Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:13:29
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 15:11:07
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:36:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Joz
Vandaag om 14:26:56
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 14:26:21
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:27:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
  

Auteur Topic: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul  (gelezen 106608 keer)

Lambert1921

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #105 Gepost op: 12 October 2015, 18:56:18 »
Hallo Dennie.
Het inrijsein vanuit Klimmen-Ransdaal voor de brug is met voorsein eronder.

Gr. Bert.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #106 Gepost op: 12 October 2015, 19:47:35 »
 hoi bert er staat geen sein onder brug,maar ruim voor heuvel begint.
bron foto bert stortenbeker

Bij het trafo huisje,zie je 2 voorsein bakens en dan zoom je naar links,bij de bovenleidingsmast zie het sein staan.en nou foto brug.

fotos zijn jaartal 1969.
groet dennie

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #107 Gepost op: 12 October 2015, 19:48:37 »
En ed ja klopt boer duwt koe,waarom?groet dennie

Lambert1921

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #108 Gepost op: 13 October 2015, 11:23:02 »
Hallo Dennie.

Misschien is mijn zin opstelling niet juist. Maar ik de bedoel een voorseinarm onder de hoofdseinarm en niet onder de brug.
Hier een tekening van het bedoelde sein. Hebben jullie meteen de maten.




tbrandsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
  • stroomlijners
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #109 Gepost op: 13 October 2015, 11:59:11 »
Dennie
Denk dat ze verdwaald waren. ;D
of zoiets.
Mooi werk man die baan van jullie.
staan jullie ook op Eurospoor?
Kom ik kijken.
Groet Ed

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #110 Gepost op: 13 October 2015, 17:58:40 »
Nee helaas we heben geen uitnodiging van eurospoor gekregen,we zijn bezig voor gangelt 28 en 29 november 2015.
Zoals gezegd  het bekabelingswerk loopt nog op volle toeren en  komen regelmatig nog onderdelen binnen.
De printplaten voor de detectie worden zelf gemaakt in totaal 42 stuks,relais worden in   eigen beheer gemaakt/gesoldeerd hier is giel en beide henks en jan  mee bezig.
Remmodules  aansturing  overweg in combinatie ermee nog bezig dus het er close call voor gangelt alles af te krijgen.
En de aftakking schin op geul bovenkant heuvels en draaischijf moeten nog afbewerkt worden.
De trekdraden en overweg zullen we even moeten laten rusten.
groet dennie

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #111 Gepost op: 13 October 2015, 19:56:04 »
Hoi Dennie ,

Wordt mooi ,jammer dat het lokaal niet langer is,succes in Gangelt,

gr

Jo


dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #112 Gepost op: 14 October 2015, 18:54:19 »
tja lokaal groter?
Liever niet wie weet wat dan nog erbij komt valkenburg simpelveld.
groet dennie

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #113 Gepost op: 14 October 2015, 21:58:36 »
Simpelveld is een flink station om in HO te bouwen :o
Zeker als alle opstelsporen en de douane erbij gebouwd gaat worden...

Mvg,

Tis
********

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #114 Gepost op: 29 January 2016, 23:07:29 »
Zo even de stilte weer verbreken en effe wat update uit het zuiden/heuvelland.
Voor gangelt kregen we inderdaad het nieuwe besturingssysteem niet af ,daarvoor bleef het oude paneel nog even in bedrijf,wat betekent dat seinen en overweg bij schin op geul niet beweegt kon worden.
Echter desondanks kon er gewoon gereden en gestopt  worden,immer de remmodules onder de baan waren wel al actief.
Gangelt bedankt het was gezellig en de reacties van de bezoekers waren ook zeer goed.
Bij wijlre haden we pech dat 1 trafo niet mee wilde werken en even vervangen moest worden.
Na gangelt is de baan niet direct opgebouwd geworden maar eerst de transportrekken wat aangepast zodat afbreken baan en opbouwen vlotter/makkelijker verloopt.
Tevens worden uitsparing zijkant bak gemaakt zodat bakken makkelijker vast te pakken zijn en natuurlijk wordt opnieuw geschilderd.
Inmiddels is er volop kabelwerkzaamheden bij  schin op geul aan de gang, bak voor bak komt het nieuwe besturingssysteem in bedrijf,in totaal bedraagt schin op geul circa 12 bakken draaischijf niet meegerekend.



Zoals je ziet kabels worden aan ieder zijde kabels weggewerkt dus spoor 1 kabels links en spoor 2 zitten de kabels aan de rechterzijde,en volgens vast kleurcode,kabel dikte van 0.14 en 0.50en 0.75 en 1mm en 1,5 hebben we in gebruik.
Ringleiding lag er al en blijft ook actief.
Bij wijlre is het werk ook al opgestart om kabel wat niet in bedrijf is weg ermee om storing makkelijker te lokaliseren,met de oude bekabeling die er nou zit is dat niet zo makkelijk,deze kabels zitten er sinds bouw wijlre (2008/2009).
Mischien zou we alleen asperientje klaar moeten leggen leggen,voor de kabelman.


Pas als schin op geul klaar is en open dagen voorbij zijn dan komt project wijlre pas echt aan de beurt.
De overweg in schin op geul aftakking richting  heerlen is nou met ketting nog beveiligt wordt hekoverweg met behang.

Dus zoiets.


O ja de aannemer was in werkplaats bezig met meubelair bezig.

En ik mag de spoorvandaal uithangen nou ja eerst het plezier slopen,spoorslijpen,gaten boren en  rails verwijderen leuk werk en dan natuurlijk voor rail infra ploeg spelen spoorvernieuwing en dan testen of niks ontspoort op mijn (tijdelijke) werkplek.

Het zijn maar 3 rangeersporen,maar toch was het meer werk dan ik verwachte bij het spijkeren verschoof rail zich net een beetje wat voor sommige wagons toch net teveel was.
groet dennie
We doen ook mee met de nmf open dagen op zaterdag 2 april 2016 van 11 tot 16 uur
en zondag van 12 tot 16 uur
gewoon in ons clublokaal kerkrade


VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #115 Gepost op: 30 January 2016, 10:56:26 »
Er is veel werk verzet zie ik. Plaatjes geven een mooi inkijkje in het continu onderhoud en aanpassen/verbeteren van zo'n grote baan.
Succes met het vervolg.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #116 Gepost op: 08 April 2016, 23:25:47 »
update uit het zuiden.
De nmf open dagen kwamen al in zicht en het werd al duidelijk dat het nieuwe besturingssysteem van schin op geul niet op tijd in dienst zou komen,dus het oude besturing moest nog even zijn dienst doen.
Eigenlijk wel jammer maar ook begrijpelijk,liever goed kunnen rijden dan zoeken waar de fout/probleem ligt.
Te gast was de vereniging van herzogenrath met hun n americaanse spoorbaan.

Er tegenover konden kids zich uitleven op de kids baan,waar ze zelf moesten bedienen.

Op de verenigingsbaan  zijn natuurlijk er nog details bijgeplaatst maar die heb ik nog niet alle op de plaat gelegd,of ik heb ze nog niet ontdekt,
Zoals scouting, speciale auto,biertrucks en zo voort.
Tevens nog wat fotos van open dag zelf,fotos zijn net voor sluiting gemaakt.











Nou de open dagen voorbij zijn is het oude  besturingspaneel afgekoppelt en nieuwe besturingspaneel hangt al op.
Komende weken wordt dat aangesloten,bak voor bak.
Voor de voeding van verlichting/scenery wordt gebruik gemaakt van een  computervoeding.
De railspanning komen van fleischman trafo (3stuks) die door een roco regelaars aangestuurt worden.
Tevens wordt er een rechte bak gemaakt voor wachtpost  13 zodat we in verschillende opstelling voor tentoonstelling kunnen staan dus in u vorm zoal nu op club staat of in s vorm opstelling.
Mogelijk al voor herzogenrath tentoonstelling in september info volgt te zijner tijd.
De draaischijf bij aftakking schin op geul wordt nog aan gewerkt.
groet dennie


tbrandsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
  • stroomlijners
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #117 Gepost op: 09 April 2016, 11:41:40 »
Hallo Dennie
En de anderen ook
mooi stukske werk wat jullie gemaakt hebben.
 (y) (y)
Groet Ed

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #118 Gepost op: 11 April 2016, 15:56:33 »
dank je ed ,ook namens rest clubleden, wacht maar als rest besturing systeem af is en aangesloten is .
Groet dennie

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #119 Gepost op: 16 May 2016, 01:59:17 »
Inmiddels is de nieuwe besturingsbak af (nou op de draaischijf schakelaar dan) en komt de baanaansturing langzaam in bedrijf.


Natuurlijk komen de electriciens nog  kinderziekte/opstartproblemen  tegen of kabels die niet goed contact maken op de lsa strips of de sub d kabelstekker te dun zijn,of motor die toch even hapert.
Als eerste komt het gedeelte van station sog  richting keerlus in bedrijf,daarna zou het gedeelte van station sog naar wijlre in bedrijf komen daarna als laatste aftakking schin op geul naar heerlen en dan nog de draaischijf.
Het grappige van deze aansturingsbak is dat je eigenlijk alleen nog het sein op groen of rood hoeft te zetten rest doet de automatik,dus zeg maar trein moet vertrekken van sog naar wijlre dan gebeurt het volgende.
1 de overweg (vinkebergstraat) gaat dicht,
2 dan  gaat aki op de flodderweg gaat knipperen van wit naar rood
3 dan gaat sein op groen
4 remmodule geeft spanning op rails zodat trein vertrekt
Dit gebeurt bij rood zetten sein naturlijk in omgekeerde volgorde.
Om de zoveel weken is er naast  de bouwavond een rijavond en kan er gereden worden,alleen even oude besturingsbak omhangen.
Het grappge is dan je dan toch rare vogels op de baan dan ziet,zo van verkeerde wissel genomen  machinist/vervoerder?
Dat je dan soms liever transportschuim laat zitten op de loc  begrijpelijk,maar dan nog lading kroonsteentjes op boomstamwagon,beter iets dan lege wagons.



Bij wijlre zijn al paar fulgurex motoren vervangen door conrad motoren,

Tevens is de rechte tussenbak voor tusen wijlre en wachtpost 13 is ook nog aan de gang.

In totaal bestaat de club nu uit 11 leden.komend uit Kerkrade heerlen landgraaf en  sibbe.
groet dennie
IK had gehoopt de nieuwe opstapjes nog te kunnen laten zien die door onze aannemer gemaakt worden,maar  ik had de verkeerde smd kaart bij me,die werkt niet met deze camera,een kan maar 8 fotos zonder smd kaart opslaan in camera.
We hadden   van de kleine opstapjes voor kinderen maar die mogen we verzekeringstechnisch niet meer gebruiken van de nmf,
De opstapjes moeten nou aan bepaalde voorwaarde voldoen.
« Laatst bewerkt op: 16 May 2016, 02:01:17 door dennie »