Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eindstation Daarhuizen door Jeroen95
Vandaag om 20:36:03
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 20:28:47
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 20:13:20
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek door Albert de Heer
Vandaag om 19:56:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 19:45:34
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:42:39
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 19:28:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:26:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 19:21:59
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
Vandaag om 18:53:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:31:46
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Oud model gangbaar maken door Gerrit H
Vandaag om 16:42:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 14:27:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:26:59
  

Auteur Topic: Overbelasting Twinn Centre  (gelezen 1685 keer)

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Overbelasting Twinn Centre
« Gepost op: 07 November 2011, 20:01:11 »
Hallo medegebruikers van Beneluxspoor,

Ik heb inmiddels mijn derde baanontwerp gemaakt en ben bezig alles aan te sluiten. Ik heb getracht om de baan zonder keerlus te ontwerpen met diverse vaiaties in de treinenloop echter geeft mijn Twinn Centre kortsluiting aan dus er is ergens een conflict in de aansluitingen. Om in ieder geval een ontwerpfout uit te vraag ik om het ontwerp door de gebruikers van spoornet te toetsen op correctheid.
url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/Spoor_Definitief_001_1.jpg][/url]

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1158
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2011, 20:07:03 »
Ik kan het plaatje niet vergroten, maar ik zie er toch wel degelijk een keerlus in.

Groeten

Bas

nero

  • Gast
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #2 Gepost op: 07 November 2011, 20:17:52 »
haal het spoor rechts paralel aan de stationsporen eens los

nero

  • Gast
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #3 Gepost op: 07 November 2011, 20:21:24 »
zet anders eens pijltjes in de rijriching op de sporen

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #4 Gepost op: 07 November 2011, 20:25:23 »
Bas waar zie jij de keerlus.
Heb volgens mij alle rijwegen uitgeprobeerd maar zie nog geen keerlus.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #5 Gepost op: 07 November 2011, 20:29:36 »
Fijn dat er al zo snel reacties zijn. Aangezien Bas het niet goed kon zien en anderen rijrichtingen wilden zien Zal ik 1 dezer dagen een uitgewerkt plan vanuit Any rail in de topic plaatsen

gr Aart

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #6 Gepost op: 07 November 2011, 21:22:32 »

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #7 Gepost op: 07 November 2011, 21:25:07 »
2e plaatje ge upload is een bewerking vanuit koploper. Wissels zijn nog niet ingetekend omdat de locdecoders nog niet uitgelezen zijn. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.


gr Aart

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 512
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #8 Gepost op: 08 November 2011, 08:50:23 »
Ik kan het plaatje niet vergroten, maar ik zie er toch wel degelijk een keerlus in.

Groeten

Bas

Met de muis op het plaatje gaan staan.
De linker muisknop indrukken en plaatje naar de adresbalk slepen.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #9 Gepost op: 08 November 2011, 10:26:11 »
Aart een plaatje zonder wissels maakt het er niet duidelijker op. Dan weten we niet wat er op wat aangesloten zit.
Wissels kan je in koploper gewoon alvast intekenen, geef ze allemaal adres 0.
En wat het uitlezen van een locdecoder daarmee te maken heeft?

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18317
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #10 Gepost op: 08 November 2011, 11:37:57 »
Aart,

Ik heb je plaatje gedownload en opgeslagen. Met Paint ben ik pijltjes gaan trekken en zie, je hebt een aantal fikse kortsluitingen in de vorm van een keerlus:

Als je even goed gekeken had was je zelf ook op deze sluitingen uitgekomen. Ik heb een aantal suggestie's en veranderingen ingetekend met blauw. Ook kun je keerlusautomaten overwegen en het sporenplan ongewijzigd laten.
Dus met ontwerpen niet goed opgelet...... ;)


Grtz, Ronald.

EDIT zie mijn reactie verderop. Ik was te snel en heb niet goed gekeken ;)
« Laatst bewerkt op: 08 November 2011, 14:32:57 door Ronald Halma »
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #11 Gepost op: 08 November 2011, 13:58:37 »
ben ik pijltjes gaan trekken en zie, je hebt een aantal fikse kortsluitingen in de vorm van een keerlus:

Ik heb het even uitgeprint en met de hand pijltjes gezet. Ik kom tot de conclusie dat er juist GEEN keerlussen inzitten.
Ronald:  jouw grote pijl midden-links over de 4 sporen klopt niet.  Deze zijn 2 aan 2 de ene of de andere kant op. (dus een stel andere pijlen kloppen dan ook niet)

De meest waarschijnlijke fout zit hem dan in de bedrading.  Door het veelvuldig draaien en weer terugdraaien van de rail is "linker" en "rechter" railstaaf niet meer geldig.  Kleur alles met bijv. rood en zwart en je vindt de fout.
Of er ligt ergens een spijkertje op de rail of een wissel maakt ergens kortsluiting.
Of het heeft niks met de baan te maken en komt de overbelasting ergens anders vandaan (veel verlichte rijtuigen met condensatoren??)
Maarten

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18317
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #12 Gepost op: 08 November 2011, 14:31:32 »
Maarten... je hebt gelijk (zoals altijd ;D). Ik was te snel met de grote pijl en zag niet dat het gescheiden is. Tekening weggehaald.... ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #13 Gepost op: 08 November 2011, 17:28:32 »
Allemaal bedankt voor het meekijken. Ik wilde gewoonweg wat zekerheid. Ben nu de baan systematisch aan het aansluiten en hoop zo de fout eruit te halen. Voor wat betreft geen wissels kunnen intekenen heeft te maken met het feit dat als je dat wilt doen koploper aangeeft dat er eerst decodegegevens ingevoerd moeten worden. Ik ga het proberen door ze zoals iemand al opperde nr 0 te geven.

Nogmaals bedankt voor de reacties

gr Aart