...FAQ:Q: Waarom de POWER en de SIGNAL beide op de programmeerrail aansluiten tijdens programmeren ?A: Centrales reageren op een significante verandering van de afgenomen stroom. De DR4018 belast de 'POWER' ingang met de waarde van de weerstand die op OUT1 ( 1 en C ) zit. De SIGNAL ingang 'ruikt' alleen aan het digitale signaal.Q: Waarom hebben verschillende centrales niet voldoende aan de 270Ohm uit de handleiding ?A: Volgens de NMRA normen moet er minimaal een Delta-I van 60mA zijn om een programmeeropdracht te bevestigen. 270Ohm levert een Delta-I van 66mA. Sommige centrales hebben hier niet voldoende aan. Het TC en o.a. de ESU LokProgrammer zijn hier 'bekend' om.Q: Waarom wordt bij de eerste keer uitlezen een fout gemeld ?A: De DR4018 beschikt over een nogal sterke condensator batterij die extra 'pit' aan de schakelpulsen geeft. Het opladen van deze batterij heeft enige tijd nodig. Een eerste programmeeropdracht duurt niet lang genoeg om deze op te laden....
Zelf zit ik te denken dat er geen begin adres in zit of niet goed is??
Zou het kunnen dat het TwinCenter al 15 jaar oud is en deze niet herkent ofzo??
Heyy Bert,Niet zo negatief hè! Over programmeerspoor heen gelezen. CV-programmeren zegt niets over programmeerspoor of POM. Beide is CV-programmeren. En aangezien de TS het had over POM zat dat nog in mijn achterhoofd. Blijf ik erbij dat ik het niet zo handig vindt dat dit is aan te passen en al helemaal omdat er met geen woord over gerept wordt in de handleiding.