HalloIk dacht dat het antwoord hier ergens bij staat . Ik heb geen zin om alle pagina's er voor door te lezen .http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,41843.msg660005.html#newgr Jos
Dat is een stukje geschiedenis Mario. Het gaat om de lengteschaal, ofwel ingekorte rijtuigen die verder 1:87 zijn........
Uiteraard zie je het verschil als beide schaallengtes naast elkaar staan. T.o.v. 1:87 is een 1:93,5 rijtuig ongeveer 1,5 cm korten en een 1:100 rijtuig bijna 4 cm korter. Maar het is inderdaad een gevoelskwestie of je je hier aan stoort. Jeroen
Daarbij komt dat dit DD-AR is gelet op de digitale bestemmingsdisplays terwijl Artitec DDM is. Ik weet niet of daar nog lengteverschil in zit, kan me niet voorstellen overigens.Dapper van Märklin om er mee te komen!Grtz,Niels
Nee, er zit geen verschil in de baklengtes tussen DDM-1 en DDM-2/3 (DD-AR) in het echie.Ik denk ook dat Artitec een flinke tik van marklin te verduren krijgt. DD-AR is meer bekend bij het grote publiek t.o.v. DDM-1 en de marklin past qua lengte goed bij de Koploper van dezelfde fabrikant. Artitec zou er heel slim aan doen om nu als de gesmeerde bliksem die DDM-1 te produceren, want hoe langer zij gaan wachten, des te meer overstappers er zullen zijn naar marklin/trix.Jeroen