Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Huup
Vandaag
om 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
Vandaag
om 23:09:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
jandcargo
Vandaag
om 23:07:02
Fleischmann Anna ombouw.
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan
door
defender
Vandaag
om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
Vandaag
om 21:43:07
Randstad
door
Luit
Vandaag
om 21:20:43
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Duikeend
Vandaag
om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Duikeend
Vandaag
om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Duikeend
Vandaag
om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk
door
FritsT
Vandaag
om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad
door
Sylvester
Vandaag
om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
Vandaag
om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 18:34:36
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Benrail
Vandaag
om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
R1954
Vandaag
om 16:31:56
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 15:52:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omlaag
Auteur
Topic: ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012 (gelezen 7863 keer)
Mcn1986
Offline
Berichten: 1620
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #30 Gepost op:
13 February 2012, 20:27:05 »
Ivo R,
Het lijkt bijzonder, maar het is een wijs besluit. Als een trein strand op de baan is het zaak deze zo snel mogelijk weg te halen. Immers de mensen willen vervoerd worden. Als een bovenleiding breekt is er ook geen verwarming meer.
Binnen een uur kan de trein dan aarig afkoelen, wederom is het zaak de mensen zo snel mogelijk in een confortbelere situatie te brengen. Is de baan weer vrij dan kan er gelijk weer gereden worden. Daar we nu nog geen helderzienden hebben indienst bij ProRail kan er natuurlijk niet alleen een machinist gesteld worden als er dan ook echt wat gebeurd.
Het blijft keuzes maken!
Gr. Silvester
Gelogd
Gr. Silvester
Ivo R.
Offline
Berichten: 788
niks
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #31 Gepost op:
13 February 2012, 20:32:53 »
Met mijn logica die niet heel erg veel verstand van het NL net af weet,
Als er een gestrand is, kunnen anderen treinen ook niet rijden (in dit geval van uit zwolle richting amf.) en dan kun je toch daar een machinist van afhalen. In de tussen tijd een andere machinist alvast op trommelen om die trein te rijden zodra dat weer kan. Of slaat mijn fantasie nu op hol?
Ivo
Gelogd
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."
Nederduitsemeester
Offline
Berichten: 3465
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #32 Gepost op:
13 February 2012, 20:35:38 »
Een machinist van NSR mag (en de jongere mcn'en bij NSR kunnen vaak) niet op een 6400 rijden.
Gelogd
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
Groeten, Erwin
Mcn1986
Offline
Berichten: 1620
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #33 Gepost op:
13 February 2012, 20:36:12 »
Personeel (machinisten) van NS zijn niet (meer) bevoegd voor de DE 6400.
daarbij zijn de 6400 eigendom van DB Schenker en niet van NS. NS personeel mag er dus niet zelf mee rijden.
gr
Gelogd
Gr. Silvester
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3354
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #34 Gepost op:
13 February 2012, 20:37:14 »
Een andere machinist optrommelen terwijl de boel is vastgelopen gaat ook niet echt werken. Hoe komt hij dan immers bij z'n trein?
Gelogd
Reinier
Ivo R.
Offline
Berichten: 788
niks
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #35 Gepost op:
13 February 2012, 20:39:37 »
Dank heren, dat is een duidelijk antwoord.
@Reinier, misschien dat er nog een rond zou dwarrelen op t station of met een trein van uit de andere kant komen of met de auto of met de fiets of de bus of of of
Gelogd
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."
Jorick
Rijdt schaal 1:1
Offline
Berichten: 162
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #36 Gepost op:
14 February 2012, 14:22:31 »
Met de auto? Waarom denk je dat die machinisten 8 uur lang op die loc hangen? Omdat, als de nood aan de man is, het wegverkeer dusdanig vast zit, dat je er met de auto ook nauwelijks kan komen... Daarom reizen die lui voor en na de spits, zitten vaak in een hotel in de buurt, omdat juist die loc bereikbaar moet zijn...
Gelogd
kraansik
Offline
Berichten: 120
ik blijf eeuwig van treinen houden
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #37 Gepost op:
15 February 2012, 13:52:30 »
is hij al is gebruikt,(om weg te slepen)
Gelogd
met vriendelijke groet robin
http://www.youtube.com/channel/UCj8R--LX8jFAX4EKBFpl3nA
Ronald69
Online
Berichten: 2844
Duitsland TP III/IV
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #38 Gepost op:
15 February 2012, 14:13:44 »
Bijna, toen wij met een gestrande SLT op station Maarn stonden met een defecte sensor voor de treeplanken. Uiteindelijk (na 2.5uur) en tussenkomst van een persoon van NedTrain zijn we op eigen kracht naar Utrecht gereden.
de wegsleeploc kon onverrichte zaken ook weer terug.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
robin binsbergen
Offline
Berichten: 1015
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #39 Gepost op:
15 February 2012, 15:01:32 »
2,5 uur voor een defecte treeplank
mvg,
Robin
Gelogd
Ronald69
Online
Berichten: 2844
Duitsland TP III/IV
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #40 Gepost op:
15 February 2012, 15:18:22 »
Klinkt inderdaad raar maar de storing kregen we er niet uit, wat wij en de Mcn ook probeerden.
Het schijnt dat als er een defect of storing in het systeem zit de SLT niet voor of achteruit gaat.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
robin binsbergen
Offline
Berichten: 1015
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #41 Gepost op:
15 February 2012, 15:27:27 »
mja, maar waarom kreeg de stmt van Nedtrain het dan wel voor elkaar?
mvg,
Robin
Gelogd
wibi
Offline
Berichten: 590
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #42 Gepost op:
15 February 2012, 16:24:19 »
Omdat die WEL een schroevendraaier op zak had
Gelogd
robin binsbergen
Offline
Berichten: 1015
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #43 Gepost op:
15 February 2012, 17:50:07 »
ik vat hem, het rubber was los gelaten en klemde tussen bak en trede, of zit ik nu verkeerd?
mvg,
Robin
Gelogd
Mcn1986
Offline
Berichten: 1620
Re:ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012
«
Reactie #44 Gepost op:
15 February 2012, 18:18:35 »
Een beetje machinist heeft standaard een schroevendraaier bij zich!
Gr. Silvester
Machinist met combinatietang en schroevendraaier opzak ;-)
Gelogd
Gr. Silvester
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ProRail winterwegsleepdienst 6400. Winter 2011/2012