Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rails roestig verven door henk
Vandaag om 17:53:05
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:42:57
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 17:39:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 17:31:23
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 17:29:36
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 17:25:48
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 17:22:30
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Ben
Vandaag om 17:10:50
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door ceuleer
Vandaag om 16:57:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:22:45
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:16:08
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 15:06:29
US diorama in H0 door Frits C
Vandaag om 14:12:42
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door bask185
Vandaag om 14:09:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 11:51:07
Frans loodsje et cetera door Theo Mol
Vandaag om 11:26:18
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door spoorijzer
Vandaag om 11:25:31
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 09:49:40
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door 1200blauw
Vandaag om 09:46:04
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
Vandaag om 09:27:54
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:40:43
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 07:52:50
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door KNed
16 June 2025, 23:11:16
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door C_Jabaaij
16 June 2025, 22:45:02
Raadplaatje door Hlv53
16 June 2025, 22:22:47
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
16 June 2025, 22:15:51
Een nieuw begin door dreezy
16 June 2025, 20:02:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
16 June 2025, 19:30:22
Fleischmann 6052 draaischijf aansturen met een L293D Motor-Shield? door bask185
16 June 2025, 16:48:30
  

Auteur Topic: Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken  (gelezen 200285 keer)

Gert1

  • Gast
Hoe het juridisch in elkaar steekt in DK weet ik niet, maar het zou best wel eens kunnen dat alleen de Holding failliet is.
In dat geval zouden hun merken HobbyTrade en ADE best wel eens de dans kunnen ontspringen.

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
wat...staat er eigenlijk ?

In dit draadje wordt je wel geacht Deens / Zweeds / Noors te kunnen lezen Chris.  ;D

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7282
wat...staat er eigenlijk ?

Der er Google oversætter opfundet..  ;D
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7282
Hector Rail Koopt 42 rijtuigen voor de dienst in Zweden die
langere tijd in Nederland dienst hebben gedaan.

http://www.hectorrail.com/latest_06.asp?sida=2&um=1&id=930
Mvh Steef

Gert1

  • Gast
Welk type rijtuigen kopen ze dan? ICK?

mvg,
Gert

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7282
Even opgezocht in het SJK.

http://www.kevinevers.nl/ICL.htm
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7282
Hector Rail has bought from NS Financial Services carriages of the NS type ICK (not ICL). They were built for Deutsche Bahn in 1963 by Waggonfabrik Uerdingen. When in service in Germany they were admitted for a maximum speed of 200 km/h. In the Netherlands they were admitted for a maximum speed of 160 km/h.
1st class: 54 seats (36 coaches)
2nd class: 72 seats (96 coaches)
2nd class + luggage compartment: 44 seats (18 coaches)
DB sold 150 BM235 to NS in 2000 and NS used the reclassed ICK coaches between 2002 and 2009. Their interior was modernized and the NS-colours yellow/blue were applied on the exterior. They were used in intercity trains Den Haag – Venlo/Heerlen and Haarlem – Maastricht.
In 2009 they became redundant with the introduction of more new VIRM-4 EMU’s.
Mvh Steef

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Citaat van: Hector Rail
During the last ten years, the coaches have been used for traffic in the Netherlands.
Volgens mij staan ze inmiddels zowat 10 jaar stil  8)

Ik ben benieuwd of die karren het nog een beetje doen na zoveel jaren stilstand.

Stel je voor: Malmö - Stockholm in een ICK. 3 uur lang. Brrr.
« Laatst bewerkt op: 27 March 2013, 16:01:55 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
nou nou 10 jaar..... volgens mijn foto-archief verdween ICK in 2009 uit de rijdende dienst, is toch "maar" 4 jaar geleden hoor...

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
De firma HectorRail een beetje kennende, gok ik dat ze alle 1e klasse rijtuigen (36 stuks) en 6 rijtuigen met bagageafdeling hebben gekocht. Daar kunnen ze dan mooi 6 stammetjes van 7 rijtuigen mee maken, das ongeveer een gangbare treinlengte in Zweden. Maar dat horen we vast nog wel.
En ik denk dat het interieur wel een zeer uitgebreide metamarfose (Lees: stripbeurt) ondergaat voor de rijdende dienst in gaan in Zweden.

Groet Peter,

Gert1

  • Gast
De heren achter Hobbytrade maken een doorstart onder een nieuwe naam: F 2010
Zie: http://www.f2010.dk/

mvg,
Gert

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Hello Gert.
As far I know it is not correct what you write.

The former company Hobbytrade was not "one" company. Hobbytrade was an alliance of several small companies (not all of these companies were known in public). That depended from, who invested money for the concrete project.

So in the past there existed a company called "F2010", also. That company was (for example) responsible for the danish steam-locos and the danish coaches.

So "F2010" ist not really new. But I don't know exactly, who owned (financed) that company in the past and who was "only" the director (whithout spending money).


So to point it out:
"F2010" (as far I know now) in the future will only "produce" and distribute parts of the old danish Hobbytrade-programm and the laser-cut models from HMB. I'm nearly sure, that they would not "produce" and distribute such items like the "Doppelstockwagen" and the Henschel locos in the future (and perhaps the forthcomming Gravita, if that loco would be realized).


greetings
Ralf


De heren achter Hobbytrade maken een doorstart onder een nieuwe naam: F 2010
Zie: http://www.f2010.dk/

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 20 April 2013, 13:11:11 door Ralf Wittkamp »

Gert1

  • Gast
Ik zeg ook niet dat het een nieuwe firma is. En inderdaad bestaat deze firmanaam al langer. Ik kwam bij de Deense Kamer van Koophandel er al een paar jaar geleden gegevens van tegen. De firma staat op naam van dezelfde heren die achter Hobbytrade stonden. En op hun website zie je een aantal modellen die tot voor kort onder de naam Hobbytrade werden aangeboden. Zelfs de reclame-kreet ('Modeltog og modelbygninger i verdensklasse') is identiek.

Hoe hun toekomstig programma er uit zal zien valt nog niet te zeggen.
Afwachten maar.

mvg,
Gert

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Hello Gert.
Of course you don't say/write that. But some readers can guess your infotmation like that :). And of course I won't "attack" you.

I know, that you have very good knowledge of the danish language (which I don't have). I have some other sources of information, instead.

So let us wait and see what would happen in the future with the "former" Hobbytrade models (my focus lays on the Henschel-locos).


greetings
Ralf


Ik zeg ook niet dat het een nieuwe firma is. ...
mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
No worries Ralph, I don't feel 'attacked'.  :)

I will ask some of my Danish model railroad friends what is their opinion regarding the situation.

Kind regards,
Gert