Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul  (gelezen 97256 keer)

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #210 Gepost op: 14 oktober 2019, 13:30:43 »
Hoi bert
Die foto had ik gezien op de site echter twijfelde toch aan jaargetal want ik vond schuur dan wel erg modern zijn voor  die tijd.
We hadden tevens uitnodiging gekregen van genk en waarschijnlijk van tilburg ook gekregen echter wij stonden iets van op reserve lijst,ja je leest het goed mocht er nog binnen 2 weken afmelden mochten wij komen.
Echter dat gaat bij  ons niet werken reden hiervoor een vrachtwagen met chauffeur moet ingeregeld worden,sommige leden werken  die moeten nog vrij vragen .
We gaan natuurlijk bij  tentoonstelling die verder af gaan we niet met de hele club,maar met max 8 leden die ook van de baan afweten zowel besturing als geschiedenis en ook aan deze baan hebben gewerkt

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #211 Gepost op: 09 december 2019, 11:48:46 »
Tja even weer verhuizen,afgelopen zaterdag de baan kunnen inladen.
Nou wordt gedacht die vereniging verhuist ook vaak van locatie.
De cargo en waarom wij dan een grote vrachtwagen nodig hebben.
Daar ik vergeten was om toestemming te vragen aan de chauffeur of hij ook op foto mocht heb ik gezicht maar even weggepoetst.

De nieuwe decemberlocatie.

Er zijn 2 modelspoorbanen geleverd,de clubbaan en de baan de kleine modelspoorder.
De derde baan kerstbaantje moet nog dienst doen tijdens de kerstevent 12 december op carbon6,daarna komt hij ook naar Kerkrade.

En nou de verklaring,vorig jaar heben we meegedaan met kerstevent Kerkrade,omdat het in goed aarde gevallen was bij de organisatie werden we dit jaar weer gevraagd maar dan voor 2 weekenden.
Dinsdag 10 en donderdag 12 december opbouw banen en testen  is gewoon  clubavond van 19 tot 22uur maar dan locatie Kerkrade en deur voor bezoekers staat gewoon open koffie staat klaar alleen koekies weet ik niet.
zaterdag 14 december van 10-17 uur
zondag 15 december  van 13 tot 17 uur weekends gratis parkeren uitgezonderd parkergarage
dinsdag 17 en donderdag 19 december gewoon clubbouwavond deur open van 19 tot 22uur donderdag betaald parkeren
zaterdag 21 december van 10 tot 17 uur
zondag 22 december  van 13 tot 17 uur
maandag 23  december mogelijk opbreken of blijft staan tot na de kerst en dan pas transport terug naar carbon6

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #212 Gepost op: 09 december 2019, 21:20:21 »
Bedankt voor het idee. In Emmen staan hier en daar ook panden leeg. Het is nu te kort dag. Wellicht iets voor volgend jaar.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #213 Gepost op: 10 december 2019, 00:46:31 »
De n-modelspoorclub uit brunssum is sinds 2 weken in winkelcentrum de parel tot en met 22december met hun n-baan,
.

« Laatst bewerkt op: 10 december 2019, 11:30:46 door dennie »


Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #215 Gepost op: 10 december 2019, 08:03:36 »
Hallo Dennie.

Kun je ook even het adres vermelden waar jullie staan. Ik denk dat ik zondag even langskom.
Wij hebben ook een winkelpand ter beschikking gekregen in Sittard van 18 dec t/m 5 jan.
Brandstraat 25 Sittard. Voor openings- tijden zie de site van Wénjterdruim https://wentjerdruim.nl/

Gr. Bert.


dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #216 Gepost op: 10 december 2019, 09:36:23 »
Ja hoor dat is markt 21 in kerkrade centrum het oude wibra pand,het hele centrum omgetoverd in kerst events wat bewegwijzerd zou door organisatie.
Alleen wij krijgen geen aanslag omdat we benaderd zijn geworden door de kerstorganiste die door de gemeente is ingehuurd en hier ook toestemming voor heeft verleend.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2019, 09:41:00 door dennie »

grove den

  • Modelboombouwer
  • Offline Offline
  • Berichten: 1259
    • MBB Grove Den Modelboombouw
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #217 Gepost op: 10 december 2019, 09:54:57 »
Dennie:
"De N-modelspoorclub uit Brunssum heeft afgelopen 2 weken in winkelcentrum de parel gestaan met hun n-baan, "
En daar staan ze nog steeds....tot en met zondag 22 december.
Het is wel geen : "Van Eijs naar Wijlre en Schin op geul"...maar de module met het station van Schin op geul staat er wel ! (y)
Te bezoeken op de woensdag- , de zaterdag - en de zondagmiddagen!

Jos
natuurlijk kunstboompjes
http://mbbgroveden.com/

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #218 Gepost op: 10 december 2019, 11:34:24 »
Jos ik heb het aangepast,ik had van onze eigen n-spoorleden alleen geen einddatum doorgekregen hun meenden maar dat het 2weken was sorry.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #219 Gepost op: 26 december 2019, 23:26:52 »
We zouden eigenlijk 23 december 2019 teruggaan naar carbon 6 echter de organisatie vroeg ons om de zaterdag 28 december van 10 tot 17 uur eventuel een extra tentoonstellingsdag van te maken.
Na onderling overleg is besloten het te doen en het transport terug naar carbon6 zal dan  pas op 4 januari plaatsvinden.
Over de belangstelling zijn we dik tevreden en we kregen de vraag of we niet weer naar Kerkrade kwamen. :-X
De foto zijn niet zo geweldig gelukt maar ik zal ze toch plaatsen,met toestemming van de mensen die op foto staan.





Normaal geld  tijdens tentoonstelling/open dag alleen het materiaal dat er ook echt gereden heeft zal worden ingezet.
Echter daar het lange dagen werden en misschien teveel voor het materiaal hadden  we afgesproken dat er zaterdags beetje ander materiaal ingezet mocht worden,maar zondag wel het origenele rijmateriaal.
Helaas zijn er dan toch van die ….die rijmateriaal meenemen maar het toch niet past/rijdt op de baan.
Of ontspoord of heeft zoveel vermogen nodig of blijft hangen op de overweg door brede wielen of die afschuwelijk oeroude haak koppeling van fleischmann ( nee niet de profi-kopeling),dan zeg ik waarom test je niet erst tijdens reguliere rij avond donderdags. ::)
Ook opa flodder doet braaf zijn dienst en gaat opzij als trein eraan komt en ja er liep al een weddenschap wie als eerste de  :-X zal zijn die hem zal raken,en dat was de voorzitter.nota degene die hem zelf geinstalleerd had.
Wat was gebeurd,sein gaat op groen.flodder opzij dan komt spanning op de rails.
Pas als laatste wagon voorbij flodderweg  is kun je sein op rood zetten,helaas ging het sein te vroeg op rood en kwam opa flodder in aanraking met de 7de goederenwagon van betreffende trein,geluk geen schade aan opa.
De n-spoorbaan van henk deed door de weeks dienst op carbon 6 als kerstbaan en weekends in Kerkrade.


Ook de ho spoorbaan de kleine modelspoorder heeft zonder problemen dienst gedaan en heeft menig kind voor de gek gehouden,trein achter de scherm,en kwam andere trein uit,of het sein springt weer op rood of trein opeens achteruit rijden,of opeens ging rangeren.
De kinderen maar naar de ouders kijken en dan zeggen ik was het niet ,of zo kijken van help wat gebeurt hier.
Uiteindelijk lieten we dat kind  weten dat hij het niet was,maar eentje achter de schermen die de seinen en wissels omlegde .
Het was zelfs zo leuk dat zaterdag kinderen waren geweest die zondag terugkwamen en eentje zei nou wil ik niet voor de gek worden gehouden meneer.

