Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 12:51:25
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1231101 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1725 Gepost op: 13 September 2013, 20:59:41 »
Twee vinnik genoeg hoor.
een van net 11, en dan daar weer de moeder van.
Die laatste stond destijds op de geheven hef.
Afgesproken op een feestje, met de buurman van de feestneus. Die buurman was brugwachter.
Voordeel van een klein stadje; korte lijntjes.

de groeten van...
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1726 Gepost op: 13 September 2013, 21:05:59 »
Wat hebben ze met die ouwe brug gedaan? Openlucht Museum?
Is het wel waard, die doodsteek voor een beetje soepel verkeer in en uit de stad  ;D

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1727 Gepost op: 13 September 2013, 21:12:38 »
De oude brug is gesloopt. Vakwerkding uit 18zoveel, in '40 en '45 verwoest en in de IJssel gestort, toch weer opgelapt en in dienst gebleven tot 1998.
Op het laatst mocht er geen vrachtverkeer meer over, en mochten zelfs de streekbussen er niet meer tegelijk overheen.
Ik was altijd blij als ik er veilig over was.
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

SjoerdB

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1728 Gepost op: 13 September 2013, 21:27:58 »
Op de webiste van de stentor meer info over het incident op de stadsbrug Kampen.

Wat ik eruit opmaak hebben een haperend camerasysteem en de daaropvolgende inschatting van de bedienaar tot de situatie geleid. Lijkt me toch een interressante situatie om na te bouwen met Faller Car System en magnorail modelfiets  ;)

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1729 Gepost op: 14 September 2013, 13:25:49 »
Als je het vervoer van een bovenleidingsmast wilt namaken, zet zo'n mast dan niet rechtop op een vrachtwagen, doen ze in het echt ook niet ivm tunnels, verkeerslichten ed.



groet René

René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

treinenhobby

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1730 Gepost op: 20 September 2013, 20:09:40 »
Mocht je zelf bestemmingen gaan plakken op je trein, zorg er dan voor dat de plaatsnamen goed gespeld zijn.
Anders staat dat zo knullig...


Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1193
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1731 Gepost op: 20 September 2013, 20:45:57 »
Zeker speciale actie van Apenheul......

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1732 Gepost op: 20 September 2013, 21:07:45 »
 ;D ;D ;D (y)
En de pendelbussen, die worden ingezet hebben speciaal voor deze gelegenheid weer de historisch zo verantwoorde en mooie bestemming:
Rijkskantoren/Apenheul...  8)

Frans die zich verontschuldigt hiervan nu even geen plaatje te kunnen posten...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

treinenhobby

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1733 Gepost op: 20 September 2013, 21:14:07 »
2 smaken op de foto:



En dan nog de tip:
Mocht je de bestemming willen afkorten, doe dat dan wel consequent.
Anders kan dat verwarrend werken voor de reizigers.
« Laatst bewerkt op: 20 September 2013, 21:29:24 door treinenhobby »

a.moonen

  • Offline Offline
  • Berichten: 551
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1734 Gepost op: 20 September 2013, 21:14:25 »
Geen spellingscontrole zeker?  :D

a.moonen

  • Offline Offline
  • Berichten: 551
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1735 Gepost op: 20 September 2013, 21:15:12 »
op weg naar de belastingdienst?  ;D

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1736 Gepost op: 21 September 2013, 11:11:51 »
Ja, ze hadden er alleen een / tussen moeten zetten ipv een -  ;D

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1209
  • Spoor N
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1737 Gepost op: 22 September 2013, 09:20:14 »
Als je met een ICE wilt gaan rijden, maar niet voldoende geld hebt om een volledige set te kopen, stop er dan geen oude rijtuigen tussen, dat doen ze in het echt ook niet
[

(screenshot uit een youtubefilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Dch-t-MQylE)
Grt, Wim

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1209
  • Spoor N
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1738 Gepost op: 22 September 2013, 09:25:45 »
En dan denk je misschien "nou, dan rijd ik wel met alleen een motorwagen." Dat kan natuurlijk hélémaal niet!
Grt, Wim

mrinsane

  • Modelspoor-digi-beet
  • Offline Offline
  • Berichten: 274
  • NS 1300 - NS 1100
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1739 Gepost op: 22 September 2013, 09:31:17 »
Hahahaha, wat erg!!! ::)
Mvg,
MrInsane, [Paul]

* N-spoor - ..
* Tijdperk III/IV

Bad Breijtenberg
Bad Breijtenberg goes Digital