan vervolgens `onder de draad` trek.

De NoHaB van de NEG (Heljan) was de eerste lok die op de baan heeft gereden, ettelijke rondjes met de cleaner. Dat was geen straf voor dat ding, meer de gelegenheid om zijn (of is het haar) brute kracht te uiten. (en deze lok heeft geen anti-slipbandjes, vandaar)

Rechtsonder komen de `dienstsporen` voor dienstmaterieel, zoals verblijfswagens of wagens met assen of draaistellen. Ook defecte goederenwagens of personenrijtuigen (daar is tie dan) worden hier gerepareerd. En als ik zin heb om een commerciele bediening op het rechterspoor te doen (losweg is nu immers containeroverslag) dan gaat dat ook gewoon gebeuren.

De `stamlijn` verdwijnt rechtsboven uit beeld...
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2012, 12:38:18 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2012, 11:27:07 »


De kopse kant aan de rechterkant van de baan. De stamlijn (en ook de hoofbaan) lopen hier om een woonwijkje heen.

Dit gedeelte ziet er op dit moment tamelijk `speelgoedachtig` uit, dat gaat veranderen in de toekomst. Wil het een beetje de sfeer geven zoals je dat ook in het Ruhrgebiet tegen kan komen, en zoals ook zelf live heb gezien. Het bruine huis rechtsonder komt ook uit de serie `Bottrop` van Kibri. Wel grappig, we reden er eerst langs en kwamen ze een kwartier later in model tegen bij de winkel (in Bottrop dus).

Het straatwerk is van Busch en moet een vervallen straat voorstellen. Helaas komt het iets te donker over.

De rechthoek rechtsonder wordt een rijbak voor paarden en slaat op de hobby van mijn vriendin. Gewoon een beetje interesse, dat doe ik andersom ook. (Alleen lazerde ik er toen van af, brak een ruggewervel en liep er een paar maanden als Robocop bij)

Overigens: Zie het verschil tussen de linker- en rechterstal, gevoegd en niet gevoegd.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2012, 11:32:28 »


De eerste bediening `rechterzijde` van de baan. `rechterzijde` betekent: je staat voor de A/V-sporen en verlaat die met je rangeerdeel aan de rechterkant. Dat deze gebouwen aan de andere zijde van je baan staan (je bent immers een boog door) doet niet ter zake.

Hier een 100% score van Kibri vwb de bebouwing. Wat voor fabriek het is weet ik nog niet, in ieder geval worden er gesloten wagens geplaatst (zie de Railship van Roco) en achter de loods worden zelflossers type Tds gelost.

De grondplaten (Busch) moet ik nog meer van leggen zodat de ondergrond wat minder saai wordt.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2012, 11:38:42 »




2e en laatste bedieningspunt rechterzijde. 2 sporen onder de overslag, het 3e spoor is voor het stallen van ketelwagens op eigen terrein.
Gezien de stoffen en het gevaar er van is een hoog hek noodzakelijk, dit zijn een heleboel bouwhekjes van Kibri. Het is de bedoeling dit ooit door een fatsoenlijk gaashek te vervangen.

De achtergronden zijn van Busch, thema Rhein. In het echt hangen ze wel strak, echt waar!  8)

Niet helemaal dus, 1 achtergrond kwam al gekreukt uit de verpakking, en voor de rest lijkt het op de foto erger dan het is.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2012, 11:45:42 »


We gaan helemaal terug naar de linkerzijde van de A/V-sporen (1e foto), vandaar beginnen we het verkennende veldwerk naar de bedieningen `linkerzijde` van de modelbaan.

Op deze foto weer de overloopwissels en de aansluiting met de hoofdbaan, dit alles bewaakt vanuit het seinhuis `Genthin` van Pola.

Het spoor wat ietwat schuinligt op de voorgrond is de eerder genoemde koplading. Hier worden autowagens geladen en gelost, maar ook open, platte en gesloten wagens zullen hier te vinden zijn.

Aan de linkerkant 3e spoor van boven is de stamlijn. Met 2 kleuren balast wil ik onderscheid maken tussen de hoofbaan en de rest. Het 4e spoor (met cleaner) leidt naar de goederenloods, zie volgende foto!
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2012, 13:46:04 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2012, 11:50:12 »


Ziehier de goederenloods. Ook weer Kibri en ook voorzien van voegen, de verdere details komen in een later stadium.

Hier worden gesloten wagens geplaatst, SNCF type `Sernam` Roco 46444 (omdat het zulke mooie wagens zijn) en expressgoedwagens van de DB, M+D 257. Plaatjes hiervan: Later.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2012, 11:55:58 »


De kopse kant aan de `linkerkant` van de modelbaan. Vanaf de stamlijn steekt een spoortje terug en verdwijnt ook weer achter een enorm hek, wat ik voor het merendeel nog plaatsen moet. Dit is de aansluiting van de `Bundesheer` en laat een klein, heel klein deel van een militaire vliegbasis zien.
Hier komen wat voertuigen en wat helikopters (type EC135) te staan, de jets staan helaas verderop en dus niet zichtbaar.

Defensie maakt gebruik van `Bahn-eigen`wagens, hier komen alleen schuifwand- en platte wagens van de DB.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2012, 11:59:42 »


We zijn `de boog om` en komen bij de overslag van BayWa. Op dit moment staat alleen de silo en het kantoorgebouw, de overslagloods is nog niet helemaal af.

Bediening: Graanwagens 2 en 4-assig, maar ook 2-assige cementwagens type Ucs 908 en 909. Lang leve de vrije inzet van modeltreinen!

PS: de gebouwen rechts hebben we het straks wel over.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Cargo bij Arjan6511 (tijdperk 4/5/6, D/CH/A)
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2012, 12:04:12 »


Laatste bedieningspunt `linkerzijde`: de houtverlading.

Wie goed heeft opgelet zal merken dat de wagens vanaf het rangeerterrein geduwd hier naar toe worden gebracht. Er is 1 overslagspoor en 1 opstelspoor.

Hout gaat per plank, stam of snipper, daarom diverse wagens hier als bezoeker. Voor de simulatie van boomstammen gebruik ik zoethout, niet duur en behoorlijk realistisch.

De hoofdbaan loopt door, en passeert de bruggen (overgespoten Roco) die hier niet zichtbaar zijn.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT