Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 22:41:19
Diodeschakeling met stroomdetectie door ron.kraaijkamp
Vandaag om 22:35:43
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:34:44
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door tuurtje
Vandaag om 22:33:05
Piko 2021, nieuws van de fabrikant door Spoors
Vandaag om 22:32:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Carl
Vandaag om 22:29:05
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door GORILLUS
Vandaag om 22:26:52
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 22:23:32
De knutsels van een badeend door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:22:33
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:21:37
BNLS-Werkspoor - NS 20 Kameel van Kleinspoor (en Artitec) door Robkop
Vandaag om 22:21:33
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door Huup
Vandaag om 22:20:00
Lofzang op een Fleischmann BR 01 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:15:43
Artitec in NOS journaal: 'Naar China verzenden is makkelijker' door Roy van Dijk
Vandaag om 22:15:02
roco centrale 10761 door Reinier Z.
Vandaag om 22:01:09
Model loco/DJH door St00mboy
Vandaag om 21:58:52
Hall sensoren type 49E door AlbertG
Vandaag om 21:51:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:47:05
De Wadlander, een eilandbaan. door NS264
Vandaag om 21:44:58
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 21:34:41
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 21:30:52
DAF YA 616 met M114 Houwitser door TEE-RAM
Vandaag om 21:26:34
PCC’s en andere trams voor Delft, h0 door GerardvV
Vandaag om 21:10:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door BrightonBelle
Vandaag om 21:03:59
Viessmann 5077 rijtuigverlichting door Fritsprt
Vandaag om 21:01:50
Falkenheim door Falcon10
Vandaag om 20:56:50
Pimp my Fleischmann BR01 164 ==> Lofzang op een Fleischmann BR 01 door AndrevdG
Vandaag om 20:55:55
Een modelspoorbaan in het Hollandsche veld door EricZmS
Vandaag om 20:55:35
Haven/industrie rangeerbaantje in spoor 0 door Hans_omBC
Vandaag om 20:49:40
Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje door Falcon10
Vandaag om 20:47:40
  

Auteur Topic: ESU H0 2012  (gelezen 18411 keer)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
  • Limburger in Utreggg
Re:ESU H0 2012
« Reactie #45 Gepost op: 23 januari 2012, 22:55:30 »
Gert heeft gelijk. Buiten deze paar veranderingen is de Class 77 gelijk aan de Class 66, en hiervan kan je een hoop varianten van maken. Bovendien is de zwarte Klaas van Rurtalbahn die ook in de folder van ESU te zien is wel een Class 66 zoals Marcel ook zegt.

Gr. Rick
Bouwde aan Nederlandse baan met fictieve stad Nieuwdam. H0, 2-rail, Profi-rails, Digitaal, ESU ECoS, Nederlands, tijdperk IV V VI.

Gaat binnenkort bouwen aan Nieuwdam 2.0.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 746
Re:ESU H0 2012
« Reactie #46 Gepost op: 23 januari 2012, 23:27:03 »
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

In het UK zijn er class 66 locomotieven met een 5e deur. En mogelijk in Polen.

Groeten, Alexander

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:ESU H0 2012
« Reactie #47 Gepost op: 24 januari 2012, 13:20:48 »
catalogus2012 hier te downloaden (vanaf 31/01/2012, sorry niet eerder - zo wil ESU het!)

http://www.loksound.be/Catalogus/catnl.htm.

Op deze pagina zit ook een enquête over de catalogus in geprinte versie dan wel in pdf. Graag uw mening aub!

dank,

Patrick

ESU heeft de catalogus vrijgegeven alsook een flyer over de Class 77.
zie: http://www.loksound.be/manual/
Kies catalogus 2012 aub...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19497
Re:ESU H0 2012
« Reactie #48 Gepost op: 24 januari 2012, 13:28:21 »
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2012, 13:31:54 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:ESU H0 2012
« Reactie #49 Gepost op: 24 januari 2012, 14:34:27 »
flitsen bij het remmen met onderhoudsarme, warmwitte LED‘s.

Smullen!, meer gadgets en minder loks is mijn devies!

Nu nog uitbreidingen in functies op mijn besturingsapparaten!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
    • Flickr pagina
Re:ESU H0 2012
« Reactie #50 Gepost op: 24 januari 2012, 15:00:35 »
Van mij mogen ze de stations omroep uit het ding slopen en vervangen door de functie 'Autostart'! Dan zegt ie af en toe 'toet' en start de dieselmotor af en toe om het hok op temperatuur en goede batterijspanning te houden...

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 7450
Re:ESU H0 2012
« Reactie #51 Gepost op: 24 januari 2012, 16:38:53 »
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

Uit de folder van ESU: verandering Class 77 tov Class 66: De modernisering was nodig om aan de
uitlaatemissievoorschriften te voldoen. De uiterlijke verschillen in vergelijking met de
eerste serie zijn: de enige op de linkerzijde ingebouwde deur naar de machine kamer,
de iets hogere zijventilatorrooster en een vergrote dakventilatorrooster. Bovendien
bezit de Class 77 gewijzigde cabine zijruiten. Sommige Class 77 locomotieven
hebben ook een air conditioner in de cabine. De locomotief wordt nu aangeduid
als JT42CWRM. De „M“ staat voor „modified“, gewijzigd

 
Jeroen

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:ESU H0 2012
« Reactie #52 Gepost op: 24 januari 2012, 20:13:53 »
ben benieuwd wat deze loc moet gaan kosten.
zou er best wel een van willen hebben.
ge.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #53 Gepost op: 24 januari 2012, 20:22:13 »
Kijk naar de prijzen van de reeds verschenen Engineering Edition locs en je weet wat je ongeveer zou moeten neertellen voor zo'n loc.

mvg,
Gert

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:ESU H0 2012
« Reactie #54 Gepost op: 24 januari 2012, 20:58:29 »
dank je gert,heb nu een idee van wat mag gaan kosten.
gr.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

ruben derks

  • NL, DE & CH Rijder
  • Offline Offline
  • Berichten: 243
    • Ruben Derks
Re:ESU H0 2012
« Reactie #55 Gepost op: 24 januari 2012, 21:35:05 »
Volgens een handelaar gaan de modellen €399,- kosten,

Groeten Ruben
Tillig E-lite HO | ECoS-2 & DR5000 |Digikeijs electronica | WinDigipet 2018.2c Premium | |Roco, Fleischann,Trix, ESU,Artitec, Philotrain & Weinert |
NS en DB jaren 50/60|
Lid van Win-Digipet op de rails

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:ESU H0 2012
« Reactie #56 Gepost op: 25 januari 2012, 15:21:50 »
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf

Henk,
net omwille van het feit dat ESU een "digitale" is, zit alle voor toeters en bellen. Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Patrick

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #57 Gepost op: 25 januari 2012, 16:30:38 »
Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Geen probleem, maar dan wel voor mij graag eentje van ERS Railways 661x  ;D

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #58 Gepost op: 25 januari 2012, 16:32:01 »
661 van die locs kosten je een dikke 260.000 euro. Jij durft!   ;D

mvg,
Gert

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #59 Gepost op: 25 januari 2012, 16:37:45 »
Je bent weer te scherp Gert  ;D