BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Neurenberg => Archief 2012 => Topic gestart door: Hans Wolbers op 09 januari 2012, 21:30:01

Titel: ESU H0 2012
Bericht door: Hans Wolbers op 09 januari 2012, 21:30:01
Voor 2012, levering Q1 2012 volgens de site de

DB 218 in 2 verschillende kleuren.

http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/baureihe-218-in-h0/
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Falkenberg op 09 januari 2012, 21:33:55
Tja, zo kan ik goedkoop aan neuheiten komen. Die stonden vorig jaar al aangekondigd. Crisis zeker...

dirkjan
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Edgar op 09 januari 2012, 21:40:21
Nou, dan had ik er vorig jaar overheen gekeken (die van Roco had ik wel gezien). Ik vind 'm wel interessant.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Hans Wolbers op 09 januari 2012, 21:45:39
Ik kom net idd een flyer tegen op dezelfde site dat die vorig jaar zou komen.
Uitgesteld dus en nu zetten ze er gewoon 'neuriet 2012' neer.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Falkenberg op 09 januari 2012, 22:26:49
Ik vind 'm wel interessant.
Te nieuw voor mij (1987), maar ja, keuze genoeg. Roco 218, Liliput 217 + de bestaande.

dirkjan
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: mat64 op 09 januari 2012, 22:32:53
De ESU 218.102 inmiddels al besteld via huider :D

Arjan
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: JH Radix op 09 januari 2012, 22:35:37
Van de 218 was toch al lang bekend dat die in Q1 2012 kwam?
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Edgar op 09 januari 2012, 22:37:27
Klopt, maar blijkbaar weer afgestoft. En bij mij werkt het, van vorig jaar was die afgevallen, maar nu staat 'ie toch weer op de shortlist  ;)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: JH Radix op 09 januari 2012, 22:40:59
oh, ik dacht al :D     

Dus nog geen "echt" nieuws voor 2012.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Falkenberg op 10 januari 2012, 07:22:26
maar nu staat 'ie toch weer op de shortlist  ;)
Maar Kempten had toch geen 218.1?  ;)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: henk op 10 januari 2012, 08:31:50
En is dat vorig jaar aangekondigde powerpack er egenlijk al?
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Edgar op 10 januari 2012, 08:34:20
De door mij bestelde powerpacks zijn nog niet geleverd. Die lijkt dus nog niet leverbaar.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Bert Mengerink op 10 januari 2012, 19:52:21
De powerpacks zijn al uitgeleverd. Ik heb 2 sets in huis.

Groet,
Bert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Edgar op 13 januari 2012, 14:20:06
Ik krijg net bericht dat die van mij er ook zijn, dus blijkbaar is de uitlevering nu echt begonnen. Ik ben benieuwd.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: MathynK op 13 januari 2012, 15:04:43
Hoe groot zijn die powerpacks?

Gr,
Mathyn
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gérard Drost op 14 januari 2012, 16:53:24
Vandaag van ESU binnen gekregen: de echte nieuwtjes van ESU voor 2012 (geen folders, alleen lijsten):

Locs:
- 31031 E-Lok, H0, BR151-080, ozenblau-beige, EP IV, Sound, Panthographen, DC/AC, Q1/12
- 31040 Dieseltriebwagen, H0, VT 69 900, grün, Epoche III, Sound + Rauch, DC, Q2/12
- 32040 Dieseltriebwagen, H0, VT 69 900, grün, Epoche III, Sound + Rauch, AC, Q2/12
- 31050 Diesellok, H0, class 77, ERS BR247-048, hellgrau, EP VI, Sound + Rauch, DC / AC Q2/12
- 31051 Diesellok, H0, class 77, MRCE 653-05, schwarz, Rurtalbahn, EP VI, Sound + Rauch, DC / AC, Q2/12
http://www.rolandrail.net/nieuws/07/fp_01588.htm (http://www.rolandrail.net/nieuws/07/fp_01588.htm)
Van de Rolandrail website