Voor rest wensen wij team miljoenenlijn nog fijne kerst (rest)dagen en happy new year.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #220 Gepost op: 29 februari 2020, 15:04:33 »
Na eindelijk wekenlang middagdienst gehad te hebben, had ik vorige eindelijk ochtenddienst,ik begon al langzaam afkickverschijnsel te krijgen.
Oke ik heb thuis een baantje staan voor te bouwen maar die is klein.de grote clubbaan is leuker en daar staat ook bijna al het bouwmateriaal.
Laten we eerst beginnen bij de n spoor afdeling dominale mijnbaan waar een verrassing wachte.
Ja het eerste wat opvalt is dat baan wat groter geworden is,dus meer bakken.


Met de n spoorbaan zijn  leden henk en henk actief ,leuk meerdere leden met dezelfde naam.


Vorig weekend was rail  en ik had kleine lijst van materiaal die nodig waren en van de n spoor afdeling  stond op lijst railassen,die goed kunnen uithalen dus hun kunnen weer verder bouwen.
Verder de marklin baan met de bouwer arthur en walter .

Ruimtegebrek nee hoor wij passen ons wel aan,of beter gezegd past genau,ansonst machen wir es passend ist das motto.
Het enige gedonder wat er is met meerdere banen in bouw is wel eens de vraag,waar zijn toch de schroeven doos of grote boren,als het niet in  werkplaats is dan kan alleen maar of de nspoor of marklin baan liggen/zijn.
Nu de hoofd clubbaan,de werkzaamheden worden opgehouden door soms kleine storingen,of reparatie.
Voorbeeld op bak 16/17/18/19 is op 1 spoor spanningverlies bij belasting,onbelast niks aan de hand.

Op foto het linkerspoor vanaf bovenleidingmast tot ver in bocht is het probleem.
Er zijn al meerdere kabels/ trafo zijn vervangen probleem blijft kan nog de lsa-aansluiting,printplaatdetectie,
remmodule zijn maar we komen er maar niet achter.
Inmiddels zijn 2 trafo teruggekomen van reparatie diode in trafo was naar de ***.
Afgelopen week  heb ik wel de stekker aansluiting ter hand genomen,
Van trafo loopt kabel naar aansturing baan ,nadeel was ieder keer baan verplaatst werd de kabel los moest van trafo,
Dat hoeft nu dus niet meer,ik heb gewone schroefstekker gepakt en iedere stekker heeft zij eigen gekleurde isolatie tape gekregen dus je kunt stekkers niet verwisselen.
De leden zijn 2 nieuwe bijgekomen.
In de werkplaats werd de hand gelegd aan verbeteren van de opstapjes door middel beter handvaten wielen en kleurtje hier nog in ruwbouw te zien

Zo dat was het weer .wat zijn de plannen agenda van,
6juni deelname aan limburgs mooiste  door middel van servicepost bemannen locatie nog onbekend welke locatie  wordt (en),nee er zijn geen treinen, te zien,
Juni open dag carbon 6 datum nog niet bekend,invuling banen te zien zijn moet nog komen.
Ja we krijgen wel een uitnodiging van een expo echter gaat het meestal niet lukken,vanwege de kosten.
Ik noem een voorbeeld
een expo stuurt ons een aanvraag,dat wordt besproken met de leden deelname ja of nee
We doen aanvraag voor deze expo bij onze transporteur kosten zijn bv 650 euro de  exposant vergoed maar 450 dat is al 1 verschil
Volgende overnachten wordt niet vergoed,dus betekent meerder uren heen en terug naar rijden en we kunnen geen garantie afgeven dat we op tijd zijn tijdens expo dagen.
Aantal leden  die meegaan begrenzen we  zelf op 6/8 leden die ook echt wat van baan afweten en kunnen besturen.
Voorwaarden van expo zelf kunnen we vaak  (nog) niet in mee gaan,achterwanden  wel gepland maar duurt nog even zolang aan baan gebouwt wordt.
Hoe zit het met eten en zo kan ik wel doorgaan.ik laat de update hierbij.
groet dennie


dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #221 Gepost op: 19 maart 2020, 13:35:10 »
Tja het betaalde werk ligt stil en verheug je op eindelijk weer eens na club te kunnen gaan na weken (zeg maar maanden) middagdienst, en dan bericht tot  april geen club.
Eerst beetje balen maar ook begrijpelijk en toen kwam smile en yes ik kan de sporen slopen en rustig op mijn gemak herstellen,want er komt toch niemand en ik hoef geen koffie te zetten en ik kan muziek lekker open zetten s avond.
Wat is er aan de hand.
Het spoor op de keerlus2 had bij transport in kerkrade (december tentoonstelling) wat bak overgangsschade opgelopen en in bocht heeft dat wat uitgewerkt dat , flexrails in bocht gebruikt/ te strak  gelegd destijds,
Gevolg soms onverwacht ontsporing,en stond op planning na te bewerken maar nog niet planning gemaakt wanneer te vervangen/repareren.




En ja voor de mensen die nou denken/zeggen willen je hebt de overweg er nog liggen,ja dat klopt dat doen ze in het echt ook,je moet de mensen toch nog laten oversteken.
Dinsdag avond rond 18.30uur begonnen eerst de materialen zoeken of het ligt in de werkplaats of bij de n spoor baan of bij  de marklin baan kan het liggen,daarom neem ik het liever zelf mee maar dan moet je het niet vergeten material meenemen. :-[ :-[
Om 22,15uur mee opgehouden sommige spoor ging zo los andere spoor stukken zaten vast wie beton.
Bij uitrijden next probleem,toeganspas pakt niet,daar andere huurder ook niet lukte om uit te rijden,intercom niemand bereikt,de andere huurder had gelukkig veel kleinere auto en die kon nog net langs de inrijslagboom rijden met 1 wiel wel in struiken in en  net op dat moment gaat de inrij slagboom open dus ik vlug er achteraan yes buiten.
woensdag even gebeld carbon6 ,het bleek de oude passen waren nog niet actief in nieuwe systeem,na dit telefoontje werd het geactiveerd.
Nou woensdag avond (begonnen om 19uur weer verder gegaan en mij jeukte het toch om niet een tweede bouwplaats te beginnen.
Er was nog slecht stukje in de baan,dat kwam door 2 verschillende soorten rails gebruikt worden is,bij overgang soms ontsporing.

Zo ligt het spoor er nog

Zo begint de opbraak maar nog niet tevreden

Maar nou wel tevreden.tja en dan weer schoonnmaken beitelen frezen en dan weer opbouwen.Waar blijft toch die materiaaltrein met bielzen en rails?

Hmm dit zal iemand wel bekent wel voorkomen.

