Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Peter J K
Vandaag om 02:28:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door DJV
Vandaag om 01:30:48
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
Overstap naar HTM door Dave.......
Vandaag om 00:50:06
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 October 2025, 22:43:01
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Yet Another Servo Decoder door spock
24 October 2025, 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
24 October 2025, 20:13:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
24 October 2025, 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
24 October 2025, 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
24 October 2025, 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
24 October 2025, 19:23:43
MoBaBro.de door henk
24 October 2025, 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
24 October 2025, 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
24 October 2025, 19:18:31
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
24 October 2025, 19:06:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
24 October 2025, 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
24 October 2025, 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
24 October 2025, 16:04:50
  

Auteur Topic: NS 1711 Emmen  (gelezen 8228 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #30 Gepost op: 02 February 2012, 19:21:51 »
Haal je hem eraf krijg je dit te zien  :-X



foto durk houtsma.
« Laatst bewerkt op: 02 February 2012, 19:23:24 door rene w. »

manuelspot

  • Gast
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #31 Gepost op: 02 February 2012, 19:38:35 »
Dat is allemaal nogal overdreven, er is nog nooit een neus van een DDAR-1700 overgespoten tijdens de ombouw naar gewone 1700 en evenmin zijn er om die reden ooit ramen vervangen.

In de tijd dat ik voor NSR werkte kwam ik regelmatig in Leidschendam om treinen op te halen voor de treindienst. Hier heb ik ook regelmatig gesproken met werkplaats mensen. In grote haast kan de lok zwart in dienst komen. Maar ze vertelden me ook dat wanneer er gewoon de tijd er voor is de neus gespoten wordt. En de ramen ook vervangen worden. Gewoonweg omdat ze te smerig zijn en amper schoon te krijgen zijn.

Wanneer je je gaat verdiepen in de lok kom je er wel achter dat een DD-AR lok wel even wat anders is dan de nomale uitvoering. Maar goed de laatste tijd wordt er niet zo veel aandacht aan het uiterlijk geschonken. Als het spul maar rijd, dat is het belangrijkste. :)

Manuel

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3993
  • de hondsrug baan
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #32 Gepost op: 02 February 2012, 20:13:40 »
Hallo,

De 1711 is ook voor Bas en mij een speciale lok ook mede omdat het onze woonplaats is en dat Bas de lok op schaal heeft (1:87)
Maar de lok zou op zaterdagmorgen 23-10-1993 gedoopt worden in Emmen, we stonden met een legertje fotografen te wachten ,maar alles wat er kwam niet de 1711.

Het station had destijds nog een loket, en de medewerker was zo vriendelijk om ons mede te delen dat de lok onder de draad was gereden in Nieuw Amsterdam en daar de plechtigheid plaats zou vinden.

Was was er nu gebeurt, in zwolle dachten ze dat het om de goederentrein zou gaan die zaterdags naar de de akzo zou rijden met een 6400.

Nu moet er een 6400 uit zwolle komen om de 1711 met 7424 weer onder de draad te krijgen,maar voor dat ik in nieuw amsterdam was, je raadt het was de plechtigheid bijna voorbij.

Maar nu de foto's en euh Dave jij kent de foto;s denk ik wel.






23-10-1993 nieuw amsterdam.

mvgr Evert.
« Laatst bewerkt op: 03 February 2012, 16:09:09 door mass am see. Reden: schrijffout weg gepoetst »

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #33 Gepost op: 02 February 2012, 20:17:00 »


kijk aan :)!

Deze foto's kende ik nog niet Evert   :(,

zitten weer mooie foto's tussen :) Bedankt allemaal

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3993
  • de hondsrug baan
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #34 Gepost op: 02 February 2012, 20:34:42 »
Meen je dat, je bent wel100 keer bij ons geweest de laaste jaren en je hebt  duizende dia's bij ons gezien en deze niet.  :o

snap er niets van.


groetjes Evert.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #35 Gepost op: 02 February 2012, 22:19:19 »
Wanneer je je gaat verdiepen in de lok kom je er wel achter dat een DD-AR lok wel even wat anders is dan de nomale uitvoering. Maar goed de laatste tijd wordt er niet zo veel aandacht aan het uiterlijk geschonken. Als het spul maar rijd, dat is het belangrijkste. :)
Nu ben ik heel nieuwsgierig. Wat is er allemaal anders aan zo'n hok dan?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 874
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #36 Gepost op: 02 February 2012, 22:30:41 »
In de tijd dat ik voor NSR werkte kwam ik regelmatig in Leidschendam om treinen op te halen voor de treindienst. Hier heb ik ook regelmatig gesproken met werkplaats mensen. In grote haast kan de lok zwart in dienst komen. Maar ze vertelden me ook dat wanneer er gewoon de tijd er voor is de neus gespoten wordt. En de ramen ook vervangen worden. Gewoonweg omdat ze te smerig zijn en amper schoon te krijgen zijn.

De enige plaats waar de ombouw van de 1700'en plaatsvond was Tilburg. Leidschendam doet alleen het onderhoud en uitwisseling van de stammen, ze hebben daar nooit 1700'en omgebouwd naar zelfstandige loc. Dat ze daar gespoten werden kan best, maar dan was het toch echt alleen met water en zeep ;)
Meer NS in spoor 1!

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #37 Gepost op: 02 February 2012, 23:02:31 »
Wat glom hij nog mooi die 1711+stam  :'(

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #38 Gepost op: 08 June 2012, 19:29:07 »
ik heb hem  (y)


3_1.jpg[/img][/url]
« Laatst bewerkt op: 08 June 2012, 19:31:21 door Railhopper »

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #39 Gepost op: 08 June 2012, 20:13:36 »
leuk detail die AK  ;)