Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
Vandaag om 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 23:09:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door jandcargo
Vandaag om 23:07:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
Vandaag om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
Vandaag om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:43:07
Randstad door Luit
Vandaag om 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
Vandaag om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
Vandaag om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
Vandaag om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23

Auteur Topic: Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk  (gelezen 24877 keer)

mallet96

• Gast
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #60 Gepost op: 13 March 2012, 12:50:58 »
Beste Henk,

Delen van de lijn lijkt mij geen oplossing. Tevens heeft de VSM meerdere rijdagen dan een stuk of 10 zoals je aangeeft. Bijna elke weekend wordt er wel gereden en om dan even te "switchen" van regulier treinverkeer naar stoomtreinen lijkt mij ook niet haalbaar, de stoom/museumtreinen rijden met een lagere snelheden over de veluwe als het reguliere spoorbedrijf, hierdoor ontstaan dus weer vertragingen of reistijden waar "gewone reizigers" op zitten te wachten. Die extra reistijd is vergelijkbaar als dat ze via Zutphen zouden rijden, misschien is dat zelfs wel sneller. Tevens zorgt de VSM in deze regio er voor dat er meer dagjesmensen hier komen en gebruik maken van diverse atracties/bezoekwaardigheden, denk alleen al aan de driehoek met trein/stoomtrein/boot. Deze aantallen zou dan ook minder worden.

Nee, het lijkt mij geen goed plan om hierover een regulier treinverkeer te gaan houden. En wat betreft goederenvervoer zoals er eerder werd aangegeven, indien dit werkelijk haalbaar zou zijn, waarom zijn de papierfabrieken dan al niet om de tafel gaan zitten met de VSM, dit zorgt voor de VSM dan toch ook een extra bron van inkomsten. Ook dit denk ik is geen haalbaar iets.

Groet,

Marcel

kraansik

• Offline Offline
  • ik blijf eeuwig van treinen houden
« Reactie #61 Gepost op: 13 March 2012, 12:59:25 »
Suggereer je nu werkelijk dat de VSM wel even verhuisd kan worden zoals destijds de RTM?
De VSM is vele malen groter qua omvang, met 2 grote werkplaatsen in Apeldoorn en Beekbergen, objecten als een draaischijf die niet 'even' op te pakken zijn en met veel eigen grond. De RTM was destijds volgens mij niet eens eigenaar van het trace...
ja, ze laten zich niet op de kast jagen hoor
en je vergeet het nieuwe stationsgebouw die gebouwd word
Wat een drogreden. Voor die ene trein per half uur in elke richting? Stemmingmakerij heet dit. Het is natuurlijk jammer dat een museumlijn een spoorlijn behouden heeft, waar (naar het nu lijkt) de economie mee vandoor gaat.
Volgens mij is het wel goed dat de VSM tegen het besluit ingaat. Een goede schadevergoeding dienen ze gewoon te krijgen. Het is ook niet de eerste keer in de geschiedenis dat een museumlijn wijkt voor gemeentelijke plannen. De RTM is begonnen in Hellevoetsluis, op een oud deel van de oude RTM spoorlijn. En nu doen ze het toch ook niet slecht, met een eigen spoorlijn. Iets dergelijks zou ook kunnen gebeuren voor de VSM, maar dan worden de kosten voor deze spoorlijn wel beduidend meer dan de nu geplande 100 miljoen.

Apeldoorn zal er op een indirecte manier van profiteren, niet vanwege de attracties en kantoren. Het betreft een regionale lijn, dus de dorpen kunnen er garen bij spinnen. Moet ik wel zeggen dat station Beekbergen en Loenen niet erg gunstig liggen ten opzichte van de bebouwing. Eerbeek heeft wel zijn profijt ervan, maar dan in richting Arnhem.

Ook een busverbinding verbeteren tussen Apeldoorn en Arnhem heeft nauwelijks zin, daar dat eerder ligt aan het dichtslibben van de A50. Dus dat betekent een verbreding van die A50, en daar wordt de Veluwe ook niet mooier van.
Blijf ik wel van mening dat een heractivering van de spoorlijn tussen Apeldoorn en Dieren nauwelijks zal bijdragen aan een verbetering van de reistijd tussen Apeldoorn en Arnhem. Misschien wat constantere verbinding, door het uitsluiten van vekeershinder , maar nauwelijks sneller.

Maar wat me echt ergert is de stemmingmakerij die kennelijk nu opkomst is. Op basis van goed beargumenteerde redenen kan je tot een passende oplossingen komen, met dit soort stemmingmakerij maak je je eigen zaak niet sterk en ben je eerder een verliezer.

Groet,
Michel
dat heb ik niet bedacht dat heeft de journalist van de stentor geschreven

groet robin

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #62 Gepost op: 13 March 2012, 13:27:15 »
Suggereer je nu werkelijk dat de VSM wel even verhuisd kan worden

Bovendien waar ga je de VSM dan laten als ze weg moeten van hun huidige stek? Zoveel vrije ruimte is er op de Veluwe nou ook niet meer, dat je even bijna 30km spoor kunt aanleggen in groene gebieden zonder dat het bezwaarschriften regent.

Ja dat suggereer ik. En ja, ik weet dat het niet tot nauwelijks mogelijk is. Nieuw terrein op de Veluwe is niet te vinden, milieuaspecten (uitbraken van stoomwolken) worden dusdanig gewaardeerd dat een andere plek ook niet te vinden is, laat staan voor de omvang van het geheel.
Maar omdat het niet tot nauwelijks mogelijk is, is het nog geen reden om het te suggereren. Misschien dat een creatief brein hiermee een opstapje heeft tot het uitwerken van een oplossing dat hier nog niet tussen staat (misschien door de VSM een zodanige uitkoopsom te laten vragen dat variant 3 (zie onder) ineens haalbaar wordt met sneltrams??).

Heel ander idee : stopper Ede-Arnhem doortrekken naar Nijmegen, Pendel Apeldoorn-Zutphen doortrekken als Apeldoorn-Zutphen-Arnhem, waarbij je dus in Zutphen kopmaakt. Kost je netto geen extra baanvakcapaciteit en de 'directe' verbinding gerealiseerd.
Mocht je toevallig in Eerbeek, of Loenen wonen schiet je hiermee niets op. Ook als alternatief voor de bus tussen Apeldoorn en Arnhem schiet dit te kort. Zeker daar de tijdwinst met Emperbocht al nauwelijks iets oplevert. Het onderzoek is daar al van overtuigt. Bron komt uit de Stentor:

Stentor 23 februari 2012

Bijna elke weekend wordt er wel gereden en om dan even te "switchen" van regulier treinverkeer naar stoomtreinen lijkt mij ook niet haalbaar, de stoom/museumtreinen rijden met een lagere snelheden over de veluwe als het reguliere spoorbedrijf, hierdoor ontstaan dus weer vertragingen of reistijden waar "gewone reizigers" op zitten te wachten. Die extra reistijd is vergelijkbaar als dat ze via Zutphen zouden rijden, misschien is dat zelfs wel sneller. Tevens zorgt de VSM in deze regio er voor dat er meer dagjesmensen hier komen en gebruik maken van diverse atracties/bezoekwaardigheden, denk alleen al aan de driehoek met trein/stoomtrein/boot. Deze aantallen zou dan ook minder worden.

Volgens mij rijden ze wel vaker, zeker in de zomer, dan elke dag? Maar bij een opwaardering van de spoorlijn, waardoor dus een hogere snelheid haalbaar is, hoeft de VSM niet met 40km/h  door te tuffen. Ze hebben zat loks die wel wat meer kunnen dan dat.
Maar waarom springt de VSM er niet op in? Kom maar op met dat geld, die 100 miljoen, we rijden een dienstregeling voor de forens, met af en toe een stoomtrein er tussen. De spoorlijn  wordt uiteindelijk toch aanbesteed, dus waarom springen ze niet in dat gat? Er zou dan een nevenmaatschappij opgericht kunnen worden om het museum materiaal te beschermen bij evt overname/faillisement.

Dit draadje lezend krijg ik alleen maar het idee dat we de VSM moeten beschermen omdat die daar nu eenmaal zit. En daarom kan (ondermeer) Eerbeek geen aansluiting krijgen op het spoornet en moeten ze het maar doen met de bus, of auto. Ook dat gaat negatieve consequenties hebben voor de Veluwe. Ik zou het ook niet leuk vinden als de VSM er moet gaan verdwijnen, maar om hiervoor een ontsluiting van een gebied tegen te gaan houden vind ik te ver gaan.

Ik blijf overigens hopen op een creatiever oplossing dan tot nu toe wordt aangedragen.

Groet,
Michel

Gert1

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 13 March 2012, 13:37:52 »
Eerbeek, een plaatsje met net iets meer dan 10.000 inwoners. Tjonge wat erg als dat plaatsje niet aangesloten kan worden op het spoornet...

mvg,
Gert

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #64 Gepost op: 13 March 2012, 13:47:12 »
ben blij dat je alles leest.....

Gert1

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 13 March 2012, 13:57:01 »
Ik heb het helemaal gelezen Michel, maar eerlijk gezegd ben ik nogal een tegenstander van het idee dat de VSM zich maar moet aanpassen. Vandaar mijn misschien wat ongenuanceerde opmerking over Eerbeek.

mvg,
Gert

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #66 Gepost op: 13 March 2012, 14:02:03 »
De VSM wil helemaal niet harder rijden dan 40 km/h ; juist door die maximum snelheid is er verder niets nodig qua beveiliging. En ja; wat mij betreft verdient de VSM die bescherming. Er is daar jaren geknokt om iets toeristisch op te zetten en dat moet nu sneuvelen om een totaal onzinnig plan van een stel lokale ambtenaren met grootheidswaanzin.

En een museumbedrijf een reguliere dienst op laten zetten is vaak onhaalbaar. Daar komt heel veel bij kijken qua regelgeving (certificering personeel, keuringen materieel, certificering werkplaats ed) en kosten, welke er nooit uitgehaald kunnen en zullen worden. Streekvervoer in Nederland bestaat vrijwel alleen bij de gratie van subsidies en dat is een riskante business... valt een concessie tegen is de strop vaak voor de vervoerder. Dergelijke financiele risico's zijn denk ik veel te groot voor een dergelijke club. Zelfs al breng je het onder in een andere onderneming, er liggen verbanden tussen de maatschappijen.

De prognoses voor de te vervoeren aantallen mensen zijn in het rapport amper onderbouwd, Eerbeek en Loenen zijn ook geen mega-steden welke een halfuursdienst zouden rechtvaardigen. Waarom moet er dan 100 miljoen worden uitgegeven? Voor dat geld kun je bijvoorbeeld heel wat bussen laten rijden... met veel minder investeringen vooraf en veel minder risico.

En jouw idee van tram is misschien niet eens zo verkeerd; een nieuwe aan te leggen tramlijn is vele malen goedkoper dan een spoorlijn. Het klinkt alleen minder sexy , maar zou misschien een mooi te bestuderen alternatief zijn. Met een soortgelijke opzet als de lijn Utrecht-Nieuwegein met snelheden tot 80 km/h buiten bebouwde kom. Alleen schiet ook daarmee Eerbeek en Loenen niets op, want de A50 ligt te ver van de dorpskernen.

Waarmee overigens een van de grootste issues in het hele onderzoek blootgelegd word : men wil eigenlijk koste wat kost een betere verbinding Apeldoorn-Arnhem (waarbij het A50 trace de beste oplossing is) maar tegelijk ook diverse randgemeenten bedienen (wat sowieso ingaat tegen het voorgaande; meer stops dus langere reisduur) Wat overigens ook opvalt is dat in dit nieuwe plan de zuidwestkant van Apeldoorn (met de kantorenparken en industrie) overgeslagen word.

Nog een alternatief zou kunnen zijn een (snel)tramlijn die via de zuidwestkant van Apeldoorn naar Arnhem loopt, grotendeels parallel aan de A50. Maak een halte ter hoogte van de boog in de A50 met snelle pendelbussen tussen die halte en Eerbeek + Loenen. Heb je aan alle voorwaarden voldaan, een tramlijn aanleggen langs de A50 is eenvoudiger (en goedkoper) dan een spoorlijn en mochten Loenen en Eerbeek nou echt groot worden kun je altijd nog een goedkope aftakking maken richting die gemeenten. Bovendien kun je dan de echte kern van Loenen bedienen en niet de rand zoals bij gebruik van de VSM-lijn het geval zou zijn.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #67 Gepost op: 13 March 2012, 14:30:27 »

Nog een alternatief zou kunnen zijn een (snel)tramlijn die via de zuidwestkant van Apeldoorn naar Arnhem loopt, grotendeels parallel aan de A50. Maak een halte ter hoogte van de boog in de A50 met snelle pendelbussen tussen die halte en Eerbeek + Loenen. Heb je aan alle voorwaarden voldaan, een tramlijn aanleggen langs de A50 is eenvoudiger (en goedkoper) dan een spoorlijn en mochten Loenen en Eerbeek nou echt groot worden kun je altijd nog een goedkope aftakking maken richting die gemeenten. Bovendien kun je dan de echte kern van Loenen bedienen en niet de rand zoals bij gebruik van de VSM-lijn het geval zou zijn.

Now we 're talking (y). Want wat dat betreft, de tweede brug van de N50 bij de aansluiting A50 ligt er nog (nog bruikbaar ???). De lijn doortrekken via Beekbergen centrum naar Apeldoorn, evt via de Kayersdijk. Maar goed, als ze koste wat het kost een betere verbinding met Arnhem willen hebben, dan is de A50 optie, of jouw optie wel beter (lees: sneller en comfortabeler) dan ze nu voor stellen. Maar kennelijk zoeken ze naar een goedkoper alternatief. En daarmee slachtofferen ze de VSM.

Begrijp me niet verkeerd, de VSM is een leuke club (helaas rijden ze een slakkentempo :-X) en ik zou ze graag willen houden waar ze zitten. Ik schoot in de pen vanwege een drogreden uit de Stentor (overwegen die files zouden veroorzaken :-\). Een discussie over een onderwerp als dit gaat al zo snel in de emotie, ipv daadwerkelijke argumenten (waarbij ik ook iets over het hoofd zag). En dat wilde ik even scherp stellen.

groet,
Michel

« Laatst bewerkt op: 13 March 2012, 14:33:00 door tothebeach »

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #68 Gepost op: 13 March 2012, 14:37:00 »

Ook een busverbinding verbeteren tussen Apeldoorn en Arnhem heeft nauwelijks zin, daar dat eerder ligt aan het dichtslibben van de A50. Dus dat betekent een verbreding van die A50, en daar wordt de Veluwe ook niet mooier van.
Blijf ik wel van mening dat een heractivering van de spoorlijn tussen Apeldoorn en Dieren nauwelijks zal bijdragen aan een verbetering van de reistijd tussen Apeldoorn en Arnhem. Misschien wat constantere verbinding, door het uitsluiten van vekeershinder , maar nauwelijks sneller.

Meer bussen zou geen oplossing zijn nee maar een vrije busbaan ala zuidtangent zou wel mooi kunnen en is eventueel simpel om te bouwen tot trambaan.

En jouw idee van tram is misschien niet eens zo verkeerd; een nieuwe aan te leggen tramlijn is vele malen goedkoper dan een spoorlijn. Het klinkt alleen minder sexy , maar zou misschien een mooi te bestuderen alternatief zijn. Met een soortgelijke opzet als de lijn Utrecht-Nieuwegein met snelheden tot 80 km/h buiten bebouwde kom. Alleen schiet ook daarmee Eerbeek en Loenen niets op, want de A50 ligt te ver van de dorpskernen.

Waarmee overigens een van de grootste issues in het hele onderzoek blootgelegd word : men wil eigenlijk koste wat kost een betere verbinding Apeldoorn-Arnhem (waarbij het A50 trace de beste oplossing is) maar tegelijk ook diverse randgemeenten bedienen (wat sowieso ingaat tegen het voorgaande; meer stops dus langere reisduur) Wat overigens ook opvalt is dat in dit nieuwe plan de zuidwestkant van Apeldoorn (met de kantorenparken en industrie) overgeslagen word.
Die busbaan zou dan grotendeels langs de A50 kunnen gelegd worden
De plannen voor een tram zijn er ook min of meer.
In Nijmegen komt een tram en die willen ze misschien doortrekken naar Arnhem en misschien zelfs helemaal naar Apeldoorn.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #69 Gepost op: 13 March 2012, 14:57:10 »
Het VSM trace zal niet goedkoper zijn... als men zich EINDELIJK door alle bezwaarschriften heeft geworsteld (want ook die kosten geld!) moet de lijn totaal opnieuw gelegd worden (geschikt voor 100km/u of meer) , zullen woningen alsnog geisoleerd of gesloopt moeten worden, krijgen we geluidswerende wallen en geluidsschermen, moet er nieuw dieselmaterieel aangeschaft worden (de provincie zal ongetwijfeld weer airco en gelijkvloerse instap eisen, wat DM90 bijvoorbeeld niet heeft) en zal de exploitatie vrijwel gegarandeerd tegenvallen. Bovendien hebben we dan dat mooie landschap verpest, is het woongenot weg van velen langs de lijn, heeft de toeristische sector een flinke deuk opgelopen en is het hoofddoel 'snel Arnhem-Apeldoorn' nog niet bereikt.

