Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DE II van DKM opnieuw bedraden. door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:41:01
Molenbaan (werktitel) door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:33:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 11:05:59
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:46:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Wat was jullie allereerste loc? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:06:56
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 10:01:59
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 09:02:51
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
  

Auteur Topic: Overbelasting Twinn Centre  (gelezen 1564 keer)

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Overbelasting Twinn Centre
« Gepost op: 07 November 2011, 20:01:11 »
Hallo medegebruikers van Beneluxspoor,

Ik heb inmiddels mijn derde baanontwerp gemaakt en ben bezig alles aan te sluiten. Ik heb getracht om de baan zonder keerlus te ontwerpen met diverse vaiaties in de treinenloop echter geeft mijn Twinn Centre kortsluiting aan dus er is ergens een conflict in de aansluitingen. Om in ieder geval een ontwerpfout uit te vraag ik om het ontwerp door de gebruikers van spoornet te toetsen op correctheid.
url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/Spoor_Definitief_001_1.jpg][/url]

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1150
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2011, 20:07:03 »
Ik kan het plaatje niet vergroten, maar ik zie er toch wel degelijk een keerlus in.

Groeten

Bas

nero

  • Gast
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #2 Gepost op: 07 November 2011, 20:17:52 »
haal het spoor rechts paralel aan de stationsporen eens los

nero

  • Gast
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #3 Gepost op: 07 November 2011, 20:21:24 »
zet anders eens pijltjes in de rijriching op de sporen

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #4 Gepost op: 07 November 2011, 20:25:23 »
Bas waar zie jij de keerlus.
Heb volgens mij alle rijwegen uitgeprobeerd maar zie nog geen keerlus.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #5 Gepost op: 07 November 2011, 20:29:36 »
Fijn dat er al zo snel reacties zijn. Aangezien Bas het niet goed kon zien en anderen rijrichtingen wilden zien Zal ik 1 dezer dagen een uitgewerkt plan vanuit Any rail in de topic plaatsen

gr Aart

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #6 Gepost op: 07 November 2011, 21:22:32 »

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #7 Gepost op: 07 November 2011, 21:25:07 »
2e plaatje ge upload is een bewerking vanuit koploper. Wissels zijn nog niet ingetekend omdat de locdecoders nog niet uitgelezen zijn. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.


gr Aart

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 514
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #8 Gepost op: 08 November 2011, 08:50:23 »
Ik kan het plaatje niet vergroten, maar ik zie er toch wel degelijk een keerlus in.

Groeten

Bas

Met de muis op het plaatje gaan staan.
De linker muisknop indrukken en plaatje naar de adresbalk slepen.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #9 Gepost op: 08 November 2011, 10:26:11 »
Aart een plaatje zonder wissels maakt het er niet duidelijker op. Dan weten we niet wat er op wat aangesloten zit.
Wissels kan je in koploper gewoon alvast intekenen, geef ze allemaal adres 0.
En wat het uitlezen van een locdecoder daarmee te maken heeft?

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Berichten: 17883
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #10 Gepost op: 08 November 2011, 11:37:57 »
Aart,

Ik heb je plaatje gedownload en opgeslagen. Met Paint ben ik pijltjes gaan trekken en zie, je hebt een aantal fikse kortsluitingen in de vorm van een keerlus:

Als je even goed gekeken had was je zelf ook op deze sluitingen uitgekomen. Ik heb een aantal suggestie's en veranderingen ingetekend met blauw. Ook kun je keerlusautomaten overwegen en het sporenplan ongewijzigd laten.
Dus met ontwerpen niet goed opgelet...... ;)


Grtz, Ronald.

EDIT zie mijn reactie verderop. Ik was te snel en heb niet goed gekeken ;)
« Laatst bewerkt op: 08 November 2011, 14:32:57 door Ronald Halma »

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #11 Gepost op: 08 November 2011, 13:58:37 »
ben ik pijltjes gaan trekken en zie, je hebt een aantal fikse kortsluitingen in de vorm van een keerlus:

Ik heb het even uitgeprint en met de hand pijltjes gezet. Ik kom tot de conclusie dat er juist GEEN keerlussen inzitten.
Ronald:  jouw grote pijl midden-links over de 4 sporen klopt niet.  Deze zijn 2 aan 2 de ene of de andere kant op. (dus een stel andere pijlen kloppen dan ook niet)

De meest waarschijnlijke fout zit hem dan in de bedrading.  Door het veelvuldig draaien en weer terugdraaien van de rail is "linker" en "rechter" railstaaf niet meer geldig.  Kleur alles met bijv. rood en zwart en je vindt de fout.
Of er ligt ergens een spijkertje op de rail of een wissel maakt ergens kortsluiting.
Of het heeft niks met de baan te maken en komt de overbelasting ergens anders vandaan (veel verlichte rijtuigen met condensatoren??)
Maarten

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Berichten: 17883
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #12 Gepost op: 08 November 2011, 14:31:32 »
Maarten... je hebt gelijk (zoals altijd ;D). Ik was te snel met de grote pijl en zag niet dat het gescheiden is. Tekening weggehaald.... ;)

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasting Twinn Centre
« Reactie #13 Gepost op: 08 November 2011, 17:28:32 »
Allemaal bedankt voor het meekijken. Ik wilde gewoonweg wat zekerheid. Ben nu de baan systematisch aan het aansluiten en hoop zo de fout eruit te halen. Voor wat betreft geen wissels kunnen intekenen heeft te maken met het feit dat als je dat wilt doen koploper aangeeft dat er eerst decodegegevens ingevoerd moeten worden. Ik ga het proberen door ze zoals iemand al opperde nr 0 te geven.

Nogmaals bedankt voor de reacties

gr Aart