Märklin heeft ruim 20 jaar geleden wel tweerailexemplaren uitgebracht onder de naam Hamo.
Met geïsoleerde assen wordt bedoeld dat de wielen moeten worden vervangen. Niet alleen voor de elektrische isolatie maar ook vanwege het profiel. Dat is bij een Märklin 1800 gemakkelijker gezegd dan gedaan. Je moet eerst de juiste wielen zien te vinden en dan de wieltjes van de assen tikken en de nieuwe erop zetten. Dan moet je nog zorgen voor een adequate stroomafname en dat behelst toch wel wat meer dan alleen sleper verwijderen en draadjes omsolderen. Ik vind het typisch iets waar je alleen aan begint als er geen alternatief is.Märklin heeft ruim 20 jaar geleden wel tweerailexemplaren uitgebracht onder de naam Hamo. De kap van de 1828 past op zo'n onderstel.Goede vraag is inderdaad of je zo aan de 1828 vast zit.
Aha, dan heb je de oplossing zelf al bedacht lijkt me. Ben benieuwd.
Tis maar wat je hetzelfde vindt.Jouw vraag ging over het vervangen van een decoder.Is toch wel even wat anders.Gr.Eric