Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 17:36:21
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 17:35:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:23:51
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:20:02
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 15:56:09
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 15:47:06
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
Vandaag om 15:42:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
Vandaag om 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
Vandaag om 14:22:42
Sikje 225 door spoorijzer
Vandaag om 14:05:04
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:41:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 12:59:21
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 12:57:55
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
Vandaag om 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
Vandaag om 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 08:55:50
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
16 July 2025, 20:00:59

Auteur Topic: NSinModel blijft aktief..  (gelezen 63164 keer)

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
Re:NSinModel Gestopt
« Reactie #90 Gepost op: 22 November 2012, 22:50:52 »
Geen reactie?!?

Ontzettend jammer dat deze info niet meer te raadplegen is!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 23 November 2012, 08:45:09 »
 :-\ Nee, het bestuur kan daar schijnbaar niets over kwijt. Er was eens sprake van dat in iedergeval de oude database een plekje zou kunnen krijgen iav een nieuwe opzet door Marco. Geen idee waar het nu stokt :'(. Het blijft jammer dat deze bron van info niet meer beschikbaar is. Ik vul wel zelf de "treinenlijst" nog aan met nieuwe info, maar helaas zitten er geen foto's bij.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #92 Gepost op: 24 November 2012, 21:57:07 »
Inderdaad erg jammer. Er is nog ergens een kopie van de oude website, waarom die niet 1 op 1 hier (of ergens anders?) neerzetten? Dan kan er gewerkt worden aan een nieuwe versie maar is het toch nog te raadplegen.

Koen

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #93 Gepost op: 24 November 2012, 22:25:35 »
is idd zonde.
had het gewoon laten staan todat er een nieuwe site was.
nu heeft niemand wat.

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #94 Gepost op: 24 November 2012, 22:31:22 »
Volgens mij is dit zo onderhand redelijk 'trekken aan een dood paard' aan het worden...  er komt totaal geen reactie meer dus ik zou maar nergens meer op rekenen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #95 Gepost op: 24 November 2012, 22:33:58 »
Maar waarom wordt die website dan niet aan iemand anders gegeven? Er zijn volgens mij zat mensen die hem wel zouden willen hosten en onderhouden (inclusief ikzelf, heb dat al meerdere malen aangeboden).

Koen

Deka

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 25 November 2012, 07:17:24 »
Jullie zijn wat ongeduldig, hoor. Na de vraag van Koen, enkele dagen geleden, ben ik begonnen dit te proberen te achterhalen. Erg veel heb ik nog niet ontdekt.
Het oude bestuur (waarvan dus nu niets meer aanwezig is) heeft indertijd even contact gehad met de originele maker van de database.
Dié wilde het geheel in eigen beheer houden, en alleen de hosting bij BNLS onderbrengen. Daarbij moest gebruik gemaakt worden van software, welke moeilijk met de forumsoftware te verenigen was.
Wij kennen allemaal het verdere verloop van deze geschiedenis. Na een lange, bestuursloze periode, trad het huidige bestuur aan zonder overdracht van deze zaak. Het geheel strandde op drie zaken:
1. de originele eigenaar wilde eigenlijk het geheel niet uit handen geven.
2. het is softwarematig een moeilijke zaak, met veel werk.
3. het vullen en bijhouden vraagt méér menskracht dan onze kleine vrijwilligersorganisatie kan inbrengen.

Zo lang deze drie punten niet zijn opgelost, kan je blijven roepen, maar zal er niets gebeuren. Er is dus overeenstemming met de eigenaar nodig, een softwaredeskundige om de database op/om te zetten, en mensen om het geheel te vullen en up-to-date te houden.
Vrijwilligers kunnen zich per PB melden bij het bestuur.
Ik heb dus al Koen, Jan-Albert, Jan en Ruud genoteerd.
« Laatst bewerkt op: 25 November 2012, 10:21:04 door Dick van der Knaap »

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #97 Gepost op: 25 November 2012, 10:30:09 »
Wat Dick zegt klopt als een bus. Ik heb deze vraag niet kunnen terugvinden in de notulen van het vorige bestuur. Willen we NSinModel hosten als een subboard dan zijn er vrijwilligers nodig die er voor zorgen dat de informatie up to date blijft.

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 25 November 2012, 10:39:00 »
Dat was denk ik ook Marco's probleem. Je moet al bijna in een treinenzaak werken, wil je alle wagonnummers, verkoopnummers en varianten zien langs komen. Verder moet je er een foto van kunnen maken. Als je van één roco groene VAM bv al ca 20 verschillende wagonnummers hebt door de jaren heen, dan snapt iedereen dat dit een probleem is. Je zou dan één foto van het type/kleur wagon kunnen nemen en die bij alle wagennummers zetten. Dat deed Marco ook veelal.
« Laatst bewerkt op: 25 November 2012, 10:49:46 door ruudns »
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

1202

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 25 November 2012, 11:16:39 »
Zou er geen draagvlak te vinden zijn voor een Wiki achtig concept van NS in model en/of http://www.bahn.hfkern.de? Op deze manier zijn gebruikers zelf verantwoordelijk voor het vullen van de pagina's. Eerst beginnen met Nederlandse rijtuigen en als dit goed loopt uitbreiden met andere landen?

Je zou kunnen vastleggen welke gegevens er minimaal in moet staan, de extra gegevens zouden dan weer door andere gebruikers aangevuld kunnen worden. Wellicht zijn er vrijwilligers te vinden om een start te maken met zo'n database? (Doe ik ook een duit in het zakje ;)) Het zou voor mij een welkome aanvulling kunnen zijn op de forumonderdeel waar de treinsamenstellingen besproken worden.

Mvg,
Marc

Gerrit F

• Offline Offline
  • Zelfportret
« Reactie #100 Gepost op: 25 November 2012, 11:30:51 »
Al geruime tijd is men met dit onderwerp bezig.

Zelf heb ik destijds (eind 2009) contact gehad met de maker van NSinModel en vervolgens heb ik het één en ander aan het toenmalige bestuur voorgelegd.
Die hebben dat zeg maar min of meer opgepakt en zou bij mijn weten o.a. Peter Korsten zich met de uitvoering bezig gaan houden.

2. het is softwarematig een moeilijke zaak, met veel werk.
Niet echt.

Ik heb zelf enige jaren als vrijwilliger voor BNLS gewerkt aan de Merkenlijst voor de Encyclopedie. Voor het invullen heb ik dankbaar gebruik gemaakt van een programma op basis van MySQL wat Ronald Koerts voor mij heeft gemaakt en het invulwerk een fluitje van een cent is.
Dat zelfde programma is met enige aanpassingen, althans dat is wat men mij heeft verteld, te gebruiken voor het maken van de NS in Model database.

Ik denk dat met een eenvoudig programma als MySQL, een goed team onder goede begeleiding best in staat zal zijn om dit allemaal voor elkaar te krijgen.
Bovendien als 'de buitenwacht' zoals leverancier e.d. er bij betrokken worden en ook zien dat hun Nederlands georiënteerde producten min of meer gratis worden gepromoot dan verwacht ik die wel in staat zijn om de gewenste gegevens aan te leveren en dan gaat het vast een mooi, nuttig en succesvol deel van de totale informatiepakket van BNLS worden.
« Laatst bewerkt op: 25 November 2012, 11:45:57 door Gerrit F. Reden: Moment eerste contact toegevoegd. »
Gerrit F

Van de draad af....

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 26 November 2012, 09:01:25 »
Zou er geen draagvlak te vinden zijn voor een Wiki achtig concept van NS in model [...]

Nee, zoiets wil je echt een in database doen. Een wiki is hiervoor ongeschikt.

Die hebben dat zeg maar min of meer opgepakt en zou bij mijn weten o.a. Peter Korsten zich met de uitvoering bezig gaan houden.

Huh, hoe kom je daar nou bij? Ik heb op een gegeven moment voorgesteld om een volkomen nieuwe modellen-database te gaan bouwen en de programmatuur om die database te ontsluiten. Dat zou volledig los staan van NSinModel. Aangezien die laatste door het bestuur (of althans een deel daarvan) werd binnengesluisd en er geen ondersteuning voor mijn initiatief was, is het daarbij gebleven.

Oftewel, ik heb niets te maken gehad met NSinModel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gerrit F

• Offline Offline
  • Zelfportret
« Reactie #102 Gepost op: 26 November 2012, 09:24:25 »
@ Peter,

Is al weer een tijdje geleden en ik kan uiteraard niet meer op beheer kijken hoe het één en ander was voorgesteld, dus moest ik dit uit mijn geheugen opdiepen en ja zelfs ik maak wel eens fouten.... 8)

Blijft de grote vraag nog steeds, hoe het met de ontwikkelingen staan.
Gerrit F

Van de draad af....

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 26 November 2012, 10:36:52 »
Het grote probleem is mankracht. Je hebt minimaal één vrijwilliger nodig die zich volledig hiermee bezig houdt en die hebben we simpelweg niet, nog afgezien van andere problemen waar ik niet genoeg van heb meegekregen om er een uitspraak over te kunnen doen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

eric10nl

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #104 Gepost op: 26 November 2012, 11:06:24 »
Volgens mij hebben zich al voldoende mensen aangeboden om een bijdrage te leveren hieraan.

Ik wil/kan helaas hiervoor niet de kar gaan trekken maar eventueel helpen bij invoeren daar sta ik zeker voor open. Heb als ik even ga zoeken ook nog wel wat oude printjes e.d. liggen.

Eric
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train