Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door RetroJack
Vandaag om 10:47:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 10:42:38
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 10:39:08
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 10:38:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:29:08
Roco modellen op aliexpress door Arjan6511
Vandaag om 10:28:37
verschil in montage plaat dieselmotor wagen door edwin1974
Vandaag om 10:28:02
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 10:07:27
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 09:59:44
Märklin 2025 door Corné81
Vandaag om 09:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:59:35
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 08:35:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 08:34:12
De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 08:27:38
Duits transport, waar in NL? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 07:13:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:27:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
25 October 2025, 19:51:02
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1262741 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #105 Gepost op: 11 October 2011, 14:16:27 »
Silvester, met je collega gaan praten dan !  ;D

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #106 Gepost op: 11 October 2011, 14:28:22 »
Zorg ervoor dat je bielzen heel blijven, in het echt gaan ze ook niet stuk

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #107 Gepost op: 11 October 2011, 14:30:45 »
Kortsluiting vermijden......
Gerrit F

Van de draad af....

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Berichten: 18276
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #108 Gepost op: 11 October 2011, 14:42:22 »
Zorg dat je brugspoor op de scenery aansluit....:

Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #109 Gepost op: 11 October 2011, 15:41:02 »
Silvester, met je collega gaan praten dan !  ;D

Ik zal hem er op attent maken!  ;D
Gr. Silvester

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #110 Gepost op: 11 October 2011, 16:54:38 »
Een treinstel is een vaste combinatie van bakken.

Laat dus geen bakken weg.

Plaatje het van "hele" treinstel:

(bron: Utrechts archief en Centraal Station)

Voeg ook geen overbodige bakken toe.

(bron: Nico Spilt)

Een treinstel heeft ook een eigen aandrijving.

(bron: Stichting TEE) Laat wel even duidelijk zijn dat het plaatje hier alleen staat ten behoeve van de humor, niet om de Stichting TEE belachelijk te maken omdat ze geen motorwagen hebben!

En een treinstel heeft ook altijd twee stuurstanden ten behoeve van een efficiente exploitatie.

(bron: http://www.db-eierkoepfe.lokfoto.de/)
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #111 Gepost op: 11 October 2011, 16:56:18 »
Waarvoor was die wit geverfd?
Ik heb geloof ik ergens gelezen dat het met hogesnelheids testen te maken had ofzo?
Lijkt me onwaarschijnlijk..
gr. Viktor

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #112 Gepost op: 11 October 2011, 16:57:48 »
Onwaarschijnlijk? Geen idee. ;) In ieder geval is het wel waar. :)
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #113 Gepost op: 11 October 2011, 16:59:54 »
Mat '54 voor HSL ?  :o
Wie weet daar meer over?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #114 Gepost op: 11 October 2011, 17:03:00 »
jup, was voor een hogesnelheidstest. Ik weet zo niet hoe hard dat spul ging, maar echt wereldschokkend was het niet.

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #115 Gepost op: 11 October 2011, 17:03:10 »
Het was een proef in de jaren '50, dus van een HSL was nog geen sprake. Er is onder andere wat informatie te vinden op http://www.seinarm.nl/ (even doorklikken naar mat'54-4 en zoeken naar opmerkingen treinstel 757). Niet alles speelt zich in het hier en nu af. ;)
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #116 Gepost op: 11 October 2011, 17:06:57 »
Oh ik lees het al ;P 160 km/u  ;D
gr. Viktor

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #117 Gepost op: 12 October 2011, 08:48:31 »
Waar is dit?

Lichtenhain, Oberweißbacher Bergbah
Op een van de foto's is een stukje van de draaischijf ook nog te zien. De schijf ligt direct na het perron van Lichtenhain.
No dress rehearsel, this is our life.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3993
  • de hondsrug baan
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #118 Gepost op: 12 October 2011, 12:08:45 »

Een forum met volgende foto's kwam ik gisteren tegen,gewoon geweldig vooral de laatste foto met de oudpapierfabriek.



http://www.modelleisenbahn-forum.info/cgi-bin/forum-modelleisenbahn-spur-z-n-tt-h0-0-1/YaBB_board-modelleisenbahn_modell_action-display_num-1292562438.html


mvgr Evert.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8244
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #119 Gepost op: 12 October 2011, 12:38:09 »
heren, let even op het onderwerp, Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan (maar dan wel met een knipoog  ;D)

Open een nieuw draadje als je ergens over uitgebreid verder wil Discussiëren (y)
Daarom is de Discussie over de locloods samengevoegd met dit topic
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 13:14:59 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob