Tjonge, ik hoef niet meer zo nodig met de trein, maar jongens, als ik dit zo lees zou ik heimwee krijgen naar de tijd toen ik nog voor 300 gulden per maand een OV-kaart kocht waarmee ik door heel Nederland met elke vorm van openbaar vervoer (behalve taxi's) op elke dag die ik maar wilde onbeperkt kon reizen.
Nou nee, dat was meer een idee van de Paarse kabinetten. Zie waar de samenwerking tussen liberalen en sociaal-democraten toe heeft geleid... mvg,Gert
Je kan het veel makkelijker doen. Je heb een pc want anders zou je dit bericht niet posten. Ga naar www.ov-chipkaart.nl, maak een account aan, je 16 cijferig nummer invoeren van je ovchipkaart. Klaar. Je kan nu thuis van achter je pc saldo kopen, betalen met ideal. Je krijg een bevestiging van je betaling en 1 minuut later kan je het saldo al ophalen....Tevens heeft zo'n account nog meer voordelen...als je vergeten ben uit te checken bijvoorbeeld. Je kan zien waar het is gebeurd, je kan het uitprinten om je teveel betaalde geld terug te vragen. Maar ook als je saldo gekocht en het niet is bij geschreven terwijl je wel een betalings bewijs heb. Ook ik ben geen fan van die kaart en onder de OVchipkaart komen we niet meer uit, maar je kan het voor jezelf wel een stuk aangenamer maken.....
Negatief. NS blijft rijden, ondanks dat bij ProRail de infrastructuur het bij bosjes laat afweten. Voorbeeldje, anders zeggen mijn woorden nog niks. Gisterochtend, kom ik terug met een terug-geleide 5700 (Hoofddorp - Hilversum - Utrecht), die door een wisselstoring niet verder reed dan Amsterdam-Zuid vanuit Utrecht (en dus in Zuid keerde) terug in Utrecht. Boven in het verblijf was al divers personeel ter plaatse, want er bij Zuid was 't niet de enige plek waar de wissels in de storing lagen (Gouda - Alphen a.d. Rijn, Gouda - Rotterdam, Gouda - Den Haag CS, etc...). Na enige tijd wordt een treinteam samengesteld door bijsturing, een willekeurig treinstel (VIRM 6, i.v.m. de capaciteit) op het station uitgekozen en DAT wordt de stoppercity richting Amsterdam Centraal. Reizigers er in, personeel aan boord, machinist geeft zich klaar bij de treindienstleider en hoort: "Helaas, daar gaan we niet mee akkoord". En het sein bleef rood. En de trein ging niet rijden.En dat was niet het enige geval die dag.
Herinneringen aan vroeger. Herinner je je ook nog dat je 1/8 van je salaris kreeg ten opzichte van nu, je een huis voor 70.000 gulden kocht en het ijsje (als je dan toch onderweg bent) een dubbeltje kostte? En dat de trein maar 1 keer per 2 uur ging?
Als je enigszins relativeert, is het allemaal niet zo veel slechter geworden hoor... Ik durf zelfs te zeggen dat het er beter op is geworden.
Het lawinegevaar, 10 cm sneeuw