Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:20:02
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:19:46
De Projecten van RetroJack door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:18:05
verlichting inbouwen voor beginners door meino
Vandaag om 00:47:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Hatsune Miku
23 October 2025, 23:15:04
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
23 October 2025, 22:17:34
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
23 October 2025, 21:46:50
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door richardvandijk
23 October 2025, 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
23 October 2025, 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
23 October 2025, 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
23 October 2025, 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
23 October 2025, 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
23 October 2025, 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
23 October 2025, 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
23 October 2025, 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
23 October 2025, 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
23 October 2025, 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
23 October 2025, 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
23 October 2025, 12:43:16
  

Auteur Topic: ESU H0 2012  (gelezen 25411 keer)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:ESU H0 2012
« Reactie #45 Gepost op: 23 January 2012, 22:55:30 »
Gert heeft gelijk. Buiten deze paar veranderingen is de Class 77 gelijk aan de Class 66, en hiervan kan je een hoop varianten van maken. Bovendien is de zwarte Klaas van Rurtalbahn die ook in de folder van ESU te zien is wel een Class 66 zoals Marcel ook zegt.

Gr. Rick

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:ESU H0 2012
« Reactie #46 Gepost op: 23 January 2012, 23:27:03 »
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

In het UK zijn er class 66 locomotieven met een 5e deur. En mogelijk in Polen.

Groeten, Alexander

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:ESU H0 2012
« Reactie #47 Gepost op: 24 January 2012, 13:20:48 »
catalogus2012 hier te downloaden (vanaf 31/01/2012, sorry niet eerder - zo wil ESU het!)

http://www.loksound.be/Catalogus/catnl.htm.

Op deze pagina zit ook een enquête over de catalogus in geprinte versie dan wel in pdf. Graag uw mening aub!

dank,

Patrick

ESU heeft de catalogus vrijgegeven alsook een flyer over de Class 77.
zie: http://www.loksound.be/manual/
Kies catalogus 2012 aub...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22622
Re:ESU H0 2012
« Reactie #48 Gepost op: 24 January 2012, 13:28:21 »
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf
« Laatst bewerkt op: 24 January 2012, 13:31:54 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:ESU H0 2012
« Reactie #49 Gepost op: 24 January 2012, 14:34:27 »
flitsen bij het remmen met onderhoudsarme, warmwitte LED‘s.

Smullen!, meer gadgets en minder loks is mijn devies!

Nu nog uitbreidingen in functies op mijn besturingsapparaten!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:ESU H0 2012
« Reactie #50 Gepost op: 24 January 2012, 15:00:35 »
Van mij mogen ze de stations omroep uit het ding slopen en vervangen door de functie 'Autostart'! Dan zegt ie af en toe 'toet' en start de dieselmotor af en toe om het hok op temperatuur en goede batterijspanning te houden...

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:ESU H0 2012
« Reactie #51 Gepost op: 24 January 2012, 16:38:53 »
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

Uit de folder van ESU: verandering Class 77 tov Class 66: De modernisering was nodig om aan de
uitlaatemissievoorschriften te voldoen. De uiterlijke verschillen in vergelijking met de
eerste serie zijn: de enige op de linkerzijde ingebouwde deur naar de machine kamer,
de iets hogere zijventilatorrooster en een vergrote dakventilatorrooster. Bovendien
bezit de Class 77 gewijzigde cabine zijruiten. Sommige Class 77 locomotieven
hebben ook een air conditioner in de cabine. De locomotief wordt nu aangeduid
als JT42CWRM. De „M“ staat voor „modified“, gewijzigd

 
Jeroen

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:ESU H0 2012
« Reactie #52 Gepost op: 24 January 2012, 20:13:53 »
ben benieuwd wat deze loc moet gaan kosten.
zou er best wel een van willen hebben.
ge.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #53 Gepost op: 24 January 2012, 20:22:13 »
Kijk naar de prijzen van de reeds verschenen Engineering Edition locs en je weet wat je ongeveer zou moeten neertellen voor zo'n loc.

mvg,
Gert

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:ESU H0 2012
« Reactie #54 Gepost op: 24 January 2012, 20:58:29 »
dank je gert,heb nu een idee van wat mag gaan kosten.
gr.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

ruben derks

  • NL, DE & CH Rijder
  • Offline Offline
  • Berichten: 255
    • Ruben Derks
Re:ESU H0 2012
« Reactie #55 Gepost op: 24 January 2012, 21:35:05 »
Volgens een handelaar gaan de modellen €399,- kosten,

Groeten Ruben
Tillig E-lite HO | WinDigipet 2021.1 Premium | yamoRC |
NS en DB jaren 50/60 |  2 rail |

Kijk ook op rubenderks.nl!!!

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:ESU H0 2012
« Reactie #56 Gepost op: 25 January 2012, 15:21:50 »
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf

Henk,
net omwille van het feit dat ESU een "digitale" is, zit alle voor toeters en bellen. Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Patrick

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #57 Gepost op: 25 January 2012, 16:30:38 »
Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Geen probleem, maar dan wel voor mij graag eentje van ERS Railways 661x  ;D

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #58 Gepost op: 25 January 2012, 16:32:01 »
661 van die locs kosten je een dikke 260.000 euro. Jij durft!   ;D

mvg,
Gert

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #59 Gepost op: 25 January 2012, 16:37:45 »
Je bent weer te scherp Gert  ;D