...Maar, die koeien weten niet wat ze zien. Gras van circa 60cm lang! Daar moet je hooi van maken, die koeien vertrappen het alleen maar...
Toen ik dat las, dacht ik: Volgens velen gaat dat heel eenvoudig met een theezeefje aan een electrische vliegenmepper.Nou.... dat valt vies tegen. Kennelijk is de spanning van een mepper ( ca. 750 Volt bij 2 x 1.5 volt ) niet voldoende om het gras voldoende statisch te krijgen... Dus ben ik maar even gaan experimenteren met een 9V blok battrij ipv de twee penlights... eens kijken of dat wat wordt of... dat de mepper-electronica dan naar de @#$%^&*( gaat De theezeef aangesloten op 9 Volt:Aanmerkelijk beter zo ! 'Strooi-afstand' ca. 2cmen met een goed opgeladen 9-volts accuutje...Eerst een basislaag van 2mm vezels opgezet, en licht met zomergroen 4mm vezels er over heen. Na een dag hier en daar weer wat lijm er op 'getuepft' en een laagje dor gras van 4.5mm er op gezet. Helaas had ik nog geen 6.5 mm vezels, dan was het effect denk ik nog fraaier geweest.Het lijkt mij, dat er met de turbo-theezeef best wel aardige resultaten te behalen zijn.