Maar de ambtenarij rekent nooit eerlijk; bezwaarschriften kosten geen geld want de ambtenaren zitten er toch al, inkomstenderving door terugloop toerisme is vooraf niet te becijferen dus wordt genegeerd (er zitten meerdere campings langs de route, daar zal het vast niet meer zo druk zijn als de lijn er ligt, de VSM zal als het er al kan blijven minder mensen trekken doordat het landelijke karakter grotendeels vervalt en de snelheid hoger komt te liggen) en de meeste klachtenprocedures lopen pas na realisering en kunnen dus gemakshalve ook buiten het rapport gelaten worden.

Wat de tramlijn betreft : Laan van Westenenk door Apeldoorn, halte bij het ziekenhuis, links langs Beekbergen en bij aansluiting N788 op de A50 aansluiten was eigenlijk mijn idee... mooie OV terminal maken met parkeergelegenheid voor automobilisten vanuit Eerbeek en ook Hoenderlo (want daarover heeft niemand het gehad, ook een dorp wat amper OV kent) en rekening houden met uitbreiding tram in de richting van Loenen/Eerbeek en we zijn een heel eind. In Arnhem kan de tramlijn dan de Apeldoornseweg volgen, met een mooie OV-terminal net na de kruising met de A12, mooi punt om de auto te laten staan als je de stad in moet. Alleen het door-to-door op het station zelf is dan lastig... misschien dat het nog net past op de smalle vrije strook achter station Arnhem langs de Amsterdamseweg
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gert1

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 13 March 2012, 15:14:04 »
Goed gezegd Jan-Albert. Maar laten we dit draadje vooral goed onthouden. Over vijf jaar is het een leuk stukje historie en bestaat de VSM natuurlijk nog gewoon. En de adviseurs die dit allemaal bedacht hebben zijn dan alweer elders aan de slag...

mvg,
Gert

Piet R Buren

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 13 March 2012, 15:27:33 »

Volgens mij rijden ze wel vaker, zeker in de zomer, dan elke dag? Maar bij een opwaardering van de spoorlijn, waardoor dus een hogere snelheid haalbaar is, hoeft de VSM niet met 40km/h  door te tuffen. Ze hebben zat loks die wel wat meer kunnen dan dat.

in de zomervakantie idd elke door de weekse dag ong. 2 slagen. dat van die hogere snelheid is dan wel weer leuk ;D
hoewel ze zich echt niet altijd aan de max. houden ;)

gr

Piet R Buren

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 13 March 2012, 15:37:43 »
Dit draadje lezend krijg ik alleen maar het idee dat we de VSM moeten beschermen omdat die daar nu eenmaal zit. En daarom kan (ondermeer) Eerbeek geen aansluiting krijgen op het spoornet en moeten ze het maar doen met de bus, of auto. Ook dat gaat negatieve consequenties hebben voor de Veluwe. Ik zou het ook niet leuk vinden als de VSM er moet gaan verdwijnen, maar om hiervoor een ontsluiting van een gebied tegen te gaan houden vind ik te ver gaan.

Ik blijf overigens hopen op een creatiever oplossing dan tot nu toe wordt aangedragen.

Groet,
Michel

oja, dus als mensen een nieuwe snelweg willen maken dwars door je huis zou je ook weg gaan met een bedrag wat de helft van je waarde van het huis is...

gr

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #73 Gepost op: 13 March 2012, 15:51:56 »
Dat wat je nu beweert haalt het niet eens bij wat ik geschreven heb. Daarnaast heb je kennelijk de rest van wat ik geschreven heb, maar overgeslagen.

Groet,
Michel

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #74 Gepost op: 13 March 2012, 15:57:12 »
Dat is  hier niet ongebruikelijk hoor ;) ;D
RETROBAHN A.G.