Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 10:56:36
Rail away door NS264
Vandaag om 10:55:16
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Josephes
Vandaag om 10:39:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 10:33:17
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door henk
Vandaag om 10:24:07
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:24:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:02:20
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 09:51:54
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door Alewijn
Vandaag om 09:48:15
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 09:45:46
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 09:22:59
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
Vandaag om 09:06:13
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af. door Kees-Jan
Vandaag om 08:52:04
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 08:21:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 07:29:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:29:56
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
  

Auteur Topic: ESU H0 2012  (gelezen 25719 keer)

Gérard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
Re:ESU H0 2012
« Reactie #15 Gepost op: 14 January 2012, 16:53:24 »
Vandaag van ESU binnen gekregen: de echte nieuwtjes van ESU voor 2012 (geen folders, alleen lijsten):

Locs:
- 31031 E-Lok, H0, BR151-080, ozenblau-beige, EP IV, Sound, Panthographen, DC/AC, Q1/12
- 31040 Dieseltriebwagen, H0, VT 69 900, grün, Epoche III, Sound + Rauch, DC, Q2/12
- 32040 Dieseltriebwagen, H0, VT 69 900, grün, Epoche III, Sound + Rauch, AC, Q2/12
- 31050 Diesellok, H0, class 77, ERS BR247-048, hellgrau, EP VI, Sound + Rauch, DC / AC Q2/12
- 31051 Diesellok, H0, class 77, MRCE 653-05, schwarz, Rurtalbahn, EP VI, Sound + Rauch, DC / AC, Q2/12
http://www.rolandrail.net/nieuws/07/fp_01588.htm
Van de Rolandrail website

Binnenverlichting
- 50707 Innenbeleuchtung, Stromabnehmer für Waggons N / H0, 8er Set (ausreichend für 8 Achsen), Spurweite: N, TT, H0, Q2/12

Luidsprekers:
- 50325 Lautsprecher 14mm x 12mm, rechteckig, 4 Ohm, mit integrierter Schallkapsel, Selbstklebend, 1~2W, Q2/12, Q2/12

Magneten:
- 51965 Permanentmagnet, für Märklin 3015, ET800, ST800, Spur 1 Allstrommotoren, Q4/12

Onderdelen:
- 51970 I/O Erweiterungsplatine für LokSound, LokPilot V4.0 21MTC (4x AUX, 2x Servo, Smokeunit), Q3/12

Sounddecoders:
- 54500 LokSound XL V4.0 "Universalsound Umprogrammieren", Schraubklemmen, Spurweite G, I, Q1/12
- 54599 LokSound XL V4.0 "Universalsound z. Umprogrammieren", Stiftleisten, Spurweite G, I, Q1/12
- 56498 LokSound V4.0  "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren" - NEM658 (PluX16), Spurweite 0, H0, Q1/12
- 56499 LokSound V4.0 "Unversalgeräusch zum selberprogrammieren", 6-pin NEM651, Spurweite: 0, H0, Q1/12

Sounddecoders voor Märklin met MFX (ESU M4)
- 64400 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", 8-pin NEM652, Spurweite: 0, H0, Q1/12
- 64499 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", 21MTC NEM660, Spurweite: 0, H0, Q1/12
- 65400 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", PluX12 am Kabel, Spurweite: 0, H0, Q1/12
- 66498 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", PluX16, Spurweite: 0, H0, Q1/12
- 66499 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", 6-pin NEM651, Spurweite: 0, H0, Q1/12

Met die Class 77 (Class 66 ?) ben ik aangenaam verrast, beloofd nog veel meer.
(in de e-mail spreken ze bij ESU over de Class 66 en in de lijsten wordt overal Class 77 gebruikt)

Grz,
Gérard Drost
« Laatst bewerkt op: 14 January 2012, 16:57:07 door Gérard Drost. Reden: verwarring Class 66/77 aanduiding aangegeven »
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #16 Gepost op: 14 January 2012, 17:07:14 »
Tjonge, die Class 77 is spectaculair nieuws!

mvg,
Gert

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #17 Gepost op: 14 January 2012, 17:10:09 »

Gérard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
Re:ESU H0 2012
« Reactie #18 Gepost op: 14 January 2012, 17:16:22 »
Ok, dank je.
Daarom kon ik het bijpassende plaatje niet vinden.

Mvg,
Gérard Drost
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:ESU H0 2012
« Reactie #19 Gepost op: 14 January 2012, 17:30:37 »
Hehe, eindelijk een  fabrikant die snapt dat dit model retegoed zal verkopen.  (y)


« Laatst bewerkt op: 14 January 2012, 17:53:35 door Chris »

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:ESU H0 2012
« Reactie #20 Gepost op: 14 January 2012, 18:53:31 »
Dan hoop ik wel dat ze ook versies zonder geluid en rook aanbieden. Ben niet van plan zoveel geld uit te geven voor iets wat ik niet gebruik, en zo goedkoop zijn hun 151'ers en 215'ers nu ook weer niet. Het heeft wenig zin meerdere sound treinen tegelijk op de baan te hebben (of in de vitrine). Dus of dit model zo "retegoed" gaat verkopen valt nog te bezien. De RTB lok is overigens net vorige maand naar HUSA overgegaan.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #21 Gepost op: 14 January 2012, 18:59:55 »
Dan hoop ik wel dat ze ook versies zonder geluid en rook aanbieden.
Wat denk je nou zelf  ???

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:ESU H0 2012
« Reactie #22 Gepost op: 14 January 2012, 19:30:25 »
Met die Class 77 (Class 66 ?) ben ik aangenaam verrast, beloofd nog veel meer.
(in de e-mail spreken ze bij ESU over de Class 66 en in de lijsten wordt overal Class 77 gebruikt)

Zover ik weet bestaat de aanduiding ''Class 77'' officieel niet voor dit type locs. Het is gewoon een Class 66, die dan wel ge-upgrade is tegenover de oude Class 66 'en. Wat precies hier anders aan is weet ik even 1, 2, 3 niet. 1 Ding weet ik wel, dat is de airco die te zien is op het dak van de cabine.

Gr. Rick

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:ESU H0 2012
« Reactie #23 Gepost op: 14 January 2012, 19:34:57 »
Extra deur in zijkant.

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #24 Gepost op: 14 January 2012, 19:40:49 »
Wat denk je nou zelf  ???

Ik vrees dat Jean-Pierre's hoop in rook opgaat. 

mvg,
Gert

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #25 Gepost op: 14 January 2012, 19:50:39 »
Extra deur in zijkant.
Ik weet eerlijk gezegd niet voldoende van de details of er meer uiterlijkheden anders zijn dan bij ons bekende class 66 met 5e deur. Of dat Class 77 aanduiding geldt voor onderhuidse wijzigingen zeg maar.
Ik ben zelf toch bang dat er van dit model geen zwarte ERS 6617 te bakken valt.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:ESU H0 2012
« Reactie #26 Gepost op: 14 January 2012, 19:51:39 »
Dan hoop ik wel dat ze ook versies zonder geluid en rook aanbieden.

Ik kan mij zijn hoop wel voorstellen. Als de rook net zo in schaal gemaakt als in werkelijkheid, stik je bijna in je modelspoor ruimte ;D.

Zover ik weet bestaat de aanduiding ''Class 77'' officieel niet voor dit type locs. Het is gewoon een Class 66, die dan wel ge-upgrade is tegenover de oude Class 66 'en. Wat precies hier anders aan is weet ik even 1, 2, 3 niet. 1 Ding weet ik wel, dat is de airco die te zien is op het dak van de cabine.

Gr. Rick
Niet alle hebben dat standaard, een airco. Volgens sommigen collega's was dat voor het profiel in belgië, waardoor die airco net buiten profiel kwam, of dat waar is weet ik niet, kan ook een bezuiniging zijn geweest. Een ander verschil zijn de zijramen in de cabine, beter beluchting van de motor om de uitlaatgassen minder schadelijk te maken, en een iets betere geluidsdichte cabine en een aansluiting voor de depot- voeding. Maar van de laatste drie zaken zie je in model weinig van terug 8).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22736
Re:ESU H0 2012
« Reactie #27 Gepost op: 14 January 2012, 20:45:45 »
De aanduiding class 66 heeft alleen in GB een formele status en zo'n vijfdeursversie noemen ze daar ook een class 66. De Britse class 77 is hier welbekend, maar is toch heel wat anders. De oorspronkelijke Britse aanduiding was EM2.  ;D

Benieuwd welke originele geest de term class 77 voor deze vijfdeurs variant heeft bedacht, maar het is geloof ik wel een gangbare term geworden. Alleen niet in GB gebruiken en verwachten dat ze dan begrijpen wat je bedoelt.

Hier ook alleen belangstelling zonder dat gepiep en gepuf.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:ESU H0 2012
« Reactie #28 Gepost op: 14 January 2012, 20:47:26 »
De 5e deur is standaard, de airco is optioneel. In theorie is de ERS 6617 dus mogelijk, want dat is ook een JT42CWRM, maar dan zonder airco. Het zal dus aan ESU liggen hoe zij het model opbouwen, welke loks ze uiteindelijk kunnen maken.

En mij hoop geldt meer voor ESU  ;). Als ze ook varianten zonder de toeters en bellen leveren, kunnen ze er meer van verkopen.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:ESU H0 2012
« Reactie #29 Gepost op: 14 January 2012, 22:33:12 »
De aanduiding class 66 heeft alleen in GB een formele status en zo'n vijfdeursversie noemen ze daar ook een class 66. De Britse class 77 is hier welbekend, maar is toch heel wat anders. De oorspronkelijke Britse aanduiding was EM2.  ;D
Euh, bedoel je de 27000-27006? Of was dat pre-TOPS?