Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025
door
FritsT
Vandaag
om 20:21:31
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 20:11:05
Wat doen jullie als het koud wordt?
door
Sylvester
Vandaag
om 19:59:02
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
Vandaag
om 19:58:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:58:08
Welke wielreiniger
door
Jan Bennink
Vandaag
om 19:55:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Pauldg
Vandaag
om 19:52:15
Koploper overzetten naar iTrain
door
Martin Domburg
Vandaag
om 19:37:20
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:56:52
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Noordernet
Vandaag
om 18:27:51
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 18:18:41
ROCO 66420
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:28:12
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 16:57:39
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
FritsT
Vandaag
om 16:56:26
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Pauldg
Vandaag
om 16:54:54
Leubachtalbahn
door
Krokodil68
Vandaag
om 16:44:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:28:49
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:19:55
Da's Daz 2
door
tothebeach
Vandaag
om 15:28:12
Piko 2025
door
VAM65
Vandaag
om 13:25:02
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 12:35:45
Standerdmolen
door
MOVisser
Vandaag
om 11:16:36
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 11:11:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM
door
Rick
Vandaag
om 11:04:28
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
meino
Vandaag
om 10:54:03
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:32:02
Roco 2025
door
Bertje B
Vandaag
om 09:59:50
Onbekend analoog bouwsteentje
door
henk
Vandaag
om 09:56:48
PIKO sounddecoder NS2200 instellingen
door
mamory
Vandaag
om 09:19:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoge en Lage koppeling in één trein (gelezen 2044 keer)
Maertus
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 1
Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Gepost op:
04 October 2011, 21:52:31 »
Ik ben benieuwd of er wel eens een trein is geweest waarin een treinstel (of meerdere) met hoge Scharfenbergkoppeling koppeling (mat '64 en later) én een treinstel (of meerdere) met lage Scharfenbergkoppeling (Plan U / mat '54 of lager) in voorkwam.
Maakt niet uit of er een wagon / koppelboom / loc / koppelwagen / of iets ander tussenzit... maar gewoon die combinatie in één trein!
Maakt ook niet uit of het een slooprit / museumrit / of slechts stilstaand gekoppeld (geparkeerd).
Gezien het feit dat er op het Haarlemmermeerspoor / Jollenpad wel eens een loc met plan V achter een ander ritje werd "geplakt" was ik benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen???
Ik hoop echt dat u mij kunt helpen??? Ik zou u zeeeeeeeer dankbaar zijn!!!
Oja; bijvoorbeeld een losse "mat54 bak" (in)direct gekoppeld aan een "mat64 bak" (of moderner) zou ik ook al fantastisch vinden!!!
en dan met betrekking tot modelspoor: Komt dit hier wel eens voor, zo'n dergelijke combinatie?
Ik hoop op reacties! Zou ik top vinden!
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2911
Twentelijn 1968-1980
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #1 Gepost op:
13 October 2011, 22:57:35 »
Volgens mij kan dat per definitie niet, of begrijp ik je nu verkeerd? Scharffenbergs moeten bij mijn weten op dezelfde hoogte zitten om te kunnen koppelen. Het zou hooguit kunnen met een koppelwagen, maar dat is dan in bijvoorbeeld een slooptransport geweest lijkt me, zeker niet in reguliere dienst.
Gelogd
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1804
gevorderd beginner
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #2 Gepost op:
14 October 2011, 06:28:44 »
Goedemorgen!
Niet om het een of ander, maar ik denk dat je hier:
http://somda.nl/forum/10958/h_hoge%20koppeling/
die vraag ook gesteld hebt, en beantwoord gekregen.
nu kan het zijn dat je hoopt op een ander antwoord, en daar is verder ook niks mis mee in mijn opinie.
zelf heb ik verder geen idee of hoge en lage koppelingen in een trein hebben gereden. een logisch antwoord zou zijn: alleen dmv koppelwagen..
Groet
Johan
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein