[http=http://www.nu.nl/binnenland/2732473/lagere-maximumsnelheid-aantal-wegen.html]Op veel snelwegen geldt nu een lagere maximumsnelheid[/url], omdat het te koud is voor zout.
De meeste werknemers op de werkvloer doen uitstekend hun best en willen er het beste van maken.
Maar zij worden tegengewerkt staan met hun rug tegen de muur door alle managers en directie die allemaal zo nodig wat te zeggen moeten hebben. (ik zeg niet dat alle managers e.d. slechts zijn er zullen ook genoeg goede zijn, maar die zitten gisteren lekker een dag achter hun bureau en vergaderen, vergaderen en vergaderen)
Wij hebben in onze treinen een dikke bezem en een metalen stang om ons zelf te kunnen helpen. Uit een verhaal over winterdienst dat ik hier http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,25566.msg390107.html#msg390107ooit eens hier heb geschreven:"Kort voor Frutigen de Fahrdienstleiter. Het spoor waarop ik moet binnen rijden is niet te gebruiken doordat het wissel niet in de eindstand komt. Of ik het even kan kontroleren. Komt voor elkaar...Frutigen is "Einfahrt offen" en ipv de 90 km/h die ik normaal zou mogen gaan rijden sukkel ik remmend naar binnen. Het remmen gebeurd op dezelfde manier als al beschreven en zo zorg ik ervoor dat ik bij de eerste wissel tot stilstand kom. Ik zeker de trein, trek de handrem aan, trek mijn jas en oranje vest aan en wil uitstappen. Helaas geeft de deur niet echt mee. Alle kracht en een paar onvriendelijke woorden komen eraan te pas om deze te openen. Dan sta ik naast de lok tot mijn knieen in de sneeuw. Bezem in de hand en onderweg om het wissel te bekijken. Met de bezem poets ik aan beide kanten sneeuw weg en bel de Fahrdiensleiter op en vraag of hij het wissel kan stellen. Ik zie het wissel omgaan en denk dat het in orde is. Hij zegt echter dat de eindstand weer niet bereikt wordt. Dan open ik het dekseltje waar het stelmechanisme verstopt zit. Vol met vliegsneeuw en helemaal verijst. Met de andere kant van de bezem waar een stuk metaal opzit die als stootijzer gebruikt kan worden sla ik de bevroren sneeuw weg. Nog eens proberen en nu werkt het...het wissel bereikt de eindstand en kan weer bereden worden"Ik zeg...dat doen we zelf als het moet GroetenBas
@Rick: Hangt van de investeringskosten af en de gederfde inkomsten als je de investering niet doet. Als je bij wijze van spreken zonder de investering ca. €1 mln aan inkomsten derft, maar de investering €2 mln is, dan is het (bedrijfsmatig) niet zinnig om de investering te doen. De kosten zijn dan hoger dan de opbrengsten.
Ik denk het niet.