Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 22:29:11
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen
door
AlbertG
Vandaag
om 22:27:48
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:22:56
LS Models 2025
door
Jeroen Water
Vandaag
om 22:19:31
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Keska
Vandaag
om 22:15:16
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 22:12:01
19 Toen
door
R1954
Vandaag
om 21:46:55
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Paulus
Vandaag
om 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:43:01
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Peter Kleton
Vandaag
om 21:32:13
Aanleg Zuidwestboog bij Meteren
door
CHH
Vandaag
om 21:18:34
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:14:12
Eindstation Daarhuizen
door
Torikoos
Vandaag
om 21:04:03
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
Eric B
Vandaag
om 21:01:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's
door
MathynK
Vandaag
om 20:47:40
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM
door
MOVisser
Vandaag
om 20:33:52
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:27:35
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:23:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
HSIJ
Vandaag
om 19:22:10
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 18:31:39
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 18:12:45
US diorama in H0
door
cor_b
Vandaag
om 17:10:52
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:39:49
Br 38 Piko Superen.
door
wob
Vandaag
om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic
door
Lobomotion69
Vandaag
om 15:24:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn193
Vandaag
om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
HOHans
Vandaag
om 14:25:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Vorige
-
Volgende
-
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
50
Omlaag
Auteur
Topic: Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken (gelezen 200452 keer)
Joost Ve
Offline
Berichten: 75
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #165 Gepost op:
24 January 2012, 19:54:54 »
wow, mooi ding !
Gelogd
NSB en SJ
Dinamo en iTrain
en_voyage
Offline
Berichten: 954
***** *
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #166 Gepost op:
25 January 2012, 15:02:06 »
Leuk locje! Deed mij meteen denken aan de
Class 17
van British Rail. De MT kun je goed inzetten op een Deens rangeerbaantje. Ik neem aan dat dat je bedoeling is?
Van welke fabrikant is dit model eigenlijk afkomstig?
Gr. Geoffrey
Gelogd
Gert1
Gast
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #167 Gepost op:
25 January 2012, 15:13:38 »
HobbyTrade. Ik hen dit locje ook. Gaat bij mij in de (verre) toekomst rangeren in de haven.
Overigens maakt Tog og Tekno een soortgelijk snoepie:
http://www.togogtekno.dk/wordpress/wp-content/uploads/mh-358.jpg
mvg,
Gert
Gelogd
en_voyage
Offline
Berichten: 954
***** *
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #168 Gepost op:
25 January 2012, 15:20:14 »
Oei, die is inderdaad mooi van koddigheid! Beetje vies maken, wat twee-assige goederenwagens er achter en rangeren maarrr...
Ben normaliter niet zo van het Deense rood-zwart, maar ik kan dit soort rangeerlocjes wel waarderen.
Gr. Geoffrey
Gelogd
Simplex
Offline
Berichten: 7282
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #169 Gepost op:
25 January 2012, 17:30:34 »
De MH van Gert is een drieasser met drijfstang. De 358 is van het type
Litra (II), een serie van 120 stuks. De MH Litra (I) heeft maar 3 nummers.
201-203 en is anders van opbouw. Dat lokje kan ik ook zeer waarderen.
Het rangeerbaantje wat ik wil maken is vooral om thuis te kunnen spelen.
De module is daarvoor te groot. Meteen een prima excuus om wat Deens
aan te schaffen.
vrgr Steef
Gelogd
Mvh Steef
bollen neus
Offline
Berichten: 4521
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #170 Gepost op:
25 January 2012, 17:42:43 »
Eric.
Gelogd
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.
Lolke Bijlsma
Offline
Berichten: 870
Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #171 Gepost op:
08 February 2012, 07:54:01 »
Vandaag de DSB MY van Heljan ontvangen; de laatste eBay aankoop.
De 1104, in de versie zoals die in de laatste jaren bij de DSB heeft rondgereden. De 1104 ging later naar Noorwegen (bij de GM Gruppen) en is nu weer terug in Denemarken.
