Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat was jullie allereerste loc?
door
TonM
Vandaag
om 18:03:52
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
wob
Vandaag
om 18:00:53
booster vraag
door
Dirk
Vandaag
om 17:58:30
MoBaBro.de
door
henk
Vandaag
om 17:54:00
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
Vandaag
om 17:50:58
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Tedo
Vandaag
om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Tedo
Vandaag
om 17:41:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:37:38
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80'
door
Niels B
Vandaag
om 17:26:13
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:03:47
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:57:56
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 16:20:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Pauldg
Vandaag
om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:40:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 14:16:04
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
Vandaag
om 13:00:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Benelux795
Vandaag
om 12:57:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:25:04
Molenbaan (werktitel)
door
ruudns
Vandaag
om 12:13:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:33:28
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:13:57
Terugverende koppeling
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:05:05
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
Vandaag
om 08:21:30
Liliput karwendel expres onderdelen
door
Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoge en Lage koppeling in één trein (gelezen 2030 keer)
Maertus
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 1
Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Gepost op:
04 October 2011, 21:52:31 »
Ik ben benieuwd of er wel eens een trein is geweest waarin een treinstel (of meerdere) met hoge Scharfenbergkoppeling koppeling (mat '64 en later) én een treinstel (of meerdere) met lage Scharfenbergkoppeling (Plan U / mat '54 of lager) in voorkwam.
Maakt niet uit of er een wagon / koppelboom / loc / koppelwagen / of iets ander tussenzit... maar gewoon die combinatie in één trein!
Maakt ook niet uit of het een slooprit / museumrit / of slechts stilstaand gekoppeld (geparkeerd).
Gezien het feit dat er op het Haarlemmermeerspoor / Jollenpad wel eens een loc met plan V achter een ander ritje werd "geplakt" was ik benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen???
Ik hoop echt dat u mij kunt helpen??? Ik zou u zeeeeeeeer dankbaar zijn!!!
Oja; bijvoorbeeld een losse "mat54 bak" (in)direct gekoppeld aan een "mat64 bak" (of moderner) zou ik ook al fantastisch vinden!!!
en dan met betrekking tot modelspoor: Komt dit hier wel eens voor, zo'n dergelijke combinatie?
Ik hoop op reacties! Zou ik top vinden!
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2883
Twentelijn 1968-1980
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #1 Gepost op:
13 October 2011, 22:57:35 »
Volgens mij kan dat per definitie niet, of begrijp ik je nu verkeerd? Scharffenbergs moeten bij mijn weten op dezelfde hoogte zitten om te kunnen koppelen. Het zou hooguit kunnen met een koppelwagen, maar dat is dan in bijvoorbeeld een slooptransport geweest lijkt me, zeker niet in reguliere dienst.
Gelogd
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1806
gevorderd beginner
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #2 Gepost op:
14 October 2011, 06:28:44 »
Goedemorgen!
Niet om het een of ander, maar ik denk dat je hier:
http://somda.nl/forum/10958/h_hoge%20koppeling/
die vraag ook gesteld hebt, en beantwoord gekregen.
nu kan het zijn dat je hoopt op een ander antwoord, en daar is verder ook niks mis mee in mijn opinie.
zelf heb ik verder geen idee of hoge en lage koppelingen in een trein hebben gereden. een logisch antwoord zou zijn: alleen dmv koppelwagen..
Groet
Johan
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein