Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:10:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 20:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 20:26:23
Roco 2025
door
IJmc
Vandaag
om 20:10:10
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:56:02
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
Vandaag
om 19:51:16
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:39:08
Aanpassing dressoirbaan
door
Syb030
Vandaag
om 19:26:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
dennie
Vandaag
om 19:23:22
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
Mark D.
Vandaag
om 19:16:54
Tapatalk
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:16:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Gerrit H
Vandaag
om 19:11:18
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:04:21
Halte Assel, een nieuw baantje in H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:04:19
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:51:23
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
Vandaag
om 18:44:21
BLS Vectron ( LS Models) Function Mapping
door
erwin janssens
Vandaag
om 18:41:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 18:26:32
Jacquelinger Lokalbahn goes DCC-EX (met wired throttle !)
door
Marijn
Vandaag
om 18:18:28
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 18:11:15
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 17:57:28
Bahnstrecke 5867
door
DJV
Vandaag
om 17:55:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
Vandaag
om 17:35:16
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:27:52
Acme nieuwe ICNG
door
Huup
Vandaag
om 17:21:10
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:20:38
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
william_2
Vandaag
om 17:20:23
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5
door
ruudns
Vandaag
om 17:19:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 17:16:58
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:06:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoge en Lage koppeling in één trein (gelezen 2062 keer)
Maertus
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 1
Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Gepost op:
04 October 2011, 21:52:31 »
Ik ben benieuwd of er wel eens een trein is geweest waarin een treinstel (of meerdere) met hoge Scharfenbergkoppeling koppeling (mat '64 en later) én een treinstel (of meerdere) met lage Scharfenbergkoppeling (Plan U / mat '54 of lager) in voorkwam.
Maakt niet uit of er een wagon / koppelboom / loc / koppelwagen / of iets ander tussenzit... maar gewoon die combinatie in één trein!
Maakt ook niet uit of het een slooprit / museumrit / of slechts stilstaand gekoppeld (geparkeerd).
Gezien het feit dat er op het Haarlemmermeerspoor / Jollenpad wel eens een loc met plan V achter een ander ritje werd "geplakt" was ik benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen???
Ik hoop echt dat u mij kunt helpen??? Ik zou u zeeeeeeeer dankbaar zijn!!!
Oja; bijvoorbeeld een losse "mat54 bak" (in)direct gekoppeld aan een "mat64 bak" (of moderner) zou ik ook al fantastisch vinden!!!
en dan met betrekking tot modelspoor: Komt dit hier wel eens voor, zo'n dergelijke combinatie?
Ik hoop op reacties! Zou ik top vinden!
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2940
Twentelijn 1968-1980
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #1 Gepost op:
13 October 2011, 22:57:35 »
Volgens mij kan dat per definitie niet, of begrijp ik je nu verkeerd? Scharffenbergs moeten bij mijn weten op dezelfde hoogte zitten om te kunnen koppelen. Het zou hooguit kunnen met een koppelwagen, maar dat is dan in bijvoorbeeld een slooptransport geweest lijkt me, zeker niet in reguliere dienst.
Gelogd
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1805
gevorderd beginner
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #2 Gepost op:
14 October 2011, 06:28:44 »
Goedemorgen!
Niet om het een of ander, maar ik denk dat je hier:
http://somda.nl/forum/10958/h_hoge%20koppeling/
die vraag ook gesteld hebt, en beantwoord gekregen.
nu kan het zijn dat je hoopt op een ander antwoord, en daar is verder ook niks mis mee in mijn opinie.
zelf heb ik verder geen idee of hoge en lage koppelingen in een trein hebben gereden. een logisch antwoord zou zijn: alleen dmv koppelwagen..
Groet
Johan
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein