Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door R.C.Grootveld
Vandaag om 00:06:15
PB Models, ICR-rijtuigen door Michiel 80
28 October 2025, 23:24:22
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Wim Vink
28 October 2025, 23:14:12
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Besselspoor
28 October 2025, 23:12:38
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
28 October 2025, 22:56:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sikko
28 October 2025, 22:46:27
NS 8100 in 0 door rolfm
28 October 2025, 22:40:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
28 October 2025, 22:27:52
modulebaan in spoor 1 door Marc tramt
28 October 2025, 22:14:38
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Bennis
28 October 2025, 21:52:59
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
28 October 2025, 21:45:18
Station Roodeschool door Torikoos
28 October 2025, 21:39:18
Da's Daz 2 door Huup
28 October 2025, 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
28 October 2025, 21:26:01
Rijnstraat door R1954
28 October 2025, 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
28 October 2025, 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
28 October 2025, 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
28 October 2025, 20:43:43
Rondom Charlois door Wim1969
28 October 2025, 20:16:47
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
28 October 2025, 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
28 October 2025, 19:58:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
28 October 2025, 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
28 October 2025, 19:20:01
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
28 October 2025, 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
28 October 2025, 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
28 October 2025, 18:15:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
28 October 2025, 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
28 October 2025, 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
28 October 2025, 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
28 October 2025, 16:29:54
  

Auteur Topic: V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV  (gelezen 22850 keer)

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
  • I'm always keep TRAINing!!
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #45 Gepost op: 17 January 2012, 22:06:09 »
Wellicht dat ze met de 1800/V200 willen rijden tot Rotterdam waar RRF dan de tractie overneemt, deze reden ook altijd voor BE geloof ik, alleen dan in opdracht van ACTS? Zeker weten doe ik het niet maar staat me iets van bij.
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Gert1

  • Gast
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #46 Gepost op: 17 January 2012, 22:21:37 »
Ja Christiaan, ik meen dat ook wel eens gelezen te hebben. In Railmagazine geloof ik.
Dus dat is een plausibele verklaring.

mvg,
Gert

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #47 Gepost op: 18 January 2012, 06:11:14 »
er is een 1800 op proef het nummer weet ik zo niet meer, staat ook al in Duitsland begreep ik, nu moeten de machinisten alleen nog leren om op de loc te rijden.

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 496
    • Rogeville.be
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #48 Gepost op: 18 January 2012, 08:10:38 »
De 1835 staat in de werkplaats. En men zou er klein onderhoud aan plegen en zo. (Details heb ik niet.)
vr gr. Mark7758

wimke

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #49 Gepost op: 28 January 2012, 20:23:15 »
vandaag via grote broer de d20 coevorden van de bentheimer eisenbahn binnen gekregen
op de buffers na klopt alles zelfs de rangeer cammara's
groet wim

Sebastian

  • Offline Offline
  • Berichten: 473
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #50 Gepost op: 17 February 2012, 21:48:21 »
Een bericht uit het eisenbahn magazin 3/2012: (van mij vertaalt: spel/grammatica/vertaling fouten voorbehouden)


Bentheimer Eisenbahn koopt NS-E-Lok - en Problemen meteen erbij

De Bad Bentheimer Eisenbahn (BE) heeft eend 2011 een E-lok van class 1800 van de Nederlandse Spoorwegen gekocht.
De 1835 zou als eerste lok de nieuwe BE-Logo en een groen-blauwe kleurschema krijgen.
De BE, die tussen Bentheim en Covorden een traject voert, wil een tweejarig proefbedrijf op Ned. sporen  doen. indien de proefbedrijf een succes zou zijn, willen ze een 189 gaan kopen.

Vanaf mid. februari zou de 1835 met de BE-goedertreinen van het terminaal in Coevorden-Heege via Zwolle naar de rangeerterrein Rotterdam-Kijfhoeg ingezet worden. Voor het eerst moeten deze treinen maar de omweg via Bad Bentheim doen. De reden: ProRail heeft de inzet van de 1835 vanaf Coevorden, waar de goederensporen niet geelektrificeert zijn verboden. Daar zou een BE-Disellok de trein inklusief 1835 naar de Station worden gebracht, waar de 1835 dan, - midden op een spoorwegovergang staand - klaar voor het afrijden gemaakt zou worden. De ervoor noodzakelijk, tot acht minuut lang afsluiten van de spoorwegovergang heeft ProRail maar wederom niet toegelaten. Daarom is BE gedwongen de containertrein eerst met de D 20 van Coevorden naar Bad Bentheim laten te rijden, waar de 1835 de tractie kan overnemen. Dit heft meerkosten ter gevolg. Daarom praat BE-Chef Joachim Berends tegenover de eisenbahn magazin van een Schandaal:
"ProRail schrijft ons, dat dienstregeling-technisch elektrische loks op het Traject van Coevorden naar Zwolle niet noodzakelijk zijn. Sinds wanneer heeft ProRail dit te bestemmen?" De BE hebben de Lok gekocht omdat het veel goedkopper zou zijn met een E-lok naar Rotterdam te rijden, dan met de D 20.

