Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 23:09:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door jandcargo
Vandaag om 23:07:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
Vandaag om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
Vandaag om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:43:07
Randstad door Luit
Vandaag om 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
Vandaag om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
Vandaag om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
Vandaag om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 15:24:15
  

Auteur Topic: 2e kamer wil een deel van de NS verkopen  (gelezen 7867 keer)

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6320
  • ***
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #15 Gepost op: 15 February 2012, 21:02:01 »
 (y) Eerst niet investeren in de infra, uitzuigen die boel en vervolgens verkopen  (y). Weer een Nederlands bedrijf in buitenlandse handen zeker. Vervolgens wordt het winstgevend gemaakt en blijft de cash wegstromen. Daar moet je waarschijnlijk eerst econoom voor zijn om dit te gaan begrijpen. Maak de bestaande lijnen rendabel ipv een capitaal vernietiging als de HSL. Hoezo over de balk?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #16 Gepost op: 15 February 2012, 21:14:17 »
Zou het niet een beetje overdreven zijn dezelfde investeringen als in zwitserland te plegen voor een dag sneeuw (want dat was het, sterker, het duurde maar 3 uurtjes...). Het is toch al meermalen aangereikt dat het voor 99% een organisatorisch probleem is.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1484
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #17 Gepost op: 15 February 2012, 21:16:17 »
Het jaarverslag 2010-2011 van Air France KLM meldt een "operating income" van € 122 miljoen. Da's dus in normalemensentermen de winst over dat jaar. Hoezo megaverlies?

Zie hier...
Citaat
PARIJS (AFN) - Air France-KLM lijdt dit jaar mogelijk een operationeel verlies van ongeveer 300 miljoen euro en kan dat verlies volgend jaar verder zien oplopen. Dat meldde de Franse krant Liberation vrijdag op basis van een rapport dat werd opgesteld voor de ondernemingsraad van het bedrijf.

De luchtvaartcombinatie gaf in november al aan dit jaar in de rode cijfers te zullen eindigen. De resultaten staan onder druk door de schommelende brandstofprijzen, politieke onrust en tegenvallende economische omstandigheden.

Volgens Liberation kan het verlies volgend jaar oplopen tot 500 miljoen euro als de economie niet verbetert. Air France-KLM gaf geen reactie op de berichten van de krant.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22516
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #18 Gepost op: 15 February 2012, 21:26:55 »
De zin van verder opsplitsen van NS is me ook niet erg duidelijk, maar het ging vandaag in de kamer niet over de sneeuwproblemen maar over de HSL. Dus er zal wel zijn bedoeld dat men van HSA af wil en dat lijkt me dan weer een prima idee.
« Laatst bewerkt op: 15 February 2012, 21:31:17 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #19 Gepost op: 15 February 2012, 21:29:09 »
Ja, het kan een keer tegenvallen als het crisis is... vorig jaar viel het dus niet tegen. De claim van Bert suggereerde dat Air France KLM een soort bodemloze put is waar vooral heel veel geld in verdwijnt, en dat is simpelweg niet waar. Bovendien is je IEX-bericht een verwachting, nog geen bewaarheid. Een goed gefundeerde verwachting waarschijnlijk, maar niettemin een verwachting.

(overigens vind ik € 300 miljoen voor een grote airline ook nog geen "megaverlies", maar dat terzijde...)

Henk: afschrijvingen zijn meestal wel meegenomen in operating income, rentebetalingen inderdaad niet (EBIT, niet EBITDA).

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #20 Gepost op: 15 February 2012, 21:34:02 »
De zin van verder opsplitsen van NS is me ook niet erg duidelijk. 