Door deze aanwinst kan ik nu 4 versies van de DSB MY in het rood/zwart laten zien:
Van links naar rechts:
- Piko
- Marklin
- Heljan
- Roco
Groeten,
Lolke
Gelogd
Simplex
Offline
Berichten: 7282
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #172 Gepost op:
08 February 2012, 09:51:25 »
Mooie verzameling Lolke! Vind de Heljan MY toch wel de mooiste.
vrgr Steef
Gelogd
Mvh Steef
en_voyage
Offline
Berichten: 954
***** *
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #173 Gepost op:
08 February 2012, 11:04:24 »
@ Lolke: leuke verzameling! Wel opvallend om te zien dat bijna elke fabrikant wel een eigen draai aan het 'DSB-rood' heeft gegeven. Welke fabrikant gebruikt naar jouw smaak de beste kleur rood?
Groeten, Geoffrey
Gelogd
Simplex
Offline
Berichten: 7282
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #174 Gepost op:
08 February 2012, 11:18:38 »
Zo te zien de Heljan uitvoering..
vrgr Steef
Gelogd
Mvh Steef
Gert1
Gast
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #175 Gepost op:
08 February 2012, 11:30:31 »
Ja, ik denk ook dat Heljan de kleur het best heeft benaderd. Die van Roco is weliswaar mooi fris rood, maar zó fris rood zijn ze in werkelijkheid nu eenmaal niet. Ook niet als ze net gewassen zijn.
mvg,
Gert
Gelogd
Lolke Bijlsma
Offline
Berichten: 870
Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #176 Gepost op:
09 February 2012, 05:43:57 »
Ik vind de Heljan versie qua kleur ook beter uitkomen. Qua uiterlijk is de Heljan versie in het algemeen beter. De frontseinen zijn mooier dan die van Roco. Roco frontseinen zijn te groot. Technische gezien maakt het allemaal niet zo veel uit maar de Heljan versie is een A1A-A1A in model, net als de DSB versie in werkelijkheid. De Roco versie heeft aandrijving om alle wielen.
Groeten,
Lolke
Gelogd
Joost Ve
Offline
Berichten: 75
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #177 Gepost op:
16 February 2012, 08:52:24 »
Het is dan wel grootspoor, maar toch:
Een FLIRT treinstel van de Noorse Spoorwegen (NSB) is woensdag ontspoord. Bij de ontsporing heeft de trein een bergwand geraakt en zijn er vijf mensen gewond geraakt. De nieuwe trein is gemaakt bij de Zwitserse fabrikant Stadler, dat bekend staat om haar betrouwbare treinen.
Bron: o.a. telegraaf
Gelogd
NSB en SJ
Dinamo en iTrain
Ontraxs 2009 - 2013
Offline
Berichten: 271
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #178 Gepost op:
16 February 2012, 20:26:30 »
Citaat van: Stedahult op 16 January 2012, 18:50:01
Foto gemaakt in Västerås, de Tb 288. collectie Roger Lundberg
vrgr Steef
Hey Steef,
Ik heb in 2005 nog wat filmbeelden gemaakt samen met Kees vd Burgh voor onze Malmbanan DVD. Die dingen maken zo'n enorme bak herrie, dat heb ik nog nooit eerder gehoord bij NoHabs. Volgens mij moet ik er ook nog dia's van hebben. Ik zal eens aan Kees de ruwe beelden vragen, op de DVD hebben we die namelijk behoorlijk moeten terugschroeven ter beveiliging van de conussen van diverse TV speakertjers.
Cheers,
Henk
Gelogd
Cheers,
Henk
Simplex
Offline
Berichten: 7282
Re:Skandinavisk bangården. Voor alle op Scandinavië gerichte spoorzaken.
«
Reactie #179 Gepost op:
17 February 2012, 18:37:17 »
Een derde Europeese goederen vervoerder heeft een vaste voet
in Zweden gekregen. CFL Cargo. Na Denemarken is Zweden het
tweede Scandinavische land voor CFL. Hieronder het hele artikel..