Berends ziet zelfs de toekomstig ontwikkeling van de Duits/Nederlands terminal in Coevorden in gevaar. Daarom heeft hij al contact met de gemeinde en de provinzie Drethe opgenomen om dat probleem op te lossen. De makkelijkst en goedkoopste oplossing zou de elektrificering van het spoor 555 in Coevorden zijn.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #51 Gepost op: 17 February 2012, 22:22:46 »
Leve antirail!!!

Tinus.

Lokpaint

  • Gast
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #52 Gepost op: 18 February 2012, 00:29:17 »
Hoi

Niet zeuren daar bij de BE.

Ze hadden ook een economisch gunstige diesellok kunnen kopen. De 221 is niet voor niks bij de duitse staatsspoorwegen al bijna 30 jaar geschiedenis.

bart

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #53 Gepost op: 18 February 2012, 05:24:23 »
Komt nog bij dat de D20 in het dagelijks gebruik helemaal niet gemist kan worden op de eigen lijn dus de inzet van het ding naar Rotterdam is al heel apart. Ook al plant BE de trein in de nacht. Is het voor RRF nu nog Mvtw-Coh vv. De BE gaat dit andersom doen. Hiervoor is een tweede containerset nodig die inmiddels al in dienst is gesteld.

BE gaat dus in de nacht van Bh naar Kfh rijden en wisselt daar de set. RRF sleept de containertreinen vervolgens door de haven.

Het opbouwen van een 1800 kost wel even tijd omdat je nog 't één en ander moet testen voordat je rijden kunt. Het kunst stukje opduwen vanaf spoor 555 door een dieselloc en dan rijden gaat niet met een 1800. ACTS deed dit wel in het verleden maar met een 1200 kon dit wel. BE zou ook graag een boog aan laten leggen zodat je vanaf zl meteen de Euroterminal zou kunnen oprijden. Ik denk dat Prorail eerder voor het onder de draad brengen van spoor 555 kiest.

De 1835 staat nog steeds met defecten op de Kfh. Hopelijk voor BE hebben ze geen kat in de zak gekocht. Mocht Keyrail ooit besluiten ook de Kfh van ETCS en 25kV bovenleiding spanning te voorzien heb je ook hier niks meer aan een 1800...

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2899
    • Richie's homepage
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #54 Gepost op: 18 February 2012, 09:48:18 »
Ze hadden ook een economisch gunstige diesellok kunnen kopen. De 221 is niet voor niks bij de duitse staatsspoorwegen al bijna 30 jaar geschiedenis.
Maar in de D20 zitten wel 2 nieuwe MTU DM 12V4000R41 motoren. Die zullen ongetwijfeld economischer en minder roetuitstotend zijn dan de originele. En als ze eens een keer niet zoveel hoeven te trekken kunnen ze het ook op één motor doen.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #55 Gepost op: 18 February 2012, 11:07:54 »
Mocht Keyrail ooit besluiten ook de Kfh van ETCS en 25kV bovenleiding spanning te voorzien heb je ook hier niks meer aan een 1800...
2018 is nu de planning; ook al heb je verder met je goederentrein niets te zoeken op Kfh, dan kan je zonder ETCS niet meer van Rtd naar Ddr rijden, want via de reizigerstunnel is uit den boze. Lang leve Prorail...

rvp

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #56 Gepost op: 18 February 2012, 12:20:41 »
Het is toch nog niet zo heel lang geleden dat ACTS met een 1200 via Zwolle naar Coevorden reed. Toen haalde een BE-dieselloc de hele trein, incl de 1200, op en bracht die ook weer terug. Waarom kan (of mag) dat nu opeens van Prorail niet meer?

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #57 Gepost op: 18 February 2012, 12:28:32 »
wat ik begreep is dat de overweg dan te lang dicht is :(, het politiebureau zit op steenworp afstand van de de overweg,misschien heeft het daar wat mee te maken ?

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #58 Gepost op: 18 February 2012, 12:44:00 »
Het is toch nog niet zo heel lang geleden dat ACTS met een 1200 via Zwolle naar Coevorden reed. Toen haalde een BE-dieselloc de hele trein, incl de 1200, op en bracht die ook weer terug. Waarom kan (of mag) dat nu opeens van Prorail niet meer?
Het vertrekgereedmaken van een 1800 moet onder de bovenleiding gebeuren en aangezien spoor 555 geen bovenleiding heeft, moet dit dus gebeuren waar wel de bovenleiding hangt en dan zit je in de aankondiging van de overweg (die vervolgens te lang dicht ligt, zodat ie in de storing raakt). Met de 1200 kon je de trein onder de bovenleiding drukken, stroomafnemers tegen de draad en rijden maar. Een oplossing voor de BE zou het aanschaffen van een 1200 zijn  ;).

rvp

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
Re:V200 Bentheimer Eisenbahn Coevorden BV
« Reactie #59 Gepost op: 18 February 2012, 12:54:28 »
Ja, dat maakt veel duidelijk.
Zo zal het wel een politiek spelletje worden. Denkbaar: Prorail zal er wel op aansturen dat de provincie Drenthe mee betaald aan het onder de draad brengen van spoor 555. Met als reden: behoud van werkgelegenheid bij de terminal.