Mij ook niet, je kan wel een spoorbedrijf verkopen. Maar als de infrastructuur (waar de overheid nog steeds verantwoordelijk is) niet goed functioneert, zullen die problemen niet verdwijnen. Een goede samenwerking (hoe dat er ook uitziet) met elkaar zie ik toch als een betere oplossing.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22516
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #21 Gepost op: 15 February 2012, 21:36:37 »
Ik heb het gezwam over KLM Air France maar helemaal weggehaald Wesley, want leek me minder relevant. Vandaag ging het in de kamer dus over HSA en daar zal dat voorstel wel betrekking op hebben. Maakt het idee ook begrijpelijker.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #22 Gepost op: 15 February 2012, 21:46:15 »
Het wachten is nu op de eerste reactie waarin wordt gezegd dat als HSA verkocht wordt we dan hopelijk ook verlost zijn van die lelijke krengen van Ansolda Breda. O, nou doe ik het zelf! Verdorie toch...   8)

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #23 Gepost op: 15 February 2012, 21:52:10 »
Nou, alsof die "Haribo macht Kinder froh"-treinen van Virgin zo'n verbetering zouden zijn. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #24 Gepost op: 15 February 2012, 21:56:38 »
Tja, met zo'n minister moet je niet gek op kijken als het kinderspul wordt.   :P

mvg,
Gert

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #25 Gepost op: 15 February 2012, 22:00:27 »
 ??? WELK deel van 'het spoorbedrijf' gaan ze dan verkopen: hopelijk het verliesgevende deel, al vrees ik voor wat anders... ::)

Dames/Heren:
Misschien een beetje OT, maar ik maak mij kwaad over dit verhaal: in mijn ogen (oké, inmiddels 56 jaar oud; ik ben óngetwijfeld 'ouderwetsch'...) zijn er een aantal Overheidstaken, die DUS NOOIT 'geprivatiseerd' mogen worden: één daarvan is het Openbaar Vervoer...
 :'( :-\ :-X :-[ ???
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Gert1

  • Gast
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #26 Gepost op: 15 February 2012, 22:05:50 »
O maar dat ben ik wel met je eens hoor. Ook energievoorziening (hoogspanningsnet) zou niet geprivatiseerd moeten worden naar mijn mening. Maar dat is een andere discussie.

Ik heb het voor de grap wel eens eerder gezegd: Eerst moeten we er tot in detail achter komen waarom privatisering van het OV niet werkt en als we daar dan eindelijk achter zijn, dan wordt er 100 jaar na dato vast weer een nationaal spoorwegbedrijf opgevoerd...

Moeten we wel zien dat we met z'n allen 2038 halen!

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #27 Gepost op: 15 February 2012, 22:08:06 »
Dames/Heren:
Misschien een beetje OT, maar ik maak mij kwaad over dit verhaal: in mijn ogen (oké, inmiddels 56 jaar oud; ik ben óngetwijfeld 'ouderwetsch'...) zijn er een aantal Overheidstaken, die DUS NOOIT 'geprivatiseerd' mogen worden: één daarvan is het Openbaar Vervoer...
 :'( :-\ :-X :-[ ???

Toen ik dat begin jaren '90 verkondigde tijdens een les maatschappijleer op het gymnasium waarop ik zat, werd ik een communist genoemd...  ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #28 Gepost op: 15 February 2012, 22:09:18 »
Moeten we wel zien dat we met z'n allen 2038 halen!

Dat gaat niet lukken. In 2038 komt de opvolger van het jaar-2000-probleem om de hoek kijken. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #29 Gepost op: 15 February 2012, 22:19:33 »
Hi,

Ik vind dat ze het spoorbedrijf nooit hadden moeten splitsen, Particuliere vervoerders hadden nooit het spoorwegnet opmoeten komen. Een NS dat was het beste. Niet alleen voor het personeel maar ook zeer zeker voor de reizigers.

De energie voorziening is ook al deels ondergebracht bij derden.
Op de Betuweroute zitten gewoon fasescheidingen, dit is gedaan zodat niet een leverancier alleen profiteert van de Betuweroute....

Helaas zie je het minder en minder worden bij het spoor toch willen ze de boel steeds maar verder opsplitsen.
Het wordt tijd dat iemand de problemen gaat inzien en niet als "noodmaatregel" maar simpelweg de zaken verder omzeep helpt.

Gr.
Gr. Silvester