Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door henk
Vandaag om 10:44:01
Wat was jullie allereerste loc? door puntenglijder
Vandaag om 10:43:11
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 10:31:47
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Hans Reints
Vandaag om 10:30:51
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 10:25:34
Modelbaan Beltheim. door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
Met welke tang knip je verenstaal? door Theovh
Vandaag om 10:03:33
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Karben
Vandaag om 09:57:48
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door spoorijzer
Vandaag om 09:21:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 08:40:52
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 08:02:11
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Benjamin92
Vandaag om 01:36:24
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Göhrener Viaduct door MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
06 August 2025, 21:06:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
06 August 2025, 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
06 August 2025, 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
06 August 2025, 13:14:28
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
06 August 2025, 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
06 August 2025, 12:41:01
  

Auteur Topic: DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden  (gelezen 6466 keer)

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #15 Gepost op: 03 January 2012, 13:30:14 »
Serieus mooi, maar wat een bedrag...
Dan koop ik liever de TEE VT 11.5 van KM1. Dan heb je voor slechts 1212 euri per bak een treinstel met 2 aangedreven motorrijtuigen, geluid en rook, draaiende ventialatoren. Ook uit messing en staal. En dan ook nog eens een stuk groter, namelijk spoor 1. Treinstel is wel 7 bakken lang, dus prijs is dan wel eventjes 8490 euri. Maar dan heb je ook 4 meter trein. Ook nog uit te breiden met 3 tussenrijtuigen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #16 Gepost op: 03 January 2012, 13:31:12 »
bweuh, alweeeeer die vt11.5

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7485
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #17 Gepost op: 03 January 2012, 13:33:46 »
Dan koop ik liever de TEE VT 11.5 van KM1. Dan heb je voor slechts 1212 euri per bak een treinstel met 2 aangedreven motorrijtuigen, geluid en rook, draaiende ventialatoren. Ook uit messing en staal. En dan ook nog eens een stuk groter, namelijk spoor 1. Treinstel is wel 7 bakken lang, dus prijs is dan wel eventjes 8490 euri. Maar dan heb je ook 4 meter trein. Ook nog uit te breiden met 3 tussenrijtuigen.

Ja maar, als je een recensie moet schrijven over spinazie dan is het toch niet constructief om aan te geven dat je liever andijvie eet?  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Gert1

  • Gast
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #18 Gepost op: 03 January 2012, 13:36:20 »
Maar dan heb je ook 4 meter trein.

Mijn zolder is 4.20 m. breed...   ::)

mvg,
Gert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
  • Team Mitropa - OHMB
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #19 Gepost op: 03 January 2012, 13:47:10 »
ja voor vijf mille kun je natuurlijk niet alles verwachten he...  ;D
Dus vanaf nu nooit meer klagen over de Att DE-tjes die voor een schijntje van dat bedrag worden geleverd, afgesproken? ;D
RETROBAHN A.G.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #20 Gepost op: 03 January 2012, 13:48:03 »
nee, die ramen zijn inderdaad te klein.

Je hebt id gelijk, de raamlijsten horen evenhoog te zijn als de ruit in de klapdeur bij de cabine. Ook de breedte twijfel ik over, maar ik ga er vanuit dat ze alles qua maatvoering wel op orde brengen.

Ook de raamlijst op zich klopt niet. Deze zijn hier zoals bij de NS-41 nu zijn. Origineel was de bovenrand breder dan de rest van de raamlijst. (en de wc heeft er een afdekkapje boven van origine, maar die zal wel los opgezet worden)

idd leuk koppie, maar die remkraan past niet bij de blauwe versie  ::)

mvg,
Robin

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5388
  • Modelspoor is emotie...
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #21 Gepost op: 03 January 2012, 14:04:55 »
Geef 't ff door aan Philotrain...  ;)
Tbinnebarretije…

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #22 Gepost op: 03 January 2012, 14:05:44 »
Wat mij ook opvalt is de foto van het motordraaistel... ik zou in spoor 0 toch verwachten dat stroomafname beter kan dan die dunne draad die ik zie lopen vanaf dat stukje print. Of is dat ook slecht een prototype?

Er moet op die schaal toch ruimte genoeg zijn voor wat verende pennetjes tegen de binnenzijde van het wiel? Da's een veel robuustere constructie, minder kans op problemen ook bij kortsluitingen. (voor die mensen die WEL met hun Philo modellen willen rijden...)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #23 Gepost op: 03 January 2012, 14:27:11 »
och, zo'n stukkie 0,3-fosforbrons kan best wat hebben hoor, en tis dun dus er komt niet gauw vuil onder. Verder mogen we van philo niet mekkeren over wat er nog niet klopt, zeggen ze zelf  ;D

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #24 Gepost op: 03 January 2012, 14:29:47 »
Wauw, da's mooi spul, die DE's! :P
Jammer dat het niet op mijn HO-modules past.

Gerard

Lokpaint

  • Gast
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #25 Gepost op: 03 January 2012, 14:44:35 »


Maar dan heb je ook 4 meter trein.

Mijn zolder is 4.20 m. breed...   ::)

mvg,
Gert

Kun je nog net een mooi pendelbaantje maken  ;D

Bart

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1052
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #26 Gepost op: 03 January 2012, 14:52:17 »
Voorbereid voor sound ;D Dus komt er ook nog ~€150,- bij als je hem full sound wil ;D

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #27 Gepost op: 03 January 2012, 15:06:35 »
Ja maar, als je een recensie moet schrijven over spinazie dan is het toch niet constructief om aan te geven dat je liever andijvie eet?  :)
Het ging er mij om om de prijs te relativeren ;)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7485
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #28 Gepost op: 03 January 2012, 15:07:54 »
Begrijp ik, begrijp ik..  ;)

mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1873
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #29 Gepost op: 03 January 2012, 16:51:29 »
Dus vanaf nu nooit meer klagen over de Att DE-tjes die voor een schijntje van dat bedrag worden geleverd, afgesproken? ;D

Daar heb je mij ook nog nooit over horen klagen  (y)

Niet omdat ik ze niet heb, maar omdat ik ze gewoon geweldig mooi vind!

Grtz,

Niels