Binnenverlichting
- 50707 Innenbeleuchtung, Stromabnehmer für Waggons N / H0, 8er Set (ausreichend für 8 Achsen), Spurweite: N, TT, H0, Q2/12

Luidsprekers:
- 50325 Lautsprecher 14mm x 12mm, rechteckig, 4 Ohm, mit integrierter Schallkapsel, Selbstklebend, 1~2W, Q2/12, Q2/12

Magneten:
- 51965 Permanentmagnet, für Märklin 3015, ET800, ST800, Spur 1 Allstrommotoren, Q4/12

Onderdelen:
- 51970 I/O Erweiterungsplatine für LokSound, LokPilot V4.0 21MTC (4x AUX, 2x Servo, Smokeunit), Q3/12

Sounddecoders:
- 54500 LokSound XL V4.0 "Universalsound Umprogrammieren", Schraubklemmen, Spurweite G, I, Q1/12
- 54599 LokSound XL V4.0 "Universalsound z. Umprogrammieren", Stiftleisten, Spurweite G, I, Q1/12
- 56498 LokSound V4.0  "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren" - NEM658 (PluX16), Spurweite 0, H0, Q1/12
- 56499 LokSound V4.0 "Unversalgeräusch zum selberprogrammieren", 6-pin NEM651, Spurweite: 0, H0, Q1/12

Sounddecoders voor Märklin met MFX (ESU M4)
- 64400 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", 8-pin NEM652, Spurweite: 0, H0, Q1/12
- 64499 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", 21MTC NEM660, Spurweite: 0, H0, Q1/12
- 65400 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", PluX12 am Kabel, Spurweite: 0, H0, Q1/12
- 66498 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", PluX16, Spurweite: 0, H0, Q1/12
- 66499 LokSound V4.0 M4 "Universalgeräusch zum Selbstprogrammieren", 6-pin NEM651, Spurweite: 0, H0, Q1/12

Met die Class 77 (Class 66 ?) ben ik aangenaam verrast, beloofd nog veel meer.
(in de e-mail spreken ze bij ESU over de Class 66 en in de lijsten wordt overal Class 77 gebruikt)

Grz,
Gérard Drost
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gert1 op 14 januari 2012, 17:07:14
Tjonge, die Class 77 is spectaculair nieuws!

mvg,
Gert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Brigitte op 14 januari 2012, 17:10:09
Nou dat is het zeker  (y)

Het is niet de ERS maar ECR BR247-048
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/565475/kategorie/deutschland~dieselloks~br-247-class-77.html
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gérard Drost op 14 januari 2012, 17:16:22
Ok, dank je.
Daarom kon ik het bijpassende plaatje niet vinden.

Mvg,
Gérard Drost
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Chris op 14 januari 2012, 17:30:37
Hehe, eindelijk een  fabrikant die snapt dat dit model retegoed zal verkopen.  (y)


Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Jean-Pierre op 14 januari 2012, 18:53:31
Dan hoop ik wel dat ze ook versies zonder geluid en rook aanbieden. Ben niet van plan zoveel geld uit te geven voor iets wat ik niet gebruik, en zo goedkoop zijn hun 151'ers en 215'ers nu ook weer niet. Het heeft wenig zin meerdere sound treinen tegelijk op de baan te hebben (of in de vitrine). Dus of dit model zo "retegoed" gaat verkopen valt nog te bezien. De RTB lok is overigens net vorige maand naar HUSA overgegaan.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Brigitte op 14 januari 2012, 18:59:55
Dan hoop ik wel dat ze ook versies zonder geluid en rook aanbieden.
Wat denk je nou zelf  ???
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Rick 91 op 14 januari 2012, 19:30:25
Met die Class 77 (Class 66 ?) ben ik aangenaam verrast, beloofd nog veel meer.
(in de e-mail spreken ze bij ESU over de Class 66 en in de lijsten wordt overal Class 77 gebruikt)

Zover ik weet bestaat de aanduiding ''Class 77'' officieel niet voor dit type locs. Het is gewoon een Class 66, die dan wel ge-upgrade is tegenover de oude Class 66 'en. Wat precies hier anders aan is weet ik even 1, 2, 3 niet. 1 Ding weet ik wel, dat is de airco die te zien is op het dak van de cabine.

Gr. Rick
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Chris op 14 januari 2012, 19:34:57
Extra deur in zijkant.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gert1 op 14 januari 2012, 19:40:49
Wat denk je nou zelf  ???

Ik vrees dat Jean-Pierre's hoop in rook opgaat. 

mvg,
Gert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Brigitte op 14 januari 2012, 19:50:39
Extra deur in zijkant.
Ik weet eerlijk gezegd niet voldoende van de details of er meer uiterlijkheden anders zijn dan bij ons bekende class 66 met 5e deur. Of dat Class 77 aanduiding geldt voor onderhuidse wijzigingen zeg maar.
Ik ben zelf toch bang dat er van dit model geen zwarte ERS 6617 te bakken valt.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Nederduitsemeester op 14 januari 2012, 19:51:39
Dan hoop ik wel dat ze ook versies zonder geluid en rook aanbieden.

Ik kan mij zijn hoop wel voorstellen. Als de rook net zo in schaal gemaakt als in werkelijkheid, stik je bijna in je modelspoor ruimte ;D.

Zover ik weet bestaat de aanduiding ''Class 77'' officieel niet voor dit type locs. Het is gewoon een Class 66, die dan wel ge-upgrade is tegenover de oude Class 66 'en. Wat precies hier anders aan is weet ik even 1, 2, 3 niet. 1 Ding weet ik wel, dat is de airco die te zien is op het dak van de cabine.

Gr. Rick
Niet alle hebben dat standaard, een airco. Volgens sommigen collega's was dat voor het profiel in belgië, waardoor die airco net buiten profiel kwam, of dat waar is weet ik niet, kan ook een bezuiniging zijn geweest. Een ander verschil zijn de zijramen in de cabine, beter beluchting van de motor om de uitlaatgassen minder schadelijk te maken, en een iets betere geluidsdichte cabine en een aansluiting voor de depot- voeding. Maar van de laatste drie zaken zie je in model weinig van terug 8).
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: henk op 14 januari 2012, 20:45:45
De aanduiding class 66 heeft alleen in GB een formele status en zo'n vijfdeursversie noemen ze daar ook een class 66. De Britse class 77 is hier welbekend, maar is toch heel wat anders. De oorspronkelijke Britse aanduiding was EM2.  ;D

Benieuwd welke originele geest de term class 77 voor deze vijfdeurs variant heeft bedacht, maar het is geloof ik wel een gangbare term geworden. Alleen niet in GB gebruiken en verwachten dat ze dan begrijpen wat je bedoelt.

Hier ook alleen belangstelling zonder dat gepiep en gepuf.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Jean-Pierre op 14 januari 2012, 20:47:26
De 5e deur is standaard, de airco is optioneel. In theorie is de ERS 6617 dus mogelijk, want dat is ook een JT42CWRM, maar dan zonder airco. Het zal dus aan ESU liggen hoe zij het model opbouwen, welke loks ze uiteindelijk kunnen maken.

En mij hoop geldt meer voor ESU  ;). Als ze ook varianten zonder de toeters en bellen leveren, kunnen ze er meer van verkopen.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Illya Vaes op 14 januari 2012, 22:33:12
De aanduiding class 66 heeft alleen in GB een formele status en zo'n vijfdeursversie noemen ze daar ook een class 66. De Britse class 77 is hier welbekend, maar is toch heel wat anders. De oorspronkelijke Britse aanduiding was EM2.  ;D
Euh, bedoel je de 27000-27006? Of was dat pre-TOPS?
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: ruben derks op 14 januari 2012, 22:46:16
via google deze folders gevonden:

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2011/52902_Flyer_VT69900_2011_Auflage-1_ESU-KG_DE_eBook.pdf (http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2011/52902_Flyer_VT69900_2011_Auflage-1_ESU-KG_DE_eBook.pdf)

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2011/52902_Flyer_BR218_2011_Auflage-1_ESU-KG_DE_eBook.pdf (http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2011/52902_Flyer_BR218_2011_Auflage-1_ESU-KG_DE_eBook.pdf)

groeten Ruben
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Chris op 14 januari 2012, 23:02:03
Is van vorig jaar.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: ruben derks op 14 januari 2012, 23:20:57
Bij die van de VT69 staat er toch echt 2012 boven ;)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Chris op 14 januari 2012, 23:31:35
Zal best, maar het is een item van 2011.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Roeltje! op 14 januari 2012, 23:39:49
De VT69 werd al in 2011 aangekondigd dus dat klopt wel, hij wordt in 2012 echter pas uitgeleverd.
Dan de Class 66/77, deze komt inderdaad als een complete verrassing :o.
Wel vreemd dat deze loc wordt aangekondigd en bijna gelijk wordt uitgeleverd ???
we moeten eerst Neurenberg maar afwachten. Ben erg benieuwd naar de eerste beelden met rook en geluid (y)

Oh ja, betekent dit dat ik de Classix Mehano maar moet annuleren ???

Mvg. Roelof
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: L o k S o u n d op 18 januari 2012, 14:23:46
catalogus2012 hier te downloaden (vanaf 31/01/2012, sorry niet eerder - zo wil ESU het!)

http://www.loksound.be/Catalogus/catnl.htm (http://www.loksound.be/Catalogus/catnl.htm).

Op deze pagina zit ook een enquête over de catalogus in geprinte versie dan wel in pdf. Graag uw mening aub!

dank,

Patrick
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Falkenberg op 23 januari 2012, 22:04:17
Toch nu al te downloaden:

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52921_Produktuebersicht_2012_ESU-KG_DE_eBook.pdf (http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52921_Produktuebersicht_2012_ESU-KG_DE_eBook.pdf)

deuvm

dirkjan
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gert1 op 23 januari 2012, 22:08:36
Bedankt Dirkjan. Goeie tip! Ik heb 'm maar gewoon gesaved, want voor je het weet wordt het weer offline gehaald omdat het eigenlijk nog niet vrij mocht worden gegeven.

mvg,
Gert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Falkenberg op 23 januari 2012, 22:10:24
De loks en dus ook de class66 (77, whatever) staan er alleen niet in. Komt zeker een Esu Enigineering Edition folder apart (EEE ipv ESU?)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gert1 op 23 januari 2012, 22:21:01
Ja, ik miste die locs dus ook. Hoe heb je de folder gevonden? Is op dezelfde manier niet de speciale folder voor de locs te vinden?

mvg,
Gert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Falkenberg op 23 januari 2012, 22:29:20
Staat gewoon hier (http://www.esu.eu/download/kataloge/):

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf?PHPSESSID=812e084390ab0a51842d9e0881a54f51 (http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf?PHPSESSID=812e084390ab0a51842d9e0881a54f51)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gert1 op 23 januari 2012, 22:40:58
Mooi. Goed gevonden!
Met dit model kunnen ze járen vooruit qua varianten.

