Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Hasenwald
Vandaag om 23:00:34
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
  

Auteur Topic: Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken  (gelezen 205495 keer)

Gert1

  • Gast
Hoe het juridisch in elkaar steekt in DK weet ik niet, maar het zou best wel eens kunnen dat alleen de Holding failliet is.
In dat geval zouden hun merken HobbyTrade en ADE best wel eens de dans kunnen ontspringen.

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
wat...staat er eigenlijk ?

In dit draadje wordt je wel geacht Deens / Zweeds / Noors te kunnen lezen Chris.  ;D

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
wat...staat er eigenlijk ?

Der er Google oversætter opfundet..  ;D
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Hector Rail Koopt 42 rijtuigen voor de dienst in Zweden die
langere tijd in Nederland dienst hebben gedaan.

http://www.hectorrail.com/latest_06.asp?sida=2&um=1&id=930
Mvh Steef

Gert1

  • Gast
Welk type rijtuigen kopen ze dan? ICK?

mvg,
Gert

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Even opgezocht in het SJK.

http://www.kevinevers.nl/ICL.htm
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Hector Rail has bought from NS Financial Services carriages of the NS type ICK (not ICL). They were built for Deutsche Bahn in 1963 by Waggonfabrik Uerdingen. When in service in Germany they were admitted for a maximum speed of 200 km/h. In the Netherlands they were admitted for a maximum speed of 160 km/h.
1st class: 54 seats (36 coaches)
2nd class: 72 seats (96 coaches)
2nd class + luggage compartment: 44 seats (18 coaches)
DB sold 150 BM235 to NS in 2000 and NS used the reclassed ICK coaches between 2002 and 2009. Their interior was modernized and the NS-colours yellow/blue were applied on the exterior. They were used in intercity trains Den Haag – Venlo/Heerlen and Haarlem – Maastricht.
In 2009 they became redundant with the introduction of more new VIRM-4 EMU’s.
Mvh Steef

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Citaat van: Hector Rail
During the last ten years, the coaches have been used for traffic in the Netherlands.
Volgens mij staan ze inmiddels zowat 10 jaar stil  8)

Ik ben benieuwd of die karren het nog een beetje doen na zoveel jaren stilstand.

Stel je voor: Malmö - Stockholm in een ICK. 3 uur lang. Brrr.
« Laatst bewerkt op: 27 March 2013, 16:01:55 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
nou nou 10 jaar..... volgens mijn foto-archief verdween ICK in 2009 uit de rijdende dienst, is toch "maar" 4 jaar geleden hoor...

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
De firma HectorRail een beetje kennende, gok ik dat ze alle 1e klasse rijtuigen (36 stuks) en 6 rijtuigen met bagageafdeling hebben gekocht. Daar kunnen ze dan mooi 6 stammetjes van 7 rijtuigen mee maken, das ongeveer een gangbare treinlengte in Zweden. Maar dat horen we vast nog wel.
En ik denk dat het interieur wel een zeer uitgebreide metamarfose (Lees: stripbeurt) ondergaat voor de rijdende dienst in gaan in Zweden.

Groet Peter,

Gert1

  • Gast
De heren achter Hobbytrade maken een doorstart onder een nieuwe naam: F 2010
Zie: http://www.f2010.dk/

mvg,
Gert

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Hello Gert.
As far I know it is not correct what you write.

The former company Hobbytrade was not "one" company. Hobbytrade was an alliance of several small companies (not all of these companies were known in public). That depended from, who invested money for the concrete project.

So in the past there existed a company called "F2010", also. That company was (for example) responsible for the danish steam-locos and the danish coaches.

So "F2010" ist not really new. But I don't know exactly, who owned (financed) that company in the past and who was "only" the director (whithout spending money).


So to point it out:
"F2010" (as far I know now) in the future will only "produce" and distribute parts of the old danish Hobbytrade-programm and the laser-cut models from HMB. I'm nearly sure, that they would not "produce" and distribute such items like the "Doppelstockwagen" and the Henschel locos in the future (and perhaps the forthcomming Gravita, if that loco would be realized).


greetings
Ralf


De heren achter Hobbytrade maken een doorstart onder een nieuwe naam: F 2010
Zie: http://www.f2010.dk/

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 20 April 2013, 13:11:11 door Ralf Wittkamp »

Gert1

  • Gast
Ik zeg ook niet dat het een nieuwe firma is. En inderdaad bestaat deze firmanaam al langer. Ik kwam bij de Deense Kamer van Koophandel er al een paar jaar geleden gegevens van tegen. De firma staat op naam van dezelfde heren die achter Hobbytrade stonden. En op hun website zie je een aantal modellen die tot voor kort onder de naam Hobbytrade werden aangeboden. Zelfs de reclame-kreet ('Modeltog og modelbygninger i verdensklasse') is identiek.

Hoe hun toekomstig programma er uit zal zien valt nog niet te zeggen.
Afwachten maar.

mvg,
Gert

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Hello Gert.
Of course you don't say/write that. But some readers can guess your infotmation like that :). And of course I won't "attack" you.

I know, that you have very good knowledge of the danish language (which I don't have). I have some other sources of information, instead.

So let us wait and see what would happen in the future with the "former" Hobbytrade models (my focus lays on the Henschel-locos).


greetings
Ralf


Ik zeg ook niet dat het een nieuwe firma is. ...
mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
No worries Ralph, I don't feel 'attacked'.  :)

I will ask some of my Danish model railroad friends what is their opinion regarding the situation.

Kind regards,
Gert