Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:24:59
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door Ronald69
Vandaag om 21:23:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
  

Auteur Topic: Peco rails (voor- en nadelen?)  (gelezen 26517 keer)

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #45 Gepost op: 18 November 2011, 15:11:17 »
porsche zie je ook niet veel, rijdt wel erg fijn hoor.

mcdonalds zie je wel veel, smaakt nog altijd naar niks.



je argument vind ik niet sterk. :)
« Laatst bewerkt op: 18 November 2011, 15:12:55 door lucy »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26674
    • Pagina van klaas
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #46 Gepost op: 18 November 2011, 15:50:23 »
Met Peco code 75 is niks mis.
Alle wielen die voldoen aan de Morop normen rijden er probleemloos over.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #47 Gepost op: 18 November 2011, 16:13:50 »
Met Peco code 75 is niks mis.
Alle wielen die voldoen aan de Morop normen rijden er probleemloos over.

Waar kan je zien of de wielen Morop norm hebben, dat is toch de flens hoogte?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9409
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #48 Gepost op: 18 November 2011, 17:38:37 »
Gebruik zelf voor mijn 0n30 baan standaard Peco streamline code 100. Ben voor wissels wel overgestapt op electrofrogs, rijd toch beter bij lok's met een korte wielbasis. Verder vol lof, stevige rails, geen enkel probleem met de wissels (handbediening met een stangensysteem) zien er goed uit !!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26674
    • Pagina van klaas
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #49 Gepost op: 18 November 2011, 19:32:34 »
Waar kan je zien of de wielen Morop norm hebben, dat is toch de flens hoogte?
Bij de Morop lijkt me zo.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #50 Gepost op: 21 November 2011, 00:41:36 »
Peco code 75 lijkt me mooie rails, maar ik zit te denken om een stukje 3-rail aan te leggen, Peco heeft sl-17 en sl-18 kan deze onder de peco code 75 rails?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #51 Gepost op: 11 December 2011, 01:32:08 »
Op het laatste bericht heb ik helaas geen antwoord gekregen, is het mogelijk om onder de Code 75 sl-17 en sl-18 strip onder te plaatsen?

En kan marklin modellen over deze rail heen, gaat om nieuwe marklin modellen.
« Laatst bewerkt op: 11 December 2011, 02:33:51 door Meppelspoor »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #52 Gepost op: 11 December 2011, 08:04:53 »
Märklin-modellen en Code 75-rails (in het algemeen) lijkt mij geen verstandige oplossing. Volgens mij is de flenshoogte o.a. hoger dan bij 2rail en ook de afstand tussen de wielen die is kleiner bij Märklin. Dus ik zou het niet doen.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17873
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #53 Gepost op: 11 December 2011, 09:51:22 »
Precies, vandaar de aanpassingen  :)

(Eh, met ph trouwens, Roland ;D ;))

Stephan.

Eh Stephan, doe jij dan maar Ronald naar mij toe...... ;)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17873
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #54 Gepost op: 11 December 2011, 09:59:42 »
Op het laatste bericht heb ik helaas geen antwoord gekregen, is het mogelijk om onder de Code 75 sl-17 en sl-18 strip onder te plaatsen?

En kan marklin modellen over deze rail heen, gaat om nieuwe marklin modellen.

Peco website voor de SL17 en 18:

Fits under OO/HO Setrack and Streamline for use with the Marklin system. Not recommended for use with Ballast Inlay.

Settrack is de blauw verpakking met code 100 rail met de vaste geometrie, Streamline is de code 100 en 75 rail in de blauwe en gele verpakking. Dus het antwoord op je vraag of die strips passen is: Ja!

Had je ook zelf kunnen zoeken, kostte mij enkele minuten  ;)

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #55 Gepost op: 11 December 2011, 13:15:07 »
Peco website voor de SL17 en 18:

Fits under OO/HO Setrack and Streamline for use with the Marklin system. Not recommended for use with Ballast Inlay.



Klopt dat je geen ballast kan gebruiken als je deze strip gebruikt.

Is er een oplossing om toch marklin locs op de code 75 te laten rijden. Ik weet of het staat om code 100 met deze strip aan te leggen en code 75 voor de gelijkstroom gedeelte. Ik maak 4 sporig, 1 gelijk en 1 wisselstroom.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #56 Gepost op: 11 December 2011, 13:25:52 »
koop een meter en probeer het.

maar vergeet wissels en slijp een gleuf in de bielzen aan de binnenkant van de spoorstaaf.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #57 Gepost op: 11 December 2011, 13:27:01 »
Denk het niet. Het staat er toch? Liever geen ballast tussen de rails.

Het profiel van marklin wielen is anders dan de profielen van RP25 of überhaupt gelijkstroom modellen. Neem gewoon standaard K-rails van Märklin, code 100, dan kunnen je märklin-modellen gewoon goed over de rails rijden. Maak het jezelf niet te moeilijk.

Of ga het gewoon proberen op een testbaantje, dan moet je dus gewoon eerst investeren  in wat rails en materieel en domweg testen. Als het mislukt ben je helaas wat geld kwijt maar dan weet je ook dat het niet wekt of gaat. Werkt het wel: dan heb je gelukt. Lopen en fietsen heb je ook met vallen en opstaan geleerd.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #58 Gepost op: 11 December 2011, 13:47:37 »
Klopt dat je geen ballast kan gebruiken als je deze strip gebruikt.

Nee, effe googlen op peco ballast inlay en ze bedoelen dit.

Je kan het gewoon ballasten met los ballastgrind of iets dergelijks.

Stephan.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #59 Gepost op: 11 December 2011, 13:57:33 »
Nee, effe googlen op peco ballast inlay en ze bedoelen dit.

Je kan het gewoon ballasten met los ballastgrind of iets dergelijks.

Stephan.

Dus gewoon grind van bv woodland wil wel. Jammer dat alleen code 75 wissels heeft met betonnen bielzen.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.