Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Märklin 2021 H0, nieuws van de fabrikant. door Bert van Gelder
Vandaag om 03:47:40
The Restoration Of A Train Carriage | Great Rail Restorations | Absolute History door roadster36
Vandaag om 02:44:34
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martin Welberg
Vandaag om 02:43:43
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door Ronald69
Vandaag om 01:14:03
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door barry1972
Vandaag om 00:52:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 00:38:51
Gratis gordijnen van Faller door KNed
Vandaag om 00:31:07
Draadloos Mobile Station? door KNed
Vandaag om 00:20:51
Modelspoorbaan Fleischmann door Frans Peeters
Vandaag om 00:15:04
Den Zoedel Tramt door RobK
Vandaag om 00:00:48
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door sdz1976
21 januari 2021, 23:56:22
Mat '36, 445. Zelfbouw. door GerardvV
21 januari 2021, 23:36:49
Mehano Blue Tiger DCC, loopt slecht. Decoder defect? door Ronald Halma
21 januari 2021, 23:35:46
Ontstaan van module/ diorama baan De Lagerweij door jaco1988
21 januari 2021, 23:27:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
21 januari 2021, 23:22:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
21 januari 2021, 23:18:06
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
21 januari 2021, 23:14:31
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
21 januari 2021, 23:00:07
Projekt 083-338 door 44
21 januari 2021, 22:42:25
Magnorail in grotere schalen door MOVisser
21 januari 2021, 22:30:15
Trix 2021, nieuws van de fabrikant door hansberekvam
21 januari 2021, 22:21:43
Tandradbaan Fleischmann; hellingshoek? door VictorPM
21 januari 2021, 22:00:45
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door Reinout van Rees
21 januari 2021, 21:50:42
Budget Wunderline deels naar snelweg door timtrein
21 januari 2021, 21:49:34
Deining in Dönsdorf door Reinout van Rees
21 januari 2021, 21:49:13
Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus door Remunj
21 januari 2021, 21:43:44
DR5000 met WLAN-maus. door Marcel112
21 januari 2021, 21:31:45
Cranicher Altbahn door Arjen52
21 januari 2021, 21:19:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DBCargo
21 januari 2021, 21:18:10
Schakelaar voor sein met 3 lampen door Joshua
21 januari 2021, 21:12:00
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 876155 keer)

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 2999
  • N Spoor Freak
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #60 Gepost op: 10 oktober 2011, 19:58:48 »
Hoezo geen NS 6400en voor en achter (in traktie) in een dienstzijnde reizigerstrein :)











Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4215
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #61 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:09:27 »
Ja, maar over realistische treinsamenstellingen gesproken:





oh en deze natuurlijk:



gr. Viktor
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2011, 20:11:14 door Viktor »

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2646
    • M'n treinbaan...
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #62 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:10:48 »
Geweldig draadje dit!  (y)


Gebruik geen verschillende tijdperken door elkaar...  ;D


Zet ook niet teveel Preisers op een kluitje, dat oogt onnatuurlijk...


Pas op met gipsen, je ballast is zo wit!

Groet,

Ronald
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2011, 20:38:34 door Ronald81 »
Je rolt van het één in het ander...

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 1946
  • Zelfportret
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #63 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:13:33 »
Beetje goed plannen kan ook geen kwaad.....

En ook kan het zinvol zijn om te kijken welke aannemer je aan je huis laat werken

En hier word het tijd dat je je hond niet te vaak naar je modelbouwprojecten laat kijken
Gerrit F

Van de draad af....

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4215
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #64 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:22:36 »
Als je een overweg op je baan hebt hou het dan realistisch:



en over die vele preisers, dit slaat echt alles:







gr. Viktor

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2646
    • M'n treinbaan...
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #65 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:30:39 »

Zorg er ook voor, dat je de nummerborden netjes op je locs plakt...


Locs in dubbeltractie kan ook best, maar hang er dan wel wat wagons achter...


Een locdepot mag best 'gevuld' zijn met verschillende 'behandelplaatsen', maar een kermis hoort hier niet thuis...

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

lgv

  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #66 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:33:41 »
zorg ook dat je treinstellen de juiste vignetten hebben  ;)


Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2646
    • M'n treinbaan...
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #67 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:38:22 »

Zorg er ook voor, dat je de ballast goed verdeelt, TUSSEN de dwarsliggers, en niet er OP...

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 7652
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #68 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:44:56 »
Vergeet niet perrons te maken bij je station:



(eigen foto's, hebben ook in de Metro gestaan :))
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2011, 21:22:36 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #69 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:49:32 »
Natuurlijk plaats je bij kopsporen een stootjuk.

[/url

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 7652
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #70 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:52:05 »
Klassieker ;D
Vr. groeten,
Bob

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1461
  • Het gaat om de reis, niet de bestemming ...
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #71 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:53:06 »
Is dat nou een goederen trein?
Al is de stoomlok nog zo snel, de diesel achterhaald hem wel. Helaas. Kijk ook eens in mijn draadje: LDC West

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3174
  • Team Mitropa
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #72 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:02:57 »
hier houden treintjes niet van....krijg je vierkante wielen.





eric

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18007
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #73 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:12:20 »

Foto van mijzelf.

Zet geen buitenlandse seinen op je Nederlandse baan, dat komt in het echt ook niet voor.


Foto van mijzelf. (NL-DE grens)

Zorg ervoor dat modulebakken mooi op elkaar aansluiten en dat er geen duidelijke scheiding is tussen de landschappen. Dat zie je in het echt ook nooit.


Foto van mijzelf.

Als je je baan aanpast, laat dan geen delen van wissels achter in de baan.


Foto van mijzelf.

Vervuil je treinen, in het echt zijn ze ook nooit schoon.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2011, 21:21:30 door Chris »

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1928
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #74 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:17:31 »
Euhm Chris, dat is geen deel van een wissel.. dat is een expantie las. gemaakt om o.a. wissels verderop in het emplacement te ontlasten van de druk die ontstaat bij uitzettende spoorstaven.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.