Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door MadhouseNL
Vandaag om 20:18:19
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:15:23
Wat was jullie allereerste loc? door Frits C
Vandaag om 20:03:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 19:15:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 19:10:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:06:40
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
  

Auteur Topic: NS 1711 Emmen  (gelezen 7980 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #30 Gepost op: 02 February 2012, 19:21:51 »
Haal je hem eraf krijg je dit te zien  :-X



foto durk houtsma.
« Laatst bewerkt op: 02 February 2012, 19:23:24 door rene w. »

manuelspot

  • Gast
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #31 Gepost op: 02 February 2012, 19:38:35 »
Dat is allemaal nogal overdreven, er is nog nooit een neus van een DDAR-1700 overgespoten tijdens de ombouw naar gewone 1700 en evenmin zijn er om die reden ooit ramen vervangen.

In de tijd dat ik voor NSR werkte kwam ik regelmatig in Leidschendam om treinen op te halen voor de treindienst. Hier heb ik ook regelmatig gesproken met werkplaats mensen. In grote haast kan de lok zwart in dienst komen. Maar ze vertelden me ook dat wanneer er gewoon de tijd er voor is de neus gespoten wordt. En de ramen ook vervangen worden. Gewoonweg omdat ze te smerig zijn en amper schoon te krijgen zijn.

Wanneer je je gaat verdiepen in de lok kom je er wel achter dat een DD-AR lok wel even wat anders is dan de nomale uitvoering. Maar goed de laatste tijd wordt er niet zo veel aandacht aan het uiterlijk geschonken. Als het spul maar rijd, dat is het belangrijkste. :)

Manuel

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #32 Gepost op: 02 February 2012, 20:13:40 »
Hallo,

De 1711 is ook voor Bas en mij een speciale lok ook mede omdat het onze woonplaats is en dat Bas de lok op schaal heeft (1:87)
Maar de lok zou op zaterdagmorgen 23-10-1993 gedoopt worden in Emmen, we stonden met een legertje fotografen te wachten ,maar alles wat er kwam niet de 1711.

Het station had destijds nog een loket, en de medewerker was zo vriendelijk om ons mede te delen dat de lok onder de draad was gereden in Nieuw Amsterdam en daar de plechtigheid plaats zou vinden.

Was was er nu gebeurt, in zwolle dachten ze dat het om de goederentrein zou gaan die zaterdags naar de de akzo zou rijden met een 6400.

Nu moet er een 6400 uit zwolle komen om de 1711 met 7424 weer onder de draad te krijgen,maar voor dat ik in nieuw amsterdam was, je raadt het was de plechtigheid bijna voorbij.

Maar nu de foto's en euh Dave jij kent de foto;s denk ik wel.






23-10-1993 nieuw amsterdam.

mvgr Evert.
« Laatst bewerkt op: 03 February 2012, 16:09:09 door mass am see. Reden: schrijffout weg gepoetst »

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #33 Gepost op: 02 February 2012, 20:17:00 »


kijk aan :)!

Deze foto's kende ik nog niet Evert   :(,

zitten weer mooie foto's tussen :) Bedankt allemaal

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #34 Gepost op: 02 February 2012, 20:34:42 »
Meen je dat, je bent wel100 keer bij ons geweest de laaste jaren en je hebt  duizende dia's bij ons gezien en deze niet.  :o

snap er niets van.


groetjes Evert.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #35 Gepost op: 02 February 2012, 22:19:19 »
Wanneer je je gaat verdiepen in de lok kom je er wel achter dat een DD-AR lok wel even wat anders is dan de nomale uitvoering. Maar goed de laatste tijd wordt er niet zo veel aandacht aan het uiterlijk geschonken. Als het spul maar rijd, dat is het belangrijkste. :)
Nu ben ik heel nieuwsgierig. Wat is er allemaal anders aan zo'n hok dan?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #36 Gepost op: 02 February 2012, 22:30:41 »
In de tijd dat ik voor NSR werkte kwam ik regelmatig in Leidschendam om treinen op te halen voor de treindienst. Hier heb ik ook regelmatig gesproken met werkplaats mensen. In grote haast kan de lok zwart in dienst komen. Maar ze vertelden me ook dat wanneer er gewoon de tijd er voor is de neus gespoten wordt. En de ramen ook vervangen worden. Gewoonweg omdat ze te smerig zijn en amper schoon te krijgen zijn.

De enige plaats waar de ombouw van de 1700'en plaatsvond was Tilburg. Leidschendam doet alleen het onderhoud en uitwisseling van de stammen, ze hebben daar nooit 1700'en omgebouwd naar zelfstandige loc. Dat ze daar gespoten werden kan best, maar dan was het toch echt alleen met water en zeep ;)
Meer NS in spoor 1!

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #37 Gepost op: 02 February 2012, 23:02:31 »
Wat glom hij nog mooi die 1711+stam  :'(

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #38 Gepost op: 08 June 2012, 19:29:07 »
ik heb hem  (y)


3_1.jpg[/img][/url]
« Laatst bewerkt op: 08 June 2012, 19:31:21 door Railhopper »

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #39 Gepost op: 08 June 2012, 20:13:36 »
leuk detail die AK  ;)