Zo de eerste gedeelte ligt er al weer moet nog gericht en geschift worden

Het testwagon/rijtuig (marklin) vliegt eroverheen zonder te ontsporen,nou nog kabel aan solderen en dan verder vastzetten en balasten,ach nou weet ik wat ik vergeten ben de ballasttrein te bestellen. >:( ;D
Ben gestopt om 22.30 uur toen vond ik het wel goed geweest en ja ik kon zo uitrijden,pas werkt bij uitrijden ;D
Nou ja vanavond verder aan keerlus,ben nog het wachten pakje dat ik nog nodig  heb voor keerlus af te maken.
 groet  vanuit het zuiden dennie
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2020, 13:39:58 door dennie »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #222 Gepost op: 22 april 2020, 15:02:30 »
Inmiddels maandje verder.
Veel is er niet gebeurd,tijd is goed benut geworden voor reparatie,seinen uitwisselen testen.
Maar de aangevraagde servo aandrijving zijn niet binnen levering vertraagd
Onze club lag eigenlijk ook stil uitgezonderd de 2 leden die bovengenoemde klussen kwamen doen.
Het leuke is s avonds,je ligt onder de baan,muziek lekker open,opeens klop klop is er iemand aan de deur,komt beveiliging clublokaal binnen en roept is er iemand hier?
Ja onder de baan.
Beveiliging roept dan waar dan?
Jij roept dan hier onder wijlre
Beveiliging  zo van waar?
Toch maar even onder baan vandaan gekomen,even gekletst met de man van beveiliging,hoe wou weten hoelang ik er nog was.
Ik zei zo mooi tot 22.30uur.
Zegt de beveiliging het is al 23.30 uur.
Ik zeg oeps  ben  direkt zo weg.
Op zich kun je hele dag bijna hobbyen en  kom je beveiliging eigenlijk niet zo tegen maar zon  2 weken terug op vrijdag zouden een paar jongeren een feestje hebben gehouden trots corona regels .
Sinds vorige heb ik bezoek van de schilder dan zijn we overdag bezig dan s avonds,de baan zijkant moest nog eens geschilderd worden,deze schilderwerkzaamheden zijn gisteren afgerond.



Morgenavond worden bakken weer gekoppeld en wordt er verder getest en de keerlus nou afgewerkt


De opstapjes voor kinderen rechts worden in nieuwe kleur gezet,dit zal gebeuren door onze werkplaats leden
De bak links op foto ligt op zijn zijkant dit heeft te maken met kabelwerkzaamheden en wel probleem in  de verlichting met 2 lantaarns die doen wat ze willen maar niet wat ze moeten doen constant branden.
Als goed wordt dinsdag club langzaam weer opgestart,al zal rijden nog even moeten wachten.
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 22 april 2020, 16:19:28 door dennie »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #223 Gepost op: 27 mei 2020, 21:38:36 »
Het is even wat anders gelopen dan gepland ,de clubavonden waren toch nog even uitgevallen,maar vanaf aanstaande dinsdag 2juni beginnen de openbare clubavonden weer.
Een open dag (van carbon6)van juni wordt misschien  mogelijk in september of anders 2021.
Voordeel is wel je kunt nog verder werkzaamheden uitvoeren,mijn lijstje wordt kleiner.
En nee blijft werk zat aan de clubbaan echter ieder lid kan een taak/klus aan baan.

Het scenery/decoratie team krijgt de handen wel vol aan de klussen voorbeeld
*rails roest verven
op spoor 5 opstelspoor reden  circa 5 cm spoor vervangen
op inrijspoor 1 stukje spoor bakovergang reden circa 10cm vervangen
kleine bochtbakje tussen bak 15 en 16 reden spoor verkeerde spoorprofiel
keerlus 2 bocht nieuw gelegd en volledig ballasten

gras bijwerken.
Tevens zijn de aankondigingsbaken voor het voorsein komend vanaf richting valkenburg ook verplaatst geworden.
Al moet ik wel zeggen ik heb  ze zelf geplaatst destijds (zaten we nog in de grupellostraat) echter weet niet welke lijm ik gebruikt had maar die zaten vast wie beton.

Ook de proeven met bovenleidingsportalen zijn weer opgestart.
Na overleg leek het eerst dat we deels kant klare van sommerfeld konden gebruiken.
Helaas tijdens testen kwamen we erachter dat de hoogte van rijdraad niet uitkomt.
Dit betekent dus alle masten zelfgemaakt moeten worden door de soldeer afdeling circa 35 stuks


Inmiddels zijn de nabestelde trekdraadpaaltjes ook binnen en ook al afgeleverd door de soldeerafdeling,moesten alleen nog de grond ingeschoten ahum gefreesd/geplaatst worden.

En ook het baby/ tussenbakje is gemaakt geworden,moet alleen nog afgewerkt worden.
Deze bak is bedoeld voor de bak 16 circa 60cm op te schuiven,als wij in u vorm opstelling staan ,
Dan staan de keerlus bijna tegen elkaar aan en je kon er alleen langs komen als de persoon van bedieningspaneel 1 weggaat,daar je vaak in en uitloopt was dat behoorlijk hinderlijk,hopelijk is dat hiermee oplost.


Update motoren en printplaten,
Zoals aangekondigd zouden we afstappen van de bemo en fulgarex aandrijving ,ga wel de geluiden ervan missen.
Alles standaard maken voor servo aandrijving,mocht er iets kapot gaan dan zou iedere clublid het zou kunnen verwisselen en opnieuw instellen.
Daar er een flinke  kosten plaatje aanhing aansturing print servo zijn  we uitgeweken naar een bedrijf uit maastricht dat de print voor ons maakt,nou ja print het zullen er circa 60 stuks worden,
Het bedrijf was onze aanvraag vergeten,maar na navragen van de technicus is de order weer boven water gekomen,
Wij leveren tekening aan hun ,zij maken het,wel zijn er tips door het bedriijf gegeven,
Zo werd er te brede baanbreedte gebruikt en voorgesteld om printbaan breedte te houden op 0,4mm of kleiner soms
en nog wat handige dingen .
Afgelopen dinsdag werd de baan uitvoerig getest en op 1 overwegboom  na,die leidt zijn eigen leven,gaat open/dicht wanneer het zelf wil,werkt allles.
Tja en soms moet je toch even wat lol hebben en trein laten rijden ,daar ik het goederen spoor nog moest testen met de wagons omdat hier mogelijk code 75 ligt,plaatste even een treintje.nou ja 1 ::)




Wat gaat er nog verder gebeuren,
De bak overgang /aftakking naar  heerlen,moet helaas op nieuw aangepast worden.
Tevens gaat de dubbele spoorkeerlus weg en wordt vervangen door een enkele spoorkeerlus
Dan gaat er nog een keerlus komen die alleen tijdens de rij-avonden actief is bij aftakking schin op geul- heerlen,
Deze gaat niet mee tijdens tentoonstelling,het doel is zolang de draaischijf er nog niet is er toch geoefend kan worden met dit spoor erbij.

« Laatst bewerkt op: 27 mei 2020, 21:42:50 door dennie »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #224 Gepost op: 01 juli 2020, 01:39:05 »
Jaja zo heb je tijd genoeg om aan de clubmodelspoorbaan te werken en zo  heb tijd te kort,echter er zijn  wat voorruit gang.
Laten we beginnen de afdeling/soldeer electro en wel de bovenleiding zijn weer test uitgevoerdt geworden,
Met wat kleine aanpassing zijn de sommerfeldt bovenleidingen bruikbaar,alleen de hoogte rijdraad en bovenkant rail  klopt niet.
Dit zou eigenlijk 63mm moeten zijn ,echter wij passen het aan naar 70 mm,dit in verband met pantografen ook echt tegen draad kunnen worden gezet.
Navraag bij sommerfeldt voor prijsofferte was erg hoog en offerte bij lokale treinenwinkel was behoorlijk lager,dus daar zijn ze ook besteld geworden.

De onderste rijdraad bestaat hier ook uit 2 draden.

Het was op de club gisteren wel full house,hoevel leden er waren gekomen,alleen aan  de marklin baan werd niet gewerkt.
Om met aftakking schin op geul te kunnen rijden/oefenen is besloten geworden voor een keerlusje te maken,waar ik het woord keerlusje even goed vergis had,
Oordeel  zelf maar hoe groot hij moet worden,dit is pas ruwbouw hij wordt niet aangekleed deze keerlusje,

dit stuk gaat niet mee naar tentoonsteling dit is puur voor donderdagse rijavonden.
Verder met de n spoorban
De sporen liggen nu nog testen  bekabelen enzovoort.


Ook bij deze baan worden lsa verdeel verdelers gebruikt
hier is henk er mee bezig