Samenstelling Hengelo-Utrecht CS: 1100/1200/1200+RD+stam = 1100/1200/1300+RD+stam?Samenstelling Utrecht CS-Rotterdam CS: 1100/1200/1200+stam+RD = 1100/1200/1300+stam+RD?Samenstelling Rotterdam CS-Hoek van Holland: 1100/1200/1200+RD+stam = 1100/1200/1300+RD+stam?
Kijk van dit soort berichten hou ik.
D239/238 Hamburg/Hannover-Osnabrück-Hengelo-Hoek van Holland
@JJHS:Waarom geen 1300? (dat is toch jouw 'bezwaar'?) Bij mijn weten werd er geen overduidelijk onderscheid gemaakt voor de tractie van reizigersmaterieel; het was weliswaar zo, dat 1300-en primair met een (zware) goederentrein onderweg waren, maar ik heb vaak genoeg in Plan E achter een 1300 gezeten (en dat reed dan aanzienlijk comfortabeler dan met een 1100 als trekkracht...) Ongetwijfeld si de acceleratie van een 1300 minder dan van een 1100, maar de "eindsnelheid" is vrijwel gelijk en die'Alsthom Co'Co liep en loopt nog altijd vele malen béter dan die Alsthom Bo'Bo'... Daaraan veranderen geen 1000 botsneuzen iets...
Frank,konden voor deze Noordzee expressen ook een 1100 met botsneus staan (blauw met gele fronten)?Deze kwamen vanaf 1978, of waren de samenstellingen van deze treinen toen alweer anders?mvg, Sander