Ik denk zelf dat een tram beter zou werken als een trein. Vooral omdat het spoor midden door een aantal dorpen splijt.
Voor het tracé tussen Heyendaal en Lent zijn natuurlijk wel genoeg reizigers te trekken neem ik aan?
Zoals Rob beweerd zou de eerste tram dan in 2016 rijden?
wat wel raar is, eerst protesteren tegen sluiting van de lijn. daarna geen nieuwe dienst willen met een trein. er ligt een lijn. de eigenaar heeft gewoon het recht er een trein te laten rijden. dus trams hoeven niet, een trein kan best.
Eisenbahnflachenentwicklungsgeselschaft
Hallo Davy ,Heb je je berekening ook gemaakt met de te verwachten brandstof prijsstijgingen in de aankomende jaren?Dan kon er nog wel eens een run op het openbaar vervoer komen die je met een Tram niet op gaat lossen vanuit Kleve naar Nijmegen.
De stelling dat het potentiële vervoer uit de grensregio toeneemt, komt uit een artikel van Cor Hartogs (Stadsregio) en Guus Kruijssen (Ingenieursbureau DHV) genaamd : ‘Grens bij Groesbeek barriere voor regiotram?’ Mogelijk is dit de tegenstudie waar Davy op duidde.