Ik hoop dat deze discussie over de keuze voor selectrix nu een keer gestopt word. Ik kies voor selectrix en een ander voor dcc daar hoeft niet over gediscuseerd te worden, ieder zijn keuze.
Leg mij dat eens uit van die argumenten
Ik heb gekozen voor selectrix, om het eenvoud van het system, en daar bedoel ik mee dat het protocol van selectrix eenvoudig is, waardoor ik het meeste electronica voor selectrix zelf kan ontwerpen en bouwen.
Via kennissen heb kennis verkregen over selectrix. Op het internet heb ik veel over selectrix gelezen en zo mijn kennis opgedaan.
Op mijn baan rij ik met niet meer dan acht locomotieven en niet eens tegelijk, 10 wissels en wat ontkoppel rails dus heb ik geen uitgebreid digitale sturing nodig.
Voor zover ik kan beoordelen is dcc niet echt nodig voor mijn baan.
Wat dat betreft is selectrix prima voor mijn geschikt.
Het enige wat ik nodig heb om te starten is 3 functie decoders 2 encoders een centraal control en een lok control, met deze spullen is mijn baan gedigitaliseerd, en uit breiden is erg eenvoudig.
En dat kost mij nog geen 200 euro, de loc decoders niet mee gerekend.
Wil ik overstapen op dcc is dat erg makelijk (de trix locdecoders kunnen ook dcc spreken)
Selextrix is een stabiel system en is zeer gemakelijk uit te breiden en het werken er mee is ook zeer eenvoudig.