Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Arjan6511
Vandaag om 15:02:49
booster vraag door ruudns
Vandaag om 14:52:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 14:16:04
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:01:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door bellejt
Vandaag om 13:59:07
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 12:57:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ben
Vandaag om 12:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
Molenbaan (werktitel) door ruudns
Vandaag om 12:13:25
Wat was jullie allereerste loc? door Vislijn
Vandaag om 12:12:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:33:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 11:05:59
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 10:01:59
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
  

Auteur Topic: NS 1711 Emmen  (gelezen 8000 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #30 Gepost op: 02 February 2012, 19:21:51 »
Haal je hem eraf krijg je dit te zien  :-X



foto durk houtsma.
« Laatst bewerkt op: 02 February 2012, 19:23:24 door rene w. »

manuelspot

  • Gast
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #31 Gepost op: 02 February 2012, 19:38:35 »
Dat is allemaal nogal overdreven, er is nog nooit een neus van een DDAR-1700 overgespoten tijdens de ombouw naar gewone 1700 en evenmin zijn er om die reden ooit ramen vervangen.

In de tijd dat ik voor NSR werkte kwam ik regelmatig in Leidschendam om treinen op te halen voor de treindienst. Hier heb ik ook regelmatig gesproken met werkplaats mensen. In grote haast kan de lok zwart in dienst komen. Maar ze vertelden me ook dat wanneer er gewoon de tijd er voor is de neus gespoten wordt. En de ramen ook vervangen worden. Gewoonweg omdat ze te smerig zijn en amper schoon te krijgen zijn.

Wanneer je je gaat verdiepen in de lok kom je er wel achter dat een DD-AR lok wel even wat anders is dan de nomale uitvoering. Maar goed de laatste tijd wordt er niet zo veel aandacht aan het uiterlijk geschonken. Als het spul maar rijd, dat is het belangrijkste. :)

Manuel

mass am see

  • Online Online
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #32 Gepost op: 02 February 2012, 20:13:40 »
Hallo,

De 1711 is ook voor Bas en mij een speciale lok ook mede omdat het onze woonplaats is en dat Bas de lok op schaal heeft (1:87)
Maar de lok zou op zaterdagmorgen 23-10-1993 gedoopt worden in Emmen, we stonden met een legertje fotografen te wachten ,maar alles wat er kwam niet de 1711.

Het station had destijds nog een loket, en de medewerker was zo vriendelijk om ons mede te delen dat de lok onder de draad was gereden in Nieuw Amsterdam en daar de plechtigheid plaats zou vinden.

Was was er nu gebeurt, in zwolle dachten ze dat het om de goederentrein zou gaan die zaterdags naar de de akzo zou rijden met een 6400.

Nu moet er een 6400 uit zwolle komen om de 1711 met 7424 weer onder de draad te krijgen,maar voor dat ik in nieuw amsterdam was, je raadt het was de plechtigheid bijna voorbij.

Maar nu de foto's en euh Dave jij kent de foto;s denk ik wel.






23-10-1993 nieuw amsterdam.

mvgr Evert.
« Laatst bewerkt op: 03 February 2012, 16:09:09 door mass am see. Reden: schrijffout weg gepoetst »

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #33 Gepost op: 02 February 2012, 20:17:00 »


kijk aan :)!

Deze foto's kende ik nog niet Evert   :(,

zitten weer mooie foto's tussen :) Bedankt allemaal

mass am see

  • Online Online
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #34 Gepost op: 02 February 2012, 20:34:42 »
Meen je dat, je bent wel100 keer bij ons geweest de laaste jaren en je hebt  duizende dia's bij ons gezien en deze niet.  :o

snap er niets van.


groetjes Evert.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #35 Gepost op: 02 February 2012, 22:19:19 »
Wanneer je je gaat verdiepen in de lok kom je er wel achter dat een DD-AR lok wel even wat anders is dan de nomale uitvoering. Maar goed de laatste tijd wordt er niet zo veel aandacht aan het uiterlijk geschonken. Als het spul maar rijd, dat is het belangrijkste. :)
Nu ben ik heel nieuwsgierig. Wat is er allemaal anders aan zo'n hok dan?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #36 Gepost op: 02 February 2012, 22:30:41 »
In de tijd dat ik voor NSR werkte kwam ik regelmatig in Leidschendam om treinen op te halen voor de treindienst. Hier heb ik ook regelmatig gesproken met werkplaats mensen. In grote haast kan de lok zwart in dienst komen. Maar ze vertelden me ook dat wanneer er gewoon de tijd er voor is de neus gespoten wordt. En de ramen ook vervangen worden. Gewoonweg omdat ze te smerig zijn en amper schoon te krijgen zijn.

De enige plaats waar de ombouw van de 1700'en plaatsvond was Tilburg. Leidschendam doet alleen het onderhoud en uitwisseling van de stammen, ze hebben daar nooit 1700'en omgebouwd naar zelfstandige loc. Dat ze daar gespoten werden kan best, maar dan was het toch echt alleen met water en zeep ;)
Meer NS in spoor 1!

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #37 Gepost op: 02 February 2012, 23:02:31 »
Wat glom hij nog mooi die 1711+stam  :'(

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #38 Gepost op: 08 June 2012, 19:29:07 »
ik heb hem  (y)


3_1.jpg[/img][/url]
« Laatst bewerkt op: 08 June 2012, 19:31:21 door Railhopper »

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS 1711 Emmen
« Reactie #39 Gepost op: 08 June 2012, 20:13:36 »
leuk detail die AK  ;)