Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:03:46
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door RhB-Mikey
Vandaag om 13:02:21
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:54:17
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:22
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 12:33:30
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 12:13:49
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Slugs & Andere Rariteiten door V200-G2000
Vandaag om 11:41:12
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MacArthur
Vandaag om 11:37:08
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door henk
Vandaag om 11:34:08
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
bouwtekening amsterdamse tram door R1954
Vandaag om 11:00:18
Eindstation Daarhuizen door VulcanRaven
Vandaag om 10:55:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 09:51:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Layne, Somewhere South. door mass am see
Vandaag om 08:54:29
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Eric B
Vandaag om 07:24:14
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 07:19:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
  

Auteur Topic: DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden  (gelezen 6672 keer)

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2904
    • Richie's homepage
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #15 Gepost op: 03 January 2012, 13:30:14 »
Serieus mooi, maar wat een bedrag...
Dan koop ik liever de TEE VT 11.5 van KM1. Dan heb je voor slechts 1212 euri per bak een treinstel met 2 aangedreven motorrijtuigen, geluid en rook, draaiende ventialatoren. Ook uit messing en staal. En dan ook nog eens een stuk groter, namelijk spoor 1. Treinstel is wel 7 bakken lang, dus prijs is dan wel eventjes 8490 euri. Maar dan heb je ook 4 meter trein. Ook nog uit te breiden met 3 tussenrijtuigen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #16 Gepost op: 03 January 2012, 13:31:12 »
bweuh, alweeeeer die vt11.5

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7718
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #17 Gepost op: 03 January 2012, 13:33:46 »
Dan koop ik liever de TEE VT 11.5 van KM1. Dan heb je voor slechts 1212 euri per bak een treinstel met 2 aangedreven motorrijtuigen, geluid en rook, draaiende ventialatoren. Ook uit messing en staal. En dan ook nog eens een stuk groter, namelijk spoor 1. Treinstel is wel 7 bakken lang, dus prijs is dan wel eventjes 8490 euri. Maar dan heb je ook 4 meter trein. Ook nog uit te breiden met 3 tussenrijtuigen.

Ja maar, als je een recensie moet schrijven over spinazie dan is het toch niet constructief om aan te geven dat je liever andijvie eet?  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Gert1

  • Gast
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #18 Gepost op: 03 January 2012, 13:36:20 »
Maar dan heb je ook 4 meter trein.

Mijn zolder is 4.20 m. breed...   ::)

mvg,
Gert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5420
  • Team Mitropa - OHMB
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #19 Gepost op: 03 January 2012, 13:47:10 »
ja voor vijf mille kun je natuurlijk niet alles verwachten he...  ;D
Dus vanaf nu nooit meer klagen over de Att DE-tjes die voor een schijntje van dat bedrag worden geleverd, afgesproken? ;D
RETROBAHN A.G.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #20 Gepost op: 03 January 2012, 13:48:03 »
nee, die ramen zijn inderdaad te klein.

Je hebt id gelijk, de raamlijsten horen evenhoog te zijn als de ruit in de klapdeur bij de cabine. Ook de breedte twijfel ik over, maar ik ga er vanuit dat ze alles qua maatvoering wel op orde brengen.

Ook de raamlijst op zich klopt niet. Deze zijn hier zoals bij de NS-41 nu zijn. Origineel was de bovenrand breder dan de rest van de raamlijst. (en de wc heeft er een afdekkapje boven van origine, maar die zal wel los opgezet worden)

idd leuk koppie, maar die remkraan past niet bij de blauwe versie  ::)

mvg,
Robin

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5495
  • Modelspoor is emotie...
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #21 Gepost op: 03 January 2012, 14:04:55 »
Geef 't ff door aan Philotrain...  ;)
Tbinnebarretije…

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #22 Gepost op: 03 January 2012, 14:05:44 »
Wat mij ook opvalt is de foto van het motordraaistel... ik zou in spoor 0 toch verwachten dat stroomafname beter kan dan die dunne draad die ik zie lopen vanaf dat stukje print. Of is dat ook slecht een prototype?

Er moet op die schaal toch ruimte genoeg zijn voor wat verende pennetjes tegen de binnenzijde van het wiel? Da's een veel robuustere constructie, minder kans op problemen ook bij kortsluitingen. (voor die mensen die WEL met hun Philo modellen willen rijden...)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #23 Gepost op: 03 January 2012, 14:27:11 »
och, zo'n stukkie 0,3-fosforbrons kan best wat hebben hoor, en tis dun dus er komt niet gauw vuil onder. Verder mogen we van philo niet mekkeren over wat er nog niet klopt, zeggen ze zelf  ;D

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1283
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #24 Gepost op: 03 January 2012, 14:29:47 »
Wauw, da's mooi spul, die DE's! :P
Jammer dat het niet op mijn HO-modules past.

Gerard

Lokpaint

  • Gast
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #25 Gepost op: 03 January 2012, 14:44:35 »


Maar dan heb je ook 4 meter trein.

Mijn zolder is 4.20 m. breed...   ::)

mvg,
Gert

Kun je nog net een mooi pendelbaantje maken  ;D

Bart

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1053
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #26 Gepost op: 03 January 2012, 14:52:17 »
Voorbereid voor sound ;D Dus komt er ook nog ~€150,- bij als je hem full sound wil ;D

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2904
    • Richie's homepage
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #27 Gepost op: 03 January 2012, 15:06:35 »
Ja maar, als je een recensie moet schrijven over spinazie dan is het toch niet constructief om aan te geven dat je liever andijvie eet?  :)
Het ging er mij om om de prijs te relativeren ;)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7718
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #28 Gepost op: 03 January 2012, 15:07:54 »
Begrijp ik, begrijp ik..  ;)

mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1875
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:DE1 en DE2 in 0, de eerste beelden
« Reactie #29 Gepost op: 03 January 2012, 16:51:29 »
Dus vanaf nu nooit meer klagen over de Att DE-tjes die voor een schijntje van dat bedrag worden geleverd, afgesproken? ;D

Daar heb je mij ook nog nooit over horen klagen  (y)

Niet omdat ik ze niet heb, maar omdat ik ze gewoon geweldig mooi vind!

Grtz,

Niels