Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:43:56
digitaal veranderd in 15 jaar door -Anton-
Vandaag om 17:01:53
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
Raadplaatje door Bob11
Vandaag om 14:29:45
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Sikje 225 door Eric B
Vandaag om 13:49:47
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1224517 keer)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1905 Gepost op: 14 March 2014, 20:09:39 »
Een kruising met tongen, voor als je je hele of halve Engelsmannen zat bent  ;)
« Laatst bewerkt op: 15 March 2014, 15:04:46 door J J H S. Reden: plaatje verdwijnt »
Jeroen

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1906 Gepost op: 14 March 2014, 20:19:40 »
Wat wij doen als de motor van de ICE het niet doet?????



Ook gewoon onder de motorkap kijken.....

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1907 Gepost op: 14 March 2014, 21:15:39 »
Nee joh, dat is de kofferbak. ;D
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1908 Gepost op: 14 March 2014, 21:16:43 »
't is net een Porsche, daar zit de motor ook in de kofferbak  ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1909 Gepost op: 15 March 2014, 09:33:08 »
over kofferbakken gesproken, ik moest denken aan de bak eend ;D ;D



deze rijdt ergens op een toeristisch baantje in de Ardeche
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Thurbo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1083
  • Avatar pic: GTW 2/6 Thurbo (CH)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1910 Gepost op: 15 March 2014, 10:15:00 »
Ze hebben er 2;
http://fr.m.wikipedia.org/wiki/Train_à_vapeur_des_Cévennes

Lijken wel heel veel op 'onze' 2200-den.
« Laatst bewerkt op: 15 March 2014, 19:52:56 door Peter Korsten. Reden: link gerepareerd »
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1911 Gepost op: 23 March 2014, 12:59:10 »
Als je wegen op je baan aanlegt, leg er dan geen voorsorteervakken naar zijstraten die niet bestaan neer.
Dat doet men in het echt ook niet:

Amsterdam Dennenrode, 23-03-2014.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1912 Gepost op: 23 March 2014, 14:42:41 »
Kan altijd nog erger.

Bechtweg Tilburg

Inmiddels al wel achterhaald beeld, staan nu zelfs al verkeerslichten, op de 2x2 baans weg.
Kruisende wegen nog altijd niet aangelegd.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1913 Gepost op: 23 March 2014, 15:20:48 »
die laatste, zie je meer (en logisch ook wel) je legt een ontsluitingsweg aan inclusief de kruisingen, scheelt enorm veel in de ombouwkosten later, zowel qua geld, tijd als overlast. Het lijkt onlogisch, maar in feit juist goed doordacht ;) tenminste... als er ooit maar gebruik van gemaakt gaat worden 8) 8)

over aansluitingen gesproken; sluit geen code 100 aan op code 70 rails....

Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1914 Gepost op: 23 March 2014, 15:34:24 »
Zo is dat. In de infra zeer gebruikelijk. Anders wordt het als je viaducten gaat aanleggen maar de weg nooit aanlegt. Zoals hier in Varsenare. De viaducten zijn uiteindelijk in 2012 weer gesloopt.

http://goo.gl/maps/vO5ZB


Grtz,
Niels
« Laatst bewerkt op: 23 March 2014, 16:17:12 door Niels B. Reden: Juiste locatie... »

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1915 Gepost op: 23 March 2014, 16:12:32 »
Leuk plaatje, Niels maar in Lubawka zien we toch iets anders.  ;)

Groeten,

Christoph

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1916 Gepost op: 23 March 2014, 16:17:25 »
Aangepast!  (y)

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1027
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1917 Gepost op: 23 March 2014, 16:53:23 »
Zo is dat. In de infra zeer gebruikelijk. Anders wordt het als je viaducten gaat aanleggen maar de weg nooit aanlegt. Zoals hier in Varsenare. De viaducten zijn uiteindelijk in 2012 weer gesloopt.

http://goo.gl/maps/vO5ZB

Als je er dan meteen bij schrijft dat je de Earth-versie moet bekijken èn flink moet inzoomen, dan zien we ook gelijk wat je bedoelt...

Mvg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26634
    • Pagina van klaas
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1918 Gepost op: 23 March 2014, 17:05:09 »
Hoeft niet. Als je in Streetview op de overweg westelijk van de groen pijl gaat staan, en je kijkt dan oostwaarts, dan zie je dat viaduct eenzaam in het landschap staan.

En voor wie denkt dat zulke dingen alleen in België voorkomen, in Nederland hebben we ook zo iets gehad. De viaducten voor de A3 hebben ruim 50 jaar in het Hollandse land gestaan. De A3 is nooit gerealiseerd, en de viaducten zijn inmiddels gesloopt, voor zover de tand des tijds dat nog niet had gedaan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1919 Gepost op: 23 March 2014, 17:14:22 »
Als je er dan meteen bij schrijft dat je de Earth-versie moet bekijken èn flink moet inzoomen, dan zien we ook gelijk wat je bedoelt...

Mvg,
Henk

Met je zelfredzaamheid is blijkbaar niets mis...   ;)
 
En inderdaad, niet typisch Belgisch. Leuke Wikipagina over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_nutteloze_werken

Grtz,
Niels