Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 21:40:36
booster vraag
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:20:27
Wat was jullie allereerste loc?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:10:02
Wat te doen met oude catalogi
door
sncf231e
Vandaag
om 21:09:10
Her-(her-)beginnen
door
Overet
Vandaag
om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 20:57:06
Terugverende koppeling
door
phdirk
Vandaag
om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
phdirk
Vandaag
om 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
Vandaag
om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
Vandaag
om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:27:03
Vitrinekast
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 18:44:53
MoBaBro.de
door
henk
Vandaag
om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Tedo
Vandaag
om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Tedo
Vandaag
om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80'
door
Niels B
Vandaag
om 17:26:13
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:57:56
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 16:20:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Pauldg
Vandaag
om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
Vandaag
om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:25:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoge en Lage koppeling in één trein (gelezen 2032 keer)
Maertus
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 1
Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Gepost op:
04 October 2011, 21:52:31 »
Ik ben benieuwd of er wel eens een trein is geweest waarin een treinstel (of meerdere) met hoge Scharfenbergkoppeling koppeling (mat '64 en later) én een treinstel (of meerdere) met lage Scharfenbergkoppeling (Plan U / mat '54 of lager) in voorkwam.
Maakt niet uit of er een wagon / koppelboom / loc / koppelwagen / of iets ander tussenzit... maar gewoon die combinatie in één trein!
Maakt ook niet uit of het een slooprit / museumrit / of slechts stilstaand gekoppeld (geparkeerd).
Gezien het feit dat er op het Haarlemmermeerspoor / Jollenpad wel eens een loc met plan V achter een ander ritje werd "geplakt" was ik benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen???
Ik hoop echt dat u mij kunt helpen??? Ik zou u zeeeeeeeer dankbaar zijn!!!
Oja; bijvoorbeeld een losse "mat54 bak" (in)direct gekoppeld aan een "mat64 bak" (of moderner) zou ik ook al fantastisch vinden!!!
en dan met betrekking tot modelspoor: Komt dit hier wel eens voor, zo'n dergelijke combinatie?
Ik hoop op reacties! Zou ik top vinden!
Gelogd
1200blauw
Online
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #1 Gepost op:
13 October 2011, 22:57:35 »
Volgens mij kan dat per definitie niet, of begrijp ik je nu verkeerd? Scharffenbergs moeten bij mijn weten op dezelfde hoogte zitten om te kunnen koppelen. Het zou hooguit kunnen met een koppelwagen, maar dat is dan in bijvoorbeeld een slooptransport geweest lijkt me, zeker niet in reguliere dienst.
Gelogd
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1806
gevorderd beginner
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #2 Gepost op:
14 October 2011, 06:28:44 »
Goedemorgen!
Niet om het een of ander, maar ik denk dat je hier:
http://somda.nl/forum/10958/h_hoge%20koppeling/
die vraag ook gesteld hebt, en beantwoord gekregen.
nu kan het zijn dat je hoopt op een ander antwoord, en daar is verder ook niks mis mee in mijn opinie.
zelf heb ik verder geen idee of hoge en lage koppelingen in een trein hebben gereden. een logisch antwoord zou zijn: alleen dmv koppelwagen..
Groet
Johan
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein