Het puntstuk bij de elektrofrogs krijgt zijn stroom via de wisseltongen. Voor een beter functioneren is het aan te raden deze zelf te voeden.Solderen van draden aan de rails/wissels gaat uitstekend als je een beetje kunt solderen.
Welke rail is beter en betrouwbaarder code 100 of code 75, ik heb begrepen dat code 75 als enige beton bielzen onder de wissels heeft.
Voor het wisselgebeuren heb ik even een plaatje aangepast afkomstig van de webside http://www.wiringfordcc.com/switches.htm
Of je met een trix-koploper op peco 75 kan rijden kan ik je even niet zeggen. Je moet dat even navragen naar de flenshoogte. De peco-rails is lager dus je hebt mindere flenshoogte nodig. Denk het haast wel. Het is een nieuw model.Aansluitrail voor code 100? Overgangsrail? van profiel 100 naar profiel 75. Daar heb je raillassen voor van bijvoorbeeld roco of fleischmann. Die kan je er voor gebruiken.Ontkoppelrail: Denk het niet. Maar die kan je ook zelf maken. Er zijn daarvoor genoeg oplossingen. Er zijn fabrikanten die aftermarket inbouw ontkoppelsystemen leveren, zoals roco b.v.Wat bedoel je met nog meer aanpassingen? Het solderen aan de rails is heel normaal. Ook voor de andere merken.Groeten Ronald.
Even wat opgezocht, het is al weer even geleden dat ik rails heb besteld maar het volgende gevonden:Aansluitrail hebben ze niet maar wel aansluitclipjes:http://railsofsheffield.com/power-clip-st273-JJJA7941.aspxOntkoppelrail hebben ze ook niet, wel losse ontkoppelaars voor tussen de railstaven:Elektrisch:http://railsofsheffield.com/electromagnetic-uncoupler-with-16-lift-arms-pl25-JJJA16194.aspxOf vast:http://railsofsheffield.com/decoupling-unit-st271-JJJA7940.aspxhttp://railsofsheffield.com/rerailer-uncoupler-r620-JJJA2764.aspxhttp://railsofsheffield.com/uncoupling-ramp-r617-JJJA2762.aspxhttp://railsofsheffield.com/hornby-tri-ang-type-decoupler-sl29-JJJA7971.aspxBij bovenstaande heb ik niet op code 75 of 100 gelet, ook weet ik niet of deze alleen op die gekke schaal 00 koppelingen werken of ook op de Europese merken maar je kan natuurlijk ook gewoon ontkoppelaars van b.v. Herkat http://www.anw-modeltreinen.nl/hk_ontkoppelaars.htm gebruiken.Voor de overgang van code 75 naar 100 hebben ze speciale railclips, deze zijn naar keuze met een messing inlegstripje elektrisch geleidend te maken.http://railsofsheffield.com/pack-of-converter-rail-joiners-code-75-to-100-sl112-JJJA7969.aspxStephan.
Als je gebruikt maakt van code 75 kun je ook de nieuwe wissels van Weinert ('Mein Gleis') toepassen.