Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:06:26
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:03:33
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 18:55:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 18:49:12
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:38
Probleem met inloggen door Ronald Halma
Vandaag om 18:06:33
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:34:23
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:49:24
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Edwin2121992
Vandaag om 16:30:50
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1285964 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1320 Gepost op: 12 December 2012, 20:19:09 »
Kan kloppen. Op het gezichtenboek was hij een stuk kleiner, daar was het niet zo overduidelijk. Mag wel weg hoor, als het niet past.

Maar ik vond 'm wel geinig :D

Groet,
Jan

Gert1

  • Gast
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1321 Gepost op: 12 December 2012, 20:25:36 »
Het plaatje is wel grappig, daar niet van, maar m.i. niet passend voor het draadje.
Gelukkig zijn er in werkelijkheid hele veel merkwaardige situaties te vinden.

mvg,
Gert

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1322 Gepost op: 12 December 2012, 20:29:46 »
Kunnen er een nieuw draadje van maken: artistieke en fantasietreinen....

Laat maar weten, dan maak ik een nieuw draadje aan en verplaatsen we het daar heen. Kunnen bijvoorbeeld dit soort gefotoshopte plaatjes heen.

Gr, Bert
« Laatst bewerkt op: 12 December 2012, 20:40:41 door Bert van Gelder. Reden: Zinsopbouw sloeg helemaal nergens op. Nieuw biertje a.u.b.... »

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1323 Gepost op: 12 December 2012, 22:00:08 »
Als daar animo voor is.... anders gewoon weg, sans rancune overigens :D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8628
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1324 Gepost op: 14 December 2012, 20:00:20 »
Wacht even, Nico Spilt heeft hem ook op zijn site staan....;D  Met grappige tekst. Hij doet alsof deze T1 teruggevonden is.

Hier
Jeroen

guest7823

  • Gast
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1325 Gepost op: 16 December 2012, 15:44:39 »






Leg niet al je keerlussen in het zicht en hou het er bij een. Zes is echt overdreven

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1326 Gepost op: 16 December 2012, 15:51:31 »

 (y) (y) Tenzij je ook de 'gevorderdencursus' hebt gevolgd om je gezicht in de plooi te houden en je dus inderdaad strak-en-stijf kunt volhouden, dat je Wildenrath hebt nagebouwd (of heb ik de lokatie nu fout  :-X ?)

Heb je meteen een mooi excuus om met de meest exotische zut te rijden (want dat is er vanwege de Toelating/Abnahmeprüfung...

Leuke plaatjes! (y)
« Laatst bewerkt op: 16 December 2012, 19:40:29 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd, druk op ANTWOORD i.p.v. CITAAT »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

guest7823

  • Gast
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1327 Gepost op: 16 December 2012, 16:25:43 »


Nope,  ;), dit is Wildenrath  8)

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1328 Gepost op: 16 December 2012, 17:16:02 »
 :-\ FIJNS DUS, Rééds (om met een TV-persoonlijkheid te spreken), blijft de vraag wél:
 ???
Waar Ligt deze 1:1 M** of Fl**-layout?

(en iets minder belangrijk: waarom ligt die daar/wat is de reden dat deze daar ligt?)

Op één of andere manier krijg ik de kreet "Teststrecke" niet uit mijn hoofd...

Grrtz van
Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

guest7823

  • Gast
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1329 Gepost op: 16 December 2012, 17:23:59 »
Op één of andere manier krijg ik de kreet "Teststrecke" niet uit mijn hoofd...

Oh, maar daar hebben we er nog eentje van:



Velim  ;D

Maar goed, Antwerpen Noord  ;D
pollens

D'r schijn ook nog iets dergelijks in Cicar, Roemenie te bevinden, maar die heb ik nog niet kunnen localiseren

hier een verzameling van alles wat ik tot nu toe gevonden heb
« Laatst bewerkt op: 16 December 2012, 17:29:17 door guest7823 »

AntonV

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1330 Gepost op: 16 December 2012, 17:54:36 »
Als rijtuigen niet worden gebruikt, haal deze dan even van de baan af. Alles op opstelsporen lijkt niet realistisch.

Foto op Flickr
Groeten,
Anton

roy1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
    • aux 34 versterker
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1331 Gepost op: 16 December 2012, 23:13:33 »
En wil je een bocht aan leggen en dat op een heling doe het niet te steil en scherp,
vinden de treinen niet echt leuk


Laat de trein op de rails en niet op de openbare weg daar kan hij imers niet rijden
« Laatst bewerkt op: 16 December 2012, 23:15:12 door roy1986 »

roy1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
    • aux 34 versterker
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1332 Gepost op: 16 December 2012, 23:32:31 »
Bussen horen op de weg Treinen op de rails dat is wat ik weet.
Maar niet dat de bus de rail op gaat en en later weer af.
filmpje youtube

In Japan kan het wel zie het volgende pagina
It’s a Bus. It’s a Train. It’s Both!

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8628
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1333 Gepost op: 16 December 2012, 23:41:10 »
De geschiedenis herhaalt zichzelf dus maar weer eens. Is oud idee. Schienen Straßen Omnibus
Jeroen

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1334 Gepost op: 17 December 2012, 08:55:07 »
Als ik kijk hoeveel tijd het neemt om van de weg op de rails te komen en terug vraag ik mij af waar die enige tijdwinst vandaan haalt of de rails liggen in een gunstige lijn ten opzichte van de normale weg.