mvg,
Gert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Falkenberg op 23 januari 2012, 22:48:50
Valt wel mee, de markt is een beetje verzadigd en volgens mij rijden alleen ECR en Crossrail met de class 77. (En de Egyptenaren, maar dat is alleen voor echte die hard modelspoorders)

dirkjan
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gert1 op 23 januari 2012, 22:51:00
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: rail4marcel op 23 januari 2012, 22:53:59
Nou iets meer varianten zijn wel mogelijk. De RTB is de 653-05 uit een serie die liep van 1 tot 10. Waaronder ERS, de ERS zwarte, de zwarte met MRCE erop, ACTS in de groen witte kleuren, de zwarte met Rail4Chem erop, de zwarte met Veolia, de zwarte Wessel van Captrain en wie weet wat Husa er nog mee gaat doen.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Rick 91 op 23 januari 2012, 22:55:30
Gert heeft gelijk. Buiten deze paar veranderingen is de Class 77 gelijk aan de Class 66, en hiervan kan je een hoop varianten van maken. Bovendien is de zwarte Klaas van Rurtalbahn die ook in de folder van ESU te zien is wel een Class 66 zoals Marcel ook zegt.

Gr. Rick
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Alexander op 23 januari 2012, 23:27:03
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

In het UK zijn er class 66 locomotieven met een 5e deur. En mogelijk in Polen.

Groeten, Alexander
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: L o k S o u n d op 24 januari 2012, 13:20:48
catalogus2012 hier te downloaden (vanaf 31/01/2012, sorry niet eerder - zo wil ESU het!)

http://www.loksound.be/Catalogus/catnl.htm (http://www.loksound.be/Catalogus/catnl.htm).

Op deze pagina zit ook een enquête over de catalogus in geprinte versie dan wel in pdf. Graag uw mening aub!

dank,

Patrick

ESU heeft de catalogus vrijgegeven alsook een flyer over de Class 77.
zie: http://www.loksound.be/manual/ (http://www.loksound.be/manual/)
Kies catalogus 2012 aub...
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: henk op 24 januari 2012, 13:28:21
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf (http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Han Zijlstra op 24 januari 2012, 14:34:27
flitsen bij het remmen met onderhoudsarme, warmwitte LED‘s.

Smullen!, meer gadgets en minder loks is mijn devies!

Nu nog uitbreidingen in functies op mijn besturingsapparaten!
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Chris Westerduin op 24 januari 2012, 15:00:35
Van mij mogen ze de stations omroep uit het ding slopen en vervangen door de functie 'Autostart'! Dan zegt ie af en toe 'toet' en start de dieselmotor af en toe om het hok op temperatuur en goede batterijspanning te houden...
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Jeronimos op 24 januari 2012, 16:38:53
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

Uit de folder van ESU: verandering Class 77 tov Class 66: De modernisering was nodig om aan de
uitlaatemissievoorschriften te voldoen. De uiterlijke verschillen in vergelijking met de
eerste serie zijn: de enige op de linkerzijde ingebouwde deur naar de machine kamer,
de iets hogere zijventilatorrooster en een vergrote dakventilatorrooster. Bovendien
bezit de Class 77 gewijzigde cabine zijruiten. Sommige Class 77 locomotieven
hebben ook een air conditioner in de cabine. De locomotief wordt nu aangeduid
als JT42CWRM. De „M“ staat voor „modified“, gewijzigd

 
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: theokersten op 24 januari 2012, 20:13:53
ben benieuwd wat deze loc moet gaan kosten.
zou er best wel een van willen hebben.
ge.theo
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gert1 op 24 januari 2012, 20:22:13
Kijk naar de prijzen van de reeds verschenen Engineering Edition locs en je weet wat je ongeveer zou moeten neertellen voor zo'n loc.

mvg,
Gert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: theokersten op 24 januari 2012, 20:58:29
dank je gert,heb nu een idee van wat mag gaan kosten.
gr.theo
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: ruben derks op 24 januari 2012, 21:35:05
Volgens een handelaar gaan de modellen €399,- kosten,

Groeten Ruben
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: L o k S o u n d op 25 januari 2012, 15:21:50
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf (http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf)

Henk,
net omwille van het feit dat ESU een "digitale" is, zit alle voor toeters en bellen. Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Patrick
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Brigitte op 25 januari 2012, 16:30:38
Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Geen probleem, maar dan wel voor mij graag eentje van ERS Railways 661x  ;D
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Gert1 op 25 januari 2012, 16:32:01
661 van die locs kosten je een dikke 260.000 euro. Jij durft!   ;D

mvg,
Gert
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Brigitte op 25 januari 2012, 16:37:45
Je bent weer te scherp Gert  ;D
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Thurbo op 25 januari 2012, 18:29:53
en ook een ”kliksleper” eronder , dus multifuntioneel inzetbaar  :)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Floris op 25 januari 2012, 18:45:51
Altijd handig  (y)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Remco vM op 25 januari 2012, 18:48:12
Van mij mogen ze de stations omroep uit het ding slopen en vervangen door de functie 'Autostart'! Dan zegt ie af en toe 'toet' en start de dieselmotor af en toe om het hok op temperatuur en goede batterijspanning te houden...
Dan de loc niet aanstoten, dan gaat de autostart eraf en sta je met een lege accu  ;D
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Mark D. op 25 januari 2012, 20:58:49
auto start sequence kun je mappen.

Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Chris Westerduin op 26 januari 2012, 00:14:45
auto start sequence kun je mappen.
En dat antwoord je aan iemand die net z'n eerste wissel digitaal voor elkaar heeft!  ;D Zo lang je niet begint te meppen vind ik het best! Mooi dat die mogelijkheid er is. Als er ooit logé's zijn is het wel leuk om zo'n loccie te laten 'autostarten' 's nachts! :)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Ben op 27 januari 2012, 20:23:53
Plaatjes en prijzen van de Klaas bij Lippe: klik (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/ESU/29-4-004001-165385-0-0-0-6-10-3-0-gatt-de-t-0/ein_produkt.html) en klik (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/ESU/29-4-004001-165378-0-0-0-0-0-0-0-gatt-de-p-0/produkt.html).

Gr, Ben.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Han Zijlstra op 06 februari 2012, 10:43:46
Zag er fraai uit op Nurnberg!
MRCE en ERS leverbaar in Q2 volgens prijslijst , maar ik gok toch wat later in oktober.
Iemand nog suggesties voor een andere  NL kleurvariant?
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Brigitte op 06 februari 2012, 10:52:51
MRCE en ERS leverbaar in Q2 volgens prijslijst , maar ik gok toch wat later in oktober.
Iemand nog suggesties voor een andere  NL kleurvariant?

De grijze die komt is een ECR!

Nee, zou het echt niet weten  :P gelukkig ben ik zelf ook in Neurenberg aanwezig geweest  :-X
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: eric10nl op 06 februari 2012, 10:56:56
ESÜ komt wel met hele mooie loc's en ook nog eens met zoveel mogelijkheden.
Eigenlijk moet er wel een rond rijden op mijn baan.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Mark D. op 06 februari 2012, 12:02:42
Nu nog een SD40 van een kilo en een speaker van 2".
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Eenerspoor op 06 februari 2012, 14:23:06
Is ook bekend wanneer de L.net adapter 50097 (eindelijk) leverbaar is? En wat die kost?

Mvg,

Henk
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Han Zijlstra op 08 februari 2012, 14:52:55
Is ook bekend wanneer de L.net adapter 50097 (eindelijk) leverbaar is? En wat die kost?

Mvg,

Henk

Oktober 2012
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: L o k S o u n d op 13 februari 2012, 10:57:27
ESU komt naar OnTraxs 2012.
Alle locs in demo!
Stand importeur ...

mvg,
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Han Zijlstra op 13 februari 2012, 11:54:44
Oktober 2012


December 2012 dus.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Arjen-V op 13 februari 2012, 15:51:12
Zag er fraai uit op Nurnberg!
MRCE en ERS leverbaar in Q2 volgens prijslijst , maar ik gok toch wat later in oktober.
Iemand nog suggesties voor een andere  NL kleurvariant?
ACTS 653-4 zonder airco-hokken, hebben we ook eindelijk een ACTS class in de ouwe groen grijze kleurstelling, Veolia Varianten welke lange tijd in Tilburg hebben gestaan:
(http://www.treinenfotoforum.nl/Veolia_class_66.jpg)
(http://www.treinenfotoforum.nl/ECR_class_Tbwpl.jpg)
Zwarte met DLC-logo MRCE 653-09.
Genoeg opties dus.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Alex Langenkamp op 13 februari 2012, 17:54:40
Ja! Inderdaad de zwarte vijfdeurs Klaas van DLC  (y)
Op een of andere manier kwam ik dat ding iedere keer weer voor mijn cameralens.
Heb er in Montzen zelf eens even in mogen zitten om op te opwarmen tijdens een koude fototrip naar lijn 24.
Mijn favoriete class 66 dus  ;D

Alex
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: L o k S o u n d op 15 februari 2012, 14:44:30

(http://www.esu.eu/uploads/tx_esufrontpage/EEE_Class77_gelb_160x160.jpg)
Wil U meewerken?

ESU wenst te weten in welk model U nog geïnteresseerd bent? Class 77 en 66.

Vul hier het formulier in.

http://www.loksound.be/class77 (http://www.loksound.be/class77)

dank,

Patrick
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: L o k S o u n d op 22 februari 2012, 20:06:41
(http://www.esu.eu/uploads/pics/52921_Produktuebersicht_Thumbnail.gif)

De Nederlandstalige catalogus en de brochure van de Class 77 (3-talige) staan online, zie aub:
http://www.loksound.be/manual (http://www.loksound.be/manual)


LokSound
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Remco vM op 23 februari 2012, 15:16:24
Gevoelsmatig, vind ik de typhoonhokken/roosters te ver uitsteken :-\
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Petertrein81 op 24 februari 2012, 15:28:18
Bij ESU even gestemd op de ERS 6617, lijkt me een hele mooie lok.
Die volgens mij ook heel goed zal verkopen, niet alleen in NL.

Groet Peter,
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Brigitte op 24 februari 2012, 19:07:37
Bij ESU even gestemd op de ERS 6617, lijkt me een hele mooie lok.
  (y)
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: RobbertJan op 24 februari 2012, 19:38:30
Ik heb gestemd op de Class 66 van ACTS, de MRCE 653-4
Welliswaar niet de meest geziene loc, maar kwa kleurstelling wel
een frisse kleur op de baan. (En ik heb d'r nog mee gereden)

Gr.

Robbert Jan.
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Petertrein81 op 24 februari 2012, 20:20:14
De MRCE 653-4 van ACTS is voor zover ik kan vinden ook een Class 77/JT42CWRM.
Hij heeft namelijk ook de eerder besproken 5 deuren, waarvan 1 naar de machinekamer.
Is op zich niet erg, maakt de kans dat het model er komt alleen maar groter.

Groet Peter,
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Erwin Schuurman op 29 februari 2012, 18:43:19
Ik heb gekozen voor de class 66 van DLC. Heb er al eentje van Mehano, maar als ESU er mee komt dan trap ik de Mehano subiet met pensioen  :D

Staat nog mooier voor deze trein waar ik al (ahum) 7 jaar mee bezig ben  ;D

(http://www.rail.lu/im/g/20030412PB03.jpg)
(http://www.rail.lu/im/g/20030412PB03b.jpg)

Foto's: Mike Wohl

Even bericht veranderd om nog een foto in het bericht te zetten
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: mat64 op 29 februari 2012, 18:53:01
ik heb gekozen voor de freightliner poland Class66 66004 (y)

http://www.flickr.com/photos/15632944@N00/3490243725/sizes/l/in/photostream/

Arjan
Titel: Re:ESU H0 2012
Bericht door: Lokpaint op 29 februari 2012, 18:53:11
Gevoelsmatig, vind ik de typhoonhokken/roosters te ver uitsteken :-\

Niet alleen gevoelsmatig  :o

Bart