ESCH-SUR-ALZETTE / NÄSSJÖ | 17 FEBRUARI 2012
CFL cargo SA och Svensk Tågkraft AB förenar sina krafter för att utveckla godstransport mellan Skandinavien och övriga Europa genom gemensamt ägarskap av det svenska järnvägsbolaget MidCargo AB.
CFL cargo tar över 51 procent av MidCargo AB:s andelar. MidCargo har sitt huvudkontor I Nässjö och kommer från och med nu att heta CFL cargo Sverige AB. Syftet med den gemensamma satsningen är att integrera CFL cargo Sveriges nationella verksamhet i CFL cargos internationella nätverk och att utöka dess geografiska räckvidd. CFL cargo kan nu erbjuda sömlös gränsöverskridande trafik från Sverige till Danmark och vidare, via Öresundslänken.
Fernand Rippinger, styrelseordförande för CFL Cargo Sverige och vd för CFL cargo, säger:
– Tack vare vårt svenska dotterbolag kan vi nu utöka vår godstrafik norrut och lägga till ytterligare ett Skandinaviskt land till vår geografiska räckvidd, vilket är en viktig faktor när vi förser våra internationella kunder med skräddarsydda door-to-door-tjänster.
Sedan grundandet 2006, precis innan liberaliseringen av järnvägstransport i Europa, har CFL cargo kontinuerligt utvecklat sina internationella aktiviteter över Europa. Under de senaste åren har CFL cargo startat upp trafik till och från Luxemburg, Tyskland, Danmark, Belgien, Holland, Frankrike, Schweiz, Italien, Polen, Tjeckien, Slovakien och Ungern – i samarbete med sina dotterbolag i Danmark, Tyskland och Frankrike.
MidCargo AB grundades 1990 som BK Tåg AB, i samband med avregleringen av järnvägsmarknaden i Sverige och var den första privata järnvägsbolaget som tog över trafik från SJ. 1998 startade MidCargo tillsammans med Vänerexpressen upp en tågpendel till Karlstads och Göteborgs hamn, och alla partners har kontinuerligt utvecklat MidCargos verksamhet i regionen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Om CFL cargo
CFL cargo skapades via sammanslagningen av Luxemburgs nationella järnvägsbolags godssektion och ArceloMittals interna transportsektion på Luxemburgs produktionsområden. Med mer än 440 anställda, och mer än 70 lok och 4000 vagnar, erbjuder CFL cargo kundorienterade tjänster: oavsett om det handlar om regional eller internationell godstransport, vagnhyra, hela tågformationer, utfärdande av fraktsedlar, eller vagnunderhåll. Tillsammans med sina dotterbolag – CFL cargo Deutschland, CFL cargo Danmark, CFL Fret Services France och Ateliers de Pétange – är CFL cargo verksamma på Europas huvudsakliga nord-sydliga och öst-västliga rutter.
Om Svensk Tågkraft
Svensk Tågkraft är ett privatägt företag i järnvägsindustrin. Svensk Tågkraft är verksamma inom underhåll, service, reparationer, restaurering, leasing och försäljning av järnvägsfordon. Framförallt har Svensk Tågkraft en service- och underhållsverkstad i Nässjö. Ägaren är aktivt involverad i både det operativa och det strategiska arbetet inom företaget, vilket garanterar långsiktig tillväxt och god lönsamhet. Svensk Tågkraft förser sina kunder med flexibla och kostnadseffektiva helhetslösningar och levererar på så sätt lösningar som är både ekonomiskt och miljömässigt hållbara.
Kontakta CFL cargo
Carole POULL
Communication Manager
Tél : + 352-2481-4713
carole.poull@cflcargo.lu
www.cflcargo.eu
Nässjö Näringsliv AB - Business Development Nässjö Sweden.
www.nnab.se
Gelogd
Mvh Steef
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Vorige
-
Volgende
-
